• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Sofia Cronwall

Zazla: ÅHH isglass, nu blev jag sugen på det med...

• Cassiopeja

Tyvärr ser det ut som om vi får hoppa fikan idag. Trist, jag hade sett fram emot det.

Har haft en skitnatt kan man väl säga... Eira somnade vid halv två, men jag somnade först vid halv tre, eftersom hon "pratade" högt i sömnen fram tills dess. Kan låta gulligt, men det är det inte när man är aptrött...

Halv sex vaknade hon och ville käka, och sen var hon jättepigg och jätteglad. Suck, bara att masa sig upp. Hon sprallade i babygymet i 45 minuter, så jag fick åtminstone äta frukost i lugn och ro. Sen började ögonlocken bli tunga på henne så jag tog upp henne och lät henne somna i famnen. Tänkte att jag kunde sova med henne sovandes på mig, det har jag gjort många gånger förut och det är mysigt. Så icke denna gången, eftersom hon sprattlade/sparkades ungefär en gång per fem minuter... man vaknar då, kan jag tala om! Efter en timme gav jag upp, och tänkte att hon nog sover djupt nog för att jag skulle kunna lägga henne i sängen, och jag i min säng för att få sova en stund. Jodå, hon fortsatte att sova och jag tänkte att nu kanske man kunde få sova lite. Men nej då... då börjar hon "prata" i sömnen igen och utstöter dessutom små tjut med jämna mellanrum!! Efter ytterligare en timme så vaknade hon jättepigg och på ett strålande humör. Synd att man inte är på humör att njuta av det...

Ska ge henne mat nu, och om hon inte mirakulöst somnar efteråt och är TYST så jag får sova ett par timmar, så skippar vi fikan. Är inte på mitt soligaste humör om jag säger så...

• frusand

Sofia; Jag brukar alltid dricka nyponsoppa när jag är sjuk *råkar älska det* Känns alltid som att det lindrar lite i halsen speciellt om man dricker den varm
    Själv får jag skippa fikan idag för jag hade lite äggvita i urinen igår o MÅSTE vila mig enligt bm. Men nu är det bara 8 dagar kvar tills vi har en liten bebis. Längtar sååå

Ni som har blivit snittade;
    När orkade ni ta emot besök på BB? Jag ska snittas typ vid 08.00 och undrar om amn orkar träffa folk på eftermiddagen eller inte...

• frusand

Sofia; TACK för sidan med alla bilderna. Har tänkt måla Ior eller Nasse på en liten garderobsdörr o här fanns jättemånga bra motiv

• Cassiopeja

frusand: jag kan bara svara för mig själv, och jag blev inte snittad, men vi orkade ta emot besök på kvällen efter att hon kom. (föddes natten innan). Jag var mycket mera trött de påföljande dagarna, och det hade jag också misstänkt innan varför vi bad våra besökare komma första kvällen. Kan tillägga att vi bara tog emot två besök, resten fick vänta tills veckan efter att vi kommit hem.

• zazla

frusand: jag gjorde inte heller snitt men Jolie föddes 05.00 och min mamma, mormor, bror och systrar var på plats 14.00 och det gick jättebra! Men jag vet inte, man kanske är lite mer groggy eter ett snitt? Teaspoon borde ju ha lite koll. Vet inte om det är fler än hon som gjort snitt i den här tråden...

• zazla

jo förresten, maggan gjorde väl också det en gång ja

mitt minne liksom...

• Maddissen85

Hoppas alla mår bra idag? Själv sa jag på fikan.. Iaf en stund, för sen ska jag jobba Sambon har 39 grader feber idag.. Stackaren, kanske kan vara skönt att slippa oss hemma en stund

Sofia: Jag kunde nästan bara dricka mjölk för att få ner något annat.. Eller yoghurt för att allt annat smakade blä..

• frusand

Pratade precis med FK och de hade totalt missat min HPutbetalning denna månaden. Jag får pengarna i slutet på veckan så det var ju tur att man ringde o kollade

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)