Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

calabalic skrev 2016-08-09 08:04:37 följande:

Verkar som det är på g äntligen idag på BF+11. Har haft värkar i drygt 5h nu, första timmen ca 15 min intervall och sen dess ca 4-6 min intervall, lite oregelbundet fortfarande. Har skvätt ut lite vatten oxå och en del blod. Gör rättså ont men inte outhärdligt ännu. Hoppas att det inte stannar av nu, så vi får träffa bebis idag eller imorgon!

Åh, heja!! Håller tummarna!
  • Moorii
    cameleon skrev 2016-08-09 19:34:29 följande:

Hallå tjejer!

Nu uppdaterar jag äntligen.

Söndagen den 7:e åkte vi in till förlossningen tidigt på morgonen för jag hade 3-5 värkar per 10 minuter. Vi blev inlagda och värkarna fortsatte en stund, hade dock inte öppnat mig något.

Framåt eftermiddagen fick jag vidriga värkar så jag skrek rakt ut när dom kom, trodde aldrig att det skulle kännas så. Men inget mer hände, öppnade mig inte men fick däremot hög feber :(

Igår på måndagen sattes jag igång med värkstimulerande dropp och jag öppnade mig sakta men säkert, tog sjukt länge, tror det var runt 8 timmar, då hade jag gått från 3 till 7 cm.

Värkarna fortsatte komma men dom var väldigt klena, däremot trycket nedåt var hemskt. Efter midnatt kom en läkare in och berättade att lillan var stressad och hade bajsat i magen så det blev akutsnitt pga infektion i livmodern.

Snittet gick inge vidare eftersom jag opererat magen innan 5 gånger och magen var full med ärrbildningar och tarmarna satt på utsidan av livmodern så det blev en tarmoperation också, jävla skit!

Vid snittet var jag vaken men när dom började med tarmarna hade jag panik och blev sövd.

Lillan mår i alla fall kanonbra och vi är på BB nu hela lilla familjen, vi måste nog stanna här ett tag. Jag har tappat känseln i ena benet pga epiduralen så jag kan inte ens gå :(

Oj, vilken dramatik! Måste ha varit tufft för er :/ så skönt att allt ändå gick bra! Grattis till er flicka!

Jag fick också ett avdomnat ben, fortfarande lite svårt att röra det ordentligt :/ hoppas det blir bättre snart för dig. Vila mycket och rå om varandra <3
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-08-10 10:52:55 följande:

Nu är jag inlagd också, som jag har väntat men det verkar segt att bli igångsatt. De försökte sätta in en ballong men det gick inte så barnet blev lite stressad så nu måste jag vänta med att ta den där medicinen till bebisen lugnat sig. Jag var inte öppen nästan alls vilket är konstigt med tanke på att jag är 42+0 idag. Min kropp tror kanske att jag är elefant...

Ungefär som jag, hade två cm tapp, lite bakåtlutad..41+4. Man undrar ju hur länge det hade tagit utan igångsättning! Hoppas ni kommer igång med det snart! Nu är ni där iallafall och till slut blir det bebis <3
  • Moorii

Bm gjorde hembesök idag och jag har ju oroat mig över amningen, att han inte får i sig tillräckligt. Han hade gått upp 440 g på en vecka! en riktig tungviktare med andra ord! Men känns skönt att det finns mat till honom iallafall :) nu vet jag att det inte var inbillning att storlek två på blöjorna plötsligt passade bättre ^^

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-08-11 22:01:05 följande:

Härligt att det fungerar! Vad vägde han när han föddes? Vad väger han nu? Har nu också köpt strl 2. De har varit så stora hittills men nu sitter sexfiliga bra

Verkligen! Han vägde 3900 g, men gick ner till 3760 efter två dagar. Nu väger han 4200. Vad väger din lille?
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-08-12 09:35:55 följande:

Haha, ser nu att det smugit sig in ett konstigt ord, sexfiliga.... Skulle nog vara "riktigt" min vägde närmare 4300 när han föddes och gick ner ganska mycket, till 3700. För två veckor sedan hade han iallafall kommit till 4 kg så hoppas han nått födelsevikten nu. Är ju 1 månadskontroll nästa vecka.

