• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • maviperi

Zazla: Ja, förmodligen. Läste precis artikeln. Usch, vad tårarna trillar. Är såå sorgligt

• MammaJ

Läste också om Tille nu precis. Allt är så jäkla orättvist!!!! Sitter och bölar nu. Varför skall sån´t här få hända. Man ska vara sååå glad för att ens egna är friska och krya, och att allt bus i alla fall är ett sundhetstecken!!!

Jenny 31+3
  • Olga81

Cassiopeja:
    tro eller ej men jag köpt de på Ellos...

O.&Sofia 2005/10/09
  • Gripan

Jag läste oxå om Tille idag, fy fasen! Man bara lipar Såg en annons i aftonbladet igår om en liten pojke som blivit ihjäl slagen mrd en spade. Jag läste bara rubriken orkade inte mer. Läser jag sånt så kan jag inte släppa det. Det liksom etsar sig fast. Stackars lille Tille....

• Blixten

Olga:
    Superfint!! Sitter här med mitt tyg o ska sy gardiner så att jag får det vårfint jag också, men det är alltid nåt som kommer ivägen...Undra om inte jag skulle släpa fram maskinen ieftermiddag ändå?? Det är ju så trist väder i alla fall...
    Men jag har påskpyntat redan och det blev genast mycket ljusare då

Diddi ♥ Amanda
  • Trollbarn

Olga: Jag följer gärna med till öppnaförskolan, men jag kan tyvärr inte denna veckan. Om ni har tänkt gå dit nästa vecka också så följer jag gärna med.

I lördags hade vi tjejkväll hos mig, det var god mat och "massa" goda drinkar Kvällen slutade med att vi gick till Bond, så trött jag var på söndagen (märker att man börjar bli gammal )

• Olga81
    Blixten skrev 2006-04-03 10:52:09 följande:
    Olga:Superfint!! Sitter här med mitt tyg o ska sy gardiner så att jag får det vårfint jag också, men det är alltid nåt som kommer ivägen...Undra om inte jag skulle släpa fram maskinen ieftermiddag ändå?? Det är ju så trist väder i alla fall...Men jag har påskpyntat redan och det blev genast mycket ljusare då Diddi ♥ Amanda
    Jag har alltid varit imponerad av dig - så duktig som du är! Sydde massor, en sån fin hage mm o påskpyntat redan
    O.&Sofia 2005/10/09
  • ullis78

Teaspoon; Jobbigt när ens barn är sjuka och man inte kan få avlastning. Krya på dig Ian.

jag har nu skickat i väg min sambo till Stockholm. men han dyker upp redan i morgon. Så jag och Anton skall försöka förströ oss idag.

• Olga81

En rolig grej hände idag - jag låg i sängen o ammade Sofia. Hon kände nog att hon käkat färdig så hon rullar ifrån mig, vänder sig på magen o tittar på mig. Jag säger - hallå  du, har du käkat färdig? Kom tillbaka så får du lite till o pekar på bröstet. Hon ler stort, sträcker handen o känner på bröstet o säger eeee--eeee---aaaaa Kyss Oj vad jag skrattade!

Trollbarn: Vi får se, om vi gillar där så kommer vi nästa veckan med!

O.&Sofia 2005/10/09
  • magganhm

Nu har jag varit hos bm på kontroll, allt verkar bra utom mitt hb som sjunker nåt förfärligt,(har 104 nu) så ge mig alla tips ni har på hur man kan höja sitt blodvärde...käkar redan niferex, och ska öka till 2 kapslar per dag nu, men har ni nån gammal beprövad metod så snälla, dela med er

Teaspoon: det är tufft ibland att vara ensam med två små, även om de är friska....det är jättejobbigt när dom är sjuka. Hoppas verkligen att alla i familjen blir sjukdomsfria resten av året ni har verkligen fått mer än tillräckligt av det nu...

Det låter så mysigt att gå på babysim...kom aldrig iväg på nåt sånt med Vickan eller Oscar när dom var små...får kanske chans till det nu med nr 3

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)