• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Blixten

Heffa:
    Känner mig dum nu, men jag borde nog varit tydligare när jag menade ett annat tillfälle....Jag tänkte en annan dag som kanske på fredag eller så Det blir lite tajt för mig att ta mig till Eurostop o fika, sen hem o äta, få i lillan mat och rusa vidare till nästa fika kl 14....Det är ju "bara" tre timmar däremellan

Max´s flicka:
    Vet inte varför men jag kom tänka på LillaFruH....Är allt bra med henne?

Olga:
    Usch, inget vidare att vara sjuk. Krya på dig!!

Cassiopeja:
    kunde inte låta blir att småle när du skrev att Eira är som en liten hund - dreglar mängder

Zazla/Maddissen:
    Ja, nu är förråden fyllda Nu kan grillen och karaokemaskinen åka fram

Ang. namndiskussionen så ser jag att mitt favoritnamn Anton är en så länge inte på förslag, vilket är bra för mig som har det som förstaval om det blir en pojke nästa gång. Är det bara Ullis som har bra smak här??? *skämtar, så slå inte på mig *

Diddi ♥ Amanda
  • Cassiopeja

blixten - jag gillar anton men maken hatar namnet...

Maria & Eira 060115
  • Heffaklumpens mamma

Blixten: Ok, det e ok Fikar gärna nån annan dag då, fast inte denna fredagen för då e jag upptagen.

Attans, det verkar som att jag inte får träffa er imorron men det blir ju fler tillfällen, kanske några som känner för att fika i nästa vecka oxå?? Förutom tisdag då, då har vi föräldrargrupp, så då får jag ju träffa teaspoon och Ullis om inte annat

• Maximilius flicka

Blixten: jodå, allt är bra med LillaFruH. Hennes lilltjej i magen lever rövare och hennes ligist utanför magen lever rövare

Kom ju att tänka på att Liv ska få sin femmånadersspruta i morgon...är det fler än Olgas Sofia som reagerade med feber? Kan ju inte komma på fikat med en febrig lilldonna. Kanske kan dumpa henne på maken och komma på fikat som gräsmamma Har lite abstinens om man säger så. Fast jag har precis stillat det värsta begäret alldeles nyss, för jag har precis smällt i mig en god kopp kaffe och en nybakad kladdkaksmuffins Generad

Ida ♥ Micke = Liv 051030
  • frusand

Blixten; Vi hade Anton o Emil som förslag om Linnéa hade varit en pojke.

• Maddissen85

Bluescreen: Jag vet verkligen hur det är att ha ont om pengar.. SÅ om LoBe bjuder på kaffe så kan jag ta bullen Så behöver du ju bara betala för Liam

Nu är vi hemkomna från babysimmet.. Leo somnade när jag la honom i vagnen på simmet och sover fortfarande.. Mkt intryck för en liten människa!

Maviperi: Grattis till sommmarjobbet

Fru Sand: Du skulle komma imån va? Då kanske man får se en pytteliten bebis igen

Nä, om man ska ta å fixa klart tvätten,brukar alltid sätta upp tvättid när man har vart å badat så det slipper lukta klor i hela lägenheten..

Så skönt, min pappa kommer ner å lagar vår skitbil i helgen.. Jag är så trött på den.. Häromveckan startade den ju inte å nu har nån del på av´gassystemet gåt isönder.. Tur man har en pappa som kan lite om bilar Annars hade det vart en dyr historia

Blixten: Jag gillar oxå namnet Anton, men tyvärr så är det inte bara mitt barn Man är ju två som ska bestämma.. Nu kan jag verkligen inte tänka mig ett annat namn än Leo...

• frusand

Madde; Japp, jag o nästan pytteliten (har väl aldrig varit det) bebis kommer imorgon. Ev kommer även min granne (maria puh här på fl) o hennes dotter Lovisa med. Ska bli kul att få se hur mycket Leo har växt Vad kostar babysimmet?

• ullis78

Vad gör man med en bebis som inte änns vill ta nappen längre. Det är inget som är bra för tillfället. Han har ingen feber utan bara allmänt gnällig och ledsen. Får väl ta en diskussion med läkaren i morgon när han skall på 6 mån koll. Man blir ju lite nojjig när ens barn inte är som det brukar.

• Bluescreen

Maddisen; Vad söta ni är allihop! Men jag har lite pengar och så har jag pantflaskor *asg* Och så får jag löning på måndag (vi får den tionde, hur skumt som helst) så jag tror nog det löser sig (bilen är iaf fulltankad!)

Vilken tid var det? Klockan 14.00? Tänk om ni inte känner igen mig *skrattar* *försöker bota social fobi*

• JewelGirl

Bluescreen: Du ser oss nog Inte så svårt att missa ett gäng mammor med småttingar och gravida.

Jewel har en pärla i magen :)
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)