• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Sofia Cronwall

gör det imorgon, nu e jag så himla trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
    godnatt

• Cassiopeja

Blixten: Hon åt alltså som vanligt en gång under natten, men det var bra gjort ändå!

Ikväll visar hon än så länge inga tecken på att vara trött... hon har varit vaken sedan 7, kinkig sedan 10 och tills för en halvtimme sen, fast nu börjas det visst igen... övertrött kan jag tänka mig... mellan 9 och 11 käkade hon fem gånger!!! Rätt så aggressivt mot slutet, så bröstvårtorna mår inget vidare just nu...

• JewelGirl

Men vad f*n... Ett företag jag jobbar kom i januari och sa att jag skulle få åka till Åre en vecka helt på deras bekostnad men med lite jobb involverat. Ändå mycket tid i backarna. "Tack så hemskt mycket" sa jag då och skulle avvakta på datum när det skulle bli av. Först blev det sagt vecka 9. Sen blev det närmare påsk pga produktföretaget i fråga som stod för kalaset ville anpassa mediareklam till resan. Nu ser det inte ens ut att bli av! Hur fult är inte det att säga att man ska få något så roligt som en skidresa där t.o.m ens respektive har möjlighet att följa med men så blir det inget. Lovar att det bara rinner ut i sanden säkerligen om inte produktföretaget tar tag i saken istället för demoföretaget. Produktföretaget är marknadsledande inom sin nisch men det garanterar väl inte att dom har reda på andra saker. Fult är det åtminstone.

• Sofia Cronwall

Åhh nu kommer det klagan från mig. hela familjen e sjuka, dock e jag nog den som mår dåligast, sedan mathias och filip e hur pigg som helst trots evt ögoninflammation och megaförkylning. Jag har ont i halsen, har mycket slem och har skallebank + megaförkylning.

har ni tips på vad man ska äta/inte äta när man har ont i halsen och allt det ovannämnda?

• maviperi

Sofia: Inte dricka/äta mjölkprodukter. Usch så trist... Krya på er!

• maviperi

Jag kommer på fikan

Jewel
    Maddisen
    Teaspoon
    zazla
    Cassiopeja
    Trollbarn
    LoBe
    Maviperi

• Sofia Cronwall

Maviperi: så då ska jag inte ha smör på mackan då?

Ja vi kommer ju inte på fikan som ni kanske förstår...

• maviperi

Sofia: Så noga är det inte :) Menar mer att du ska undvika att dricka mjölk, äta fil, grädde, yoggi osv. Det är inte farligt men det kan kännas tjockare i halsen...

• zazla

Jewel: Surt. Förstår att du är sne...

Sofia: Isglass Annars kanske du kan prova de där nya halstabletterna de gör reklam för på tv? Muco...mucoguco, haha, äh jag minns inte vad de heter....

Har förövrigt haft en lite annorlunda natt. Jolie var jättepigg och glad fram tills att hon deckade vid 00.30. Klockan 7 fick hon för sig att det morgon så det var bara för mig att gå upp... När jag hade vart på toa så gick jag tillbaka till sängen och upptäckte att hon hade slocknat igen...Jag försökte somna om men det gick inte. Och gissa vem som FORTFARANDE sover?!

Idag sa vi på läkarbesök med Jolie, ska passa på att väga och mäta också. Ska bli såå spännande, haha. Vilka intressen man har fått egentligen...

• Sofia Cronwall

Maviperi: jaha okej, tänkte nästan det... bara för det blev jag sugen på fil och cornflakes. eller jordgubbsyoggi... jaja det e bara att vänta tills det gett sig av.

Nä jag får väl äta nåt snabbt och sedan åka till affären och handla. sedan blir det bvc trots vår förkylning. måste evt få recept på ögonsalva till filip om det är ögoninflammation. så det blir vägning och mätning när vi ändå e där. ringer jag vårdcentralen nu så ringer de tillbaka i nästa vecka känns det som, de är sååå sega i oskarström. åker bara dit om jag måste, betalar hellre bensin in till stan och åker dit för det går snabbare.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)