• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Sofia Cronwall

Blixten: jag gick in i mitt galleri, förstorade den, högerklickade och valde kopiera. sedan gick jag till forum och skrev och valde klistra in så funkade det...

• Sofia Cronwall

Blixten: hängde du med, det blev lite rörigt... förstorade bilden jag ville kopiera... alltså klickade på den så den blev stor...

• Blixten

Ok, hemligheten ligger alltså i att man ska ta fram bilden, genom att göra den "stor" som Sofia säger.....I got it

Här har ni lite tårta för er som inte kan vara med på fikat Den är ju iofs från igår, men de brukar ju vara lite godare när de får stå till sig

• frusand

Det var bra att veta. Jag hoppas bara att hans mamma o min syster kan hålla ut nån dag extra Annars får Conny smita iväg med bebisen en liten stund o visa upp han/henne Det är nog ändå inte mig de är intresserade av...

• frusand

Tar gärna en bit tårta Ska snart iväg upp till affären för att handla semlor Kan ju inte missa att äta semlor denna dagen!!!!

• Teskedsmamman

*gluffar tårta* Tack Blixten, och du... förslaget om annons var KALASBRA!!!! *muahahaha*

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Olga81

Och vad gör jag hemma när folk fikar???
    Man skall alldrig ropa hej förrän man är över bäcken!
    Kl.13 skulle jag ta mig o Sofia kläder för att ge oss iväg till stan, men plötslig blev hon jätteledsen och som det visade sig hungrig...OK, tänkte jag, får du äta, det brukar ta upp till en kvart, men hon åt o åt o åt...o så somnade hon...
    Mamsen var fikaladdade o tänkte - sov du, jag ska klä på dig så får vi gå ut...men nej du,(+jätteskrik) min kära hade bestämd sig att det ska inte bli något fika för mamsen. Vad ska man göra? OK, sov du, vi kommer kl.15 (hoppet levde då )Jag lade henne i spjälsengen - ingen reaktion (hon ALDRIG sover i sängen på dagen!!å hon sover 40min.max)och vad tror ni? Nu sover hon gott i 1,5 timme...
    Jag åt lunch o gav upp *suck* semla, äppelpaj eller annat gott - by-by... får nog ringa mannen så han ska köpa nåt på vägen hem
    Fikan får nog bli nästa vecka...

• Olga81

Blixten:
    MMMMMMMMUUUUUUUmmmmmssssssssss
    *dregel*dregel*

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)