Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

fastfrusen skrev 2016-07-24 10:02:46 följande:

Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!

Vad skönt! Hoppas huvudvärken håller sig borta nu då, så kan ju bebis komma också :)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-25 04:33:55 följande:

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

Åh, hoppas det fortsätter!

Här är det bf +6 och inga känningar. Hemsk värme nu, längtar till imorgon då det ska bli svalare och senare i veckan ska det regna också, underbart!

På onsdag ska jag till bm, då lär det bestämmas att det blir igångsättning nästa vecka..
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-25 09:52:52 följande:

Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...

Typiskt :/ håller tummarna för att det kommer igång snart igen!
  • Moorii
    cameleon skrev 2016-07-25 20:38:39 följande:

Hörrni, hur mycket tränar ni på andningen inför förlossningen? Min bm tjatar hela tiden om det men jag har inte ens kollat upp "hur" man skall andas.. Är det så viktigt?

Imorgon har jag BF och en tid hos bm, skall bli spännande att se om jag har öppnat mig något. Kommer säkerligen bli erbjuden en andra hinnsvepning också, kommer tacka ja då. Jag fick inga pinvärkar efter min förra, bara tung mensvärk och en liten blödning.

Tyvärr tränar jag inte alls, fast jag och mannen var på profylaxkurs, så vet hur man ska andas, men tydligen är det viktigt att öva för att man ska klara av det när det väl beger sig. Tycker bara det är svårt när man inte har ont på riktigt, svårt att öva på!
  • Moorii

Ja, verkligen! Många som har bf idag, spännande! Sju dagar över tiden här, börjar tänka att det blir ett augustibarn.. Fast idag vill jag inte att han kommer, isåfall efter tolv. Min och mannens bröllopsdag idag

<3

• Moorii
    Mal Mal skrev 2016-07-26 10:14:01 följande:

Moorii

Grattis på bröllopsdagen!! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!

tovemaja

Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen blir fin hos er med!

Tack så mycket! Tyvärr jobbar han hela dagen, men vi får kramas lite extra ikväll :)

Grattis på födelsedagen tovemaja!
  • Moorii

Haha, lite så känns det här med, han kommer aldrig komma ut :P när har du bf?

• Moorii

Måste förresten fråga. I lördags när jag hade ont var det antagligen bebis som bökade sig längre neråt. Sen dess händer det några gånger per dag att jag knappt kan gå, för han trycker på någon nerv, känns som något ska spricka nästan. Urinblåsan eller något annat. Nån som känner igen sig? Får nästan krypa fram när det händer, lyckades som tur är ta mig till soffan den här gången iallafall.

• Moorii
    calabalic skrev 2016-07-26 21:14:10 följande:

Moori - Jag har känt liknande då och då senaste veckorna, fast mer ut åt höfterna, de ledbanden där. Kan heller knappt gå eller ställa mig upp från sittande. Ibland kommer det på natten också. Gissar att det är nån nerv som du oxå är inne på. Jobbigt iaf!

Ja, usch, riktigt jobbigt :/ Ja, antagligen är det nån nerv, väldigt oskönt! Hoppas det inte blir så imorgon, för måste ta mig in till stan och barnmorskan då..
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)