• Blixten

Vi i Halmstad (ver 7)

Vi är ett härligt gäng tjejer från Halmstad med omnejd. Några av oss har hängt ihop sen september 2004 och efterhand har fler och fler hittat oss. Den som hittar hit inser fort att det är lätt att trivas här och att man får fikaabstinens efter sisådär två-tre träffar

Vi har träffats på många olika ställen, beroende på årstid och väder, antal magar eller vagnar. Men för tillfället är fikastället Åhléns övervåning med tisdagsträffar, kl 14 udda veckor och torsdagsträffar kl 14 jämna veckor. Alla är välkomna att titta upp: både bekanta och obekanta!

Lite mera info om oss och våra barn finns på följande sida:
    web.telia.com/~u35207803/fl/fl-mammor.htm
    Den uppdaterar vi efterhand som vårt gäng utökas med nya, trevliga FL-vänner, när bebisar bosätter sig i våra magar eller när de som redan vuxit sig klara behagar att titta ut!

Välkommen till oss i Halmstadtråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:11:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:18:
    Åhléns ÄR INTE LÄNGRE vårt fikaställe. Dessa varierar och bestäms i tråden efterhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-08 16:45:29:

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)
  • Bluescreen

Ahaaa. Själv känner jag av olika skäl INGA andra mammor i Halmstad-trakten och det blir lite ensamt för gossebarnet de helger han inte är hos sin pappa... Om någon känner för det så skicka gärna ett brev eller inlägg!

• Maddissen85

Bluescreen: Men det går att ordna.. Om inte all kan /vill fika.., Så finns det alltid någon, typ jag

• Bluescreen

*ler* vad BRA! Man känner sig ju lite ensam när man en vacker dag ser sig om och upptäcker att förutom sambon, jobbet och familjen har man INGEN...! Så JA, jag fikar gärna! Men varning, det kommer ta låååång tid och mååååånga koppar kaffe!

• maviperi

Bluscreen: ...och jag

Nu har jag varit duktig. Har ordnat mig ett sommarjobb.. Lite blandade känslor. Delvis glad och delvis lite hmmm... Vill egentligen vara ledig men är rädd att jag i så fall bli utan extrajobb till hösten och våren. Så nu ska jag jobba natt på lungavdelningen på sjukhuset. Blir sammanlagt 19 nätter mellan vecka 26-33. Inte så mycket ju... Det är inte helt färdigt än - ska dit på måndag och hälsa på *nervös*

• Maddissen85

Bluscreen: Å jag som gillar kaffe

• Bluescreen

maviperi: Vad roligt, GRATTIS! Klart man vill vara ledig egentligen, men det är ju alltid positivt med ett jobb. =)

• maviperi

Bluescreen: Jo, men min lille kille se så liten Hur ska jag klara mig utan honom i flera timmar... Får trösta mig med att han ändå bara sover under den tiden.

• Bluescreen

maviperi Jaa, det är alltid värst för oss föräldrar! Jag vet när min lille var liten, då kunde jag få super-abstinens efter honom. Det får jag fortfarande ibland när liten är hos sin far på helgerna...! Fast HAN har ju hur roligt som helst o har inte en tanke på sin mamma...

• Maximilius flicka

Bluescreen: Jag ställer också upp och fikar

Maviperi: Grattis till extrajobbet. Bara för att du ska jobba lite extra så känns det genast lite bättre för mig att gå in på heltid igen första veckan i juni. Fast jag måste säga att jag har JÄTTEDÅLIGT samvete, men vad gör man inte när det är man själv som drar in de stora pengarna i hushållet. Som det är nu förlorar vi i snitt 6000 i månaden på att jag är mammaledig. Det som känns skönt med att lämna Liv hemma med sin pappa är i alla fall att hon är väl omhändertagen.

Ida ♥ Micke = Liv 051030
Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 7)