• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • MammaJ

Jewel; Go girl!!!!! Jag hejar pårej, hela tiden, till jag blir hes. Vad duktig du är!!!!! Jag som har sååååå svårt att ligga still, fastän jag haft så ont i fogarna. MYCKET bättre nu, i och för sig. Man känner sig obehövd liksom om man inte gör något.  Men du SKA ta det lugnt, bra att du följer Tudors order!!!

Jenny 31+3
  • Trollbarn

Nu har jag också varit inne och läst om Tille, fy så ledsen jag blir Det är knappt så jag klarar av att tänka på det. Efter man har läst det känner man sig verkligen lyckligt lottad.

• JewelGirl

MammaJ: Visst är det frustrerande till slut när man känner att man bör orka med sysslor men ändå inte får? Eller när man ändå gör en syssla men känner halvvägs att det inte går och man får lägga ner projektet
    Lovar att jag inte gör tunga saker men man känner sig ju opraktisk när man inte ens kan göra minsta enkla sak som man annars gnäller över att man måste göra.
    I-landsproblem

Jewel har en pärla i magen :)
  • Maximilius flicka
    Jag tänkte gå till öppna förskolan i morgon någon gång mellan 9-10. Är det någon mer som vill hänga på då? Kan tyvärr inte på eftermiddagen för jag har tvättstugan då och på torsdag är det ju fikadags

Vi körde hem från Mickes föräldrar idag och det var en intressant bilresa. Mitt i de djupa skogarna mellan Ljungby och Älmhult bestämmer sig lilltösen för att bajsa. Sedan nägra veckor tillbaka bajsar hon igenom ALLA sorters blöjor och idag var inget undantag. Fick snällt stanna bilen längs med vägen, sätta på värmen på max och klä av ungen allting och byta till ren blöja och kläder. *skitunge*

Tänkte pallra mig ut på en långpromenad om en timma eller två, beroende på när Liv börjar visa tendenser till att bli trött. Igår lyckades vi verkligen tajma vår promenad väl. När vi hade ca 50 meter kvar till Mickes hus så började det hällregna och på den korta biten hann vi bli dygnsura.
    Köpte Aftonbladet tidigare idag bara för att Trille var med. Började läsa lite smått i kön på Ica, men fick genast sluta då jag började känna att tårarna började bränna bakom ögonlocken. Usch, vad hemskt, kan inte ens föreställa mig hans föräldrars situation...Gråter
    Ida ♥ Micke = Liv 051030
  • maviperi

Frusand: Jag ska fika

Idag har jag varit på soptippen med en massa skräp. Känner mig lite duktig. Nu ska jag vila en stund innan det är dags att åka och dansa (sista gången denna terminen )

• Gripan

Jag ska oxå fika har ju bara vart med en gång, har inte koll på vem som är vem
    Jo, MAVIPERI & Zazla. Kanske Ullis om det är hon som har Anton... & Maggan för hon har väl Oscar? Det är lite pinit när man är inne hos folk typ 135 gånger på en dag. Vänj er, det ända råd jag kan ge....

• maviperi

Gripan: Var det av någon speciell anledning mitt namn fick stora bokstäver

• Gripan

Ja, det kan man undra! Nä det är bara jag som inte klarar av att hantera en dator. Den där knappen för stora bokstäver hade åkt in!!!!!!
    Syrran sa att hon träffat dig i affären. Du hade inte Aston med dig så hon hade glömt säg grattis så nu hade hon ågren

• ullis78

Nu har jag och Anton varit en runda på mitt jobb. Det är verkligen skönt att vara ledig där i från när en bunt tanter skall dskutera semester och annat dyligt. " Vi har alltid haft det så här. Varför skall vi ändra på något"

Fru Sand; Jag kommer en stund på fikan.. Anton skallpå läkarkontroll kl 16.00

• magganhm

Sååå, nu har jag varit en "snäll" mamma och gjort våfflor till mina barn
    Helst av allt skulle jag bara vilja gå och lägga mig och sova redan nu, jag är trött!! Men det går inte för jag ska iväg på utvecklingssamtal kl.19.00, så jag får hålla mig vaken till efter det iaf

Gripan: ja, det är jag som har Oscar

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)