Haha, reagerade inte ens på det ^^ ojdå, det var en del. Ja, hoppas på det! Vi använder redan storlek 56 på kläderna, men de är lite stora fortfarande. Dock har vi betydligt mer kläder i den storleken, så de räcker längre iallafall.
  • Moorii

Hej på er! Hoppas det går bra för er alla med era små! Jag har en fundering. Efter förlossningen så förlorade jag nästan all kraft i mitt högra ben,så illa att jag nästan tappade min lilla son för att det bara gled iväg då jag inte hade känsel i det riktigt. Så frågade läkaren, som sa att det antagligen är några nerver som blev tilltufsade när lillen tog sig fram genom "kanalen", i bäckenet. Har för mig hon sa det skulle gå över ganska fort, men två veckor senare kan jag fortfarande inte lyfta det ordentligt och kan bara gå i en hastighet = långsamt. Springa skulle jag aldrig kunna göra. Måste ha hjälp av armarna för att ta mig upp från sittande på knä på golv. Är det någon annan som varit med om detta? Är så jäkla rädd att det är permanent :(

har mardrömstankar om att aldrig kunna springa omkring med mina barn eller jogga som är bland det bästa jag vet. Någon som vet något om detta? Ska fråga på BVC såklart, ska dit på torsdag, men hade varit skönt med ett någorlunda lugnande besked innan..

• Moorii
    Trebarnsmammajuli2016 skrev 2016-08-16 22:52:07 följande:

Hej! Har aldrig skrivit nåt på något forum någonsin men nu känner jag att jag måste ???? Jag fick mitt första barn för fyra år sen efter en lång o kämpig förlossning. Jag tappade känslen i ena benet och haltade fram i flera veckor. Det tog nog halvåret innan det kändes ok att gå i snabbare takt. Nu föddes vårt tredje barn i mitten av juli och jag har inga känningar, inte efter andra förlossningen heller. Jag vill alltså berätta att för mig gick det över och det blev inte likadant vid de senare förlossningarna. Hade jag gjort något annorlunda så hade jag tagit det lugnare och inte stressat fram att börja träna så fort som gjorde. En bm sa att man borde ge kroppen 9 mån på sig för återhämtning. Önskar dig och familjen all lycka och att benet repar sig!

Vad skönt att det blev bra till slut för dig! Får ta det lugnt med att anstränga benet den närmaste tiden och hoppas på att det ger med sig till slut. Den bm har nog en poäng, det är ju ingen liten sak man utsätter sin kropp för! Känns bra att veta att det inte behöver bli likadant vid nästa graviditet med. Tack för att du tog dig tid att svara och för lyckönskningarna! <3
  • Moorii

Ja, alla borde ju fått, men känns inte som alla uppdaterat?

Känns som allas bebisar är så små! Eller så är det våran som är stor

Förra torsdagen vägde han 4200 g, tio dagar gammal, och hade då gått upp 440 g på en vecka! Bm sa att 150 g på en vecka är normalt.. Ska bli intressant att se vad han väger idag :) Han gick från strl 50 till 56 på en vecka, fast det var lika bra det, vi hade knappt några kläder i den storleken ^^

• Moorii

Förstår verkligen att ni tycker det är jobbigt att inte amningen funkar :/ Tycker absolut inte ni ska bry er om vad andra tycker! Förstår inte varför folk ska lägga sig i sånt som inte angår dom.

Våran lille Gustav är tre veckor och två dagar och har kommit in i en period då han absolut inte ska sova på kvällen. Han är mätt, men vill snutta och får han inte det så skriker han tills man blir smått galen. Som tur är har min man mer tålamod än mig och lyckas natta honom till slut..

Fick veta idag att jag fått urinvägsinfektion :( Under öppningsfasen på förlossningen så tömde bm min urinblåsa med kateter, sjukt obehagligt och gjorde ont och hon gjorde det två gånger. Det gick liksom aldrig över och först nu kollade jag upp det, då det inte gjort lika ont som uvi brukar göra, och det var en infektion. Känns sådär att ha gått med det i tre veckor :/

Ni som blivit sydda, har svullnaden gått ner? Här ser det ut som kaos fortfarande, börjar bli lite orolig att det alltid kommer se ut så.. Kanske är alldeles för otålig? Angående vikten så har jag gått ner tio kilo med, men har 8 kvar att gå ner.. Ska på bröllop om två veckor och inget sitter bra, sjukt deprimerande!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)