• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Dani84KR
    TredjeBullen skrev 2016-06-02 10:25:33 följande:

Alltså det här med pojknamn... ;) Hur svårt kan det vara?! Har ni andra kommit fram till namn till era små killar?

Eller hur!
    Att de ska vara så svårt, vi har en kanske lista.
    Ett av dem blir det, vi har båda utländsk bakgrund och tycker båda att det hade varigt roligt att ta något där ifrån. Men sedan känner jag att det måste funka i Sverige för det är här vi bor och lever. 
    Så rädd att välja fel, tänk om han hatar sitt namn, eller ännu värre tänk om han blir retad eller mobbad för det.... gubben min e cool lugn och säger det finns gott om tid, medan jag känner att jag vill att han ska heta något NU! Så fort vi fick veta kön har folk frågat efter namn, men gubben har väl rätt de e halva graviditeten kvar så det finns tid. 
  • orzia1

Tänkte vi skulle kopier föregående inlägg och lägga till sig själv så vi får en lusta som kan följa oss hela tiden. Är någon inloggad från dator och kan klippa och klistra? Jag är inte vid dator förrän i mitten av juni..

• Lilla Luna

Men tack och hej. Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.
  • orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-06-02 12:17:06 följande:

Men tack och hej. Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.

Deras datum från UL får man nog ta med en klackspark, men visst det är drygt när de flyttar en. Mig ville de flytta 10 dagar, enligt de så är det inget ovanligt, men då jag har massa komplikationer så är vi oroliga hon får i sig för lite näring. Alla tidigare UL har varit typ på dagen rättt. Men med det nya datumet som de vill så innebär det att jag testa plus typ 5 dagar efter befruktning och mådde illa 2-3 dagar efter befruktningen..

Hoppas bebis väljer o titta ut i okt och inte nov.
  • Lilla Luna
    orzia1 skrev 2016-06-02 12:59:11 följande:

Deras datum från UL får man nog ta med en klackspark, men visst det är drygt när de flyttar en. Mig ville de flytta 10 dagar, enligt de så är det inget ovanligt, men då jag har massa komplikationer så är vi oroliga hon får i sig för lite näring. Alla tidigare UL har varit typ på dagen rättt. Men med det nya datumet som de vill så innebär det att jag testa plus typ 5 dagar efter befruktning och mådde illa 2-3 dagar efter befruktningen..

Hoppas bebis väljer o titta ut i okt och inte nov.

Ja, känns lite missvisande att plussa redan 5 dagar efter befruktning. Men sen kommer ju bebis när den är redo. Både jag och mina syskon är födda tidigt. Jag med 4 veckor, storebror med 6v, småsyskonen med 2v så jag håller hoppet uppe. :)

Hela jag är liten, sa bm som gjorde ul, så jag får nog ingen stor mage men en gravidmage lär jag få,men ingen mega. Är väl inte tokliten egentligen. Men min bebis kanske är mindre än snittet också? De hade svårt att mäta också för bebis ville inte samarbeta och hon fick inte mäta från rätt vinkel. Så jag ska fråga då vi är in igen även fast jag vet att de inte kommer flytta oss igen på papper, men jag kan ju köra min egna nedräkning då. :)
  • Alvsten

Den här dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi har rul kl 8.30 men sitter med fästmannen på akuten då han inväntar magröntgen. Jag hoppas verkligen att han kommer kunna få vara med och se sin bebis. Personalen är supergulliga och gör allt för att han ska kunna ta sig till ultraljudet. Är så sjukt trött efter att knappt ha sovit inatt och tackar min lyckostjärna att jag har tagit ledigt idag. Håll gärna en tumme för oss att ultraljudet går bra!

• orzia1
    Alvsten skrev 2016-06-03 07:36:46 följande:

Den här dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi har rul kl 8.30 men sitter med fästmannen på akuten då han inväntar magröntgen. Jag hoppas verkligen att han kommer kunna få vara med och se sin bebis. Personalen är supergulliga och gör allt för att han ska kunna ta sig till ultraljudet. Är så sjukt trött efter att knappt ha sovit inatt och tackar min lyckostjärna att jag har tagit ledigt idag. Håll gärna en tumme för oss att ultraljudet går bra!

Hoppas han hann med. Annars kanske ni har fått en ny tid så han kan vara med

Kram
Svar på tråden BF Oktober 2016