• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-07 16:57:40 följande:

Jag förstår det! Va mysigt det måste kännas! På något vis så känns rul som en viktig milstolpe.

Kanon! Tack då vet jag! :) Är verkligen supernervös! Vi har en jättesen tid 20.00. Haha kändes "smart" när jag bokade den, men nu känns det jävligt oplanerat. xD

Lycka till idag :) Vilken plåga att vänta ändå till ikväll!
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 11:20:42 följande:

Lycka till idag :) Vilken plåga att vänta ändå till ikväll!

Huuh allt såg bra ut!!! En frisk liten bäbis!!

• Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-08 20:56:35 följande:

Huuh allt såg bra ut!!! En frisk liten bäbis!!

Åh så skönt att allt såg bra ut! Och vilken fin bild ni fick! När blev bf?
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 21:43:46 följande:

Åh så skönt att allt såg bra ut! Och vilken fin bild ni fick! När blev bf?

Ja verkligen! Hon frågade vilket bf vi fick på kub och sa sen "den växer fint efter det" så jag antar att jag blev kvar på 31 oktober? Haha. :)
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-06-08 21:51:15 följande:

Ja verkligen! Hon frågade vilket bf vi fick på kub och sa sen "den växer fint efter det" så jag antar att jag blev kvar på 31 oktober? Haha. :)

Då är vi verkligen dagarna efter varandra :) Vi måste ju ta en kaffe ihop någon dag!
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 21:53:50 följande:

Då är vi verkligen dagarna efter varandra :) Vi måste ju ta en kaffe ihop någon dag!

Haha jaa super kul att vi ligger så nära varandra. :)

Det tycker jag absolut att vi gör! :)
  • pandoraDiem
    GästenT skrev 2016-06-08 21:51:15 följande:

Grattis till ett fint rul! En helt underbar upplevelse :) jag har också bf 31 okt :)
  • Lilla Luna

Ni som varit med förr, hur vet jag vad jag kommer ha i föräldrapenning då jag går på mammaledighet? Försökte ringa FK men med köplats 87 så gav jag upp. Vill liksom ha koll på ekonomin.

• Eili
    Lilla Luna skrev 2016-06-09 07:11:58 följande:

Ni som varit med förr, hur vet jag vad jag kommer ha i föräldrapenning då jag går på mammaledighet? Försökte ringa FK men med köplats 87 så gav jag upp. Vill liksom ha koll på ekonomin.

Du kan gå in på försäkringskassans hemsida och med hjälp av kassakollen räkna ut vad du kommer att få ut i föräldrapenning
  • Lilla Luna
    Eili skrev 2016-06-09 07:35:04 följande:

Du kan gå in på försäkringskassans hemsida och med hjälp av kassakollen räkna ut vad