BF Juli 2016 (ny!)
Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!
Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!
Bf + 10.. De enda som inte kommer föda före mig är dom som inte blivit gravida ännu. Ungefär så känns det. Bitter deluxe. Vaknade inatt av ond sammandragning, men det gick snabbt över förstås. Hade varit så skönt om han kunde komma innan igångsättning.. snälla!
Håller tummar och tår att det startar spontant för dig!
Ojoj, vilken natt! Låter fruktansvärt jobbigt :/ sån tur att ni fick sova till slut iallafall! Tänk att hinnsvepning kan ställa till det så mycket. Ja, jag håller tummarna för att det sätter igång av sig själv snart för dig!
Jag och mannen är lite crazy idag och ska på bio om en timme, men hellre det än att sitta hemma och deppa. Kanske är det när det passar som sämst som han kommer :P
Jag börjar också fundera. Har onda sammandragningar, ofta, men gör inte tillräckligt ont för att jag ska tro att det är på gång. Vi var ju på bio nyss, och det kan jag säga blev sista utflykten, för jag fick stanna upp hela tiden pga sammandragningarna. Har en nu precis, den känns, men det är inte så farligt. Får kanske sammandragning var femte minut. Avvaktar lite iallafall.
Ingen bebbe inatt iallafall, men sammandragningarna fortsätter. Nu är jag istället orolig över att jag känner en rätt ordentlig yrsel, från att jag klev upp för en timme sen. Vad kan det bero på? :/ åt järntabletter förut, men slutade för kanske 5-6 dagar sen då jag inte klarade av att vara så hård i magen. Kan det vara det?
Inget flimmer för ögonen? Huvudvärk? Kolla upp i så fall bara eftersom havandeskspsförgiftning kan komma fort. De kollar ju lätt med urin och blodtryck. Men visst kan det vara järnet också :) vila och ät
Trist att det inte hänt något men det är ju positivt att du fortfarande känner sammandragningarna! Det är på väg åt rätt håll :) Vet inte om det kan bero på järntabletterna. Min BM sa att jag kunde sluta med dem i v 37 för då sägs de ändå inte göra någon skillnad eftersom barnet inte längre "suger" åt sig på samma sätt. Har du lågt blodtryck kanske?
Lycka till alla idag! Själv får vi besök från svärföräldrarna denna vecka så ska verkligen försöka hitta på saker och fokusera på annat :( Känner ingenting av att en eventuell förlossning är närstående.
Ja ringa är nog de bästa så att du får bra svar! :)
Ja det bor uppe i norrland och vi bor nere i Göteborg så det är planerat sedan länge att de skulle komma nu när de hade semester. De trodde nog att bebis redan skulle ha hunnit komma men så blev det ju tyvärr inte och jag har varit tydlig med att om bebis kommer under tiden de är här så vill jag kunna bestämma och känna efter hur vi mår innan de hälsar på. De har full förståelse för det så jag är inte orolig. De ska inte bo hos oss utan de har hyrt en lägenhet så det känns bra!
Oj ja det var väldigt likt :D det bästa är ju att det är besöksförbud på BB på både Mölndal och Östra ;) så de får snällt vänta utanför om bebisen skulle komma i veckan! Jag försöker tänka såhär att om bebisen skulle komma medan de är här så kommer de ju faktiskt åka hem på lördag igen och då får jag bita ihop under tiden så att de får träffa sitt barnbarn och inte vara rädd för att säga till om jag vill vara ensam en stund. Jag är mest orolig för amningen för jag har läst att det kan vara så problematiskt den första veckan och att man kan bli sittande timtal och då vill jag ju inte att någon ska glo på mig eller komma med råd :p. Men mina svärföräldrar är väldigt bra och förstående så jag är inte så orolig. Det var synd bebisen inte ville titta ut tidigare bara. Då hade vi kunnat umgås avslappnat nu men det går ju inte att planera.
Har du fått en tid för igångsättning nästa vecka då?
Visste förresten inte att det var besöksförbud på BB? När min mans bror fick barn i juni så såg det ut som att svärmor tagit bild på dom på BB, mamman låg i sängen med bebis.
När var ditt bf-datum?