Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

cutepoison skrev 2016-07-22 16:38:32 följande:

Ja men SF måttet behöver som sagt inte betyda stor bebis. Du kan ha mycket fostervatten t.ex men jag blev orolig eftersom hon kände på magen och runt bebisen och sa "du kommer få en knubbis". Då antar jag att mitt sf mått är stort för att det är en stor bebis. Det går ju inte att göra något åt och det är ju inte bebisens fel men hon oroade mig i onödan eftersom jag inte varit rädd fram till nu. Jag hade kunnat vara i ovetskap och så hade det blivit som det blivit på förlossningen men nu tänker jag en massa hemska tankar. Jag har BF på tisdag så 4 dagar kvar. Jag har ändå växt 2 cm på två veckor så risken finns ju att han växer ännu mer om jag går över tiden :/ 

Nej, förvisso. Fast tycker det är konstigt att hon kan känna det? Har inte hört talas om någon annan vars bm kollat storleken på bebis på det sättet. Ja, det är väldigt onödigt! Det är ju något man inte kan göra något åt.

Ingen kan veta säkert hur stora bebisarna är, det går ju inte ens att uppskatta säkert med ultraljud, så egentligen vore det ju bäst att bara ignorera den oron, även om det inte är lätt.. :/
  • Moorii

Är det någon annan än jag som har en bebis som det kommer knäppande ljud ifrån? Låter nästan som en led som knakar, fast en väldigt liten led, och alltid i samband med ett av hans många dagliga gympapass. Känns lite läskigt :P

• Moorii

Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-23 13:41:21 följande:

Håller tummarna! :)

Tack! :)
  • Moorii

• Moorii

• Moorii

Åh, vad störigt! Hade väldigt ont vid 16-tiden och vi trodde det satt igång så smått iallafall. Nu har det stannat av bonussonen ska dock ändå iväg till farmor och farfar, ifall att det skulle sätta igång igen inatt. Suck. Orkar inte vänta mer nu!

• Moorii
    calabalic skrev 2016-07-23 21:25:26 följande:

Meeen vad irriterande! Hoppas det kommer igång inatt ändå!

Tack, hoppas kan man alltid!
    SommarDahlia skrev 2016-07-23 22:30:04 följande:

Moorii: Håller också på att bli knäpp av allt lurendrejeri kroppen håller på med! Hoppas det drar igång igen för dig!

Mm, dumma kropp :/ hoppas det händer något för oss alla snart!
  • Moorii

Nepp, inget inatt heller. Nu ger jag upp och räknar med igångsättning 2/8..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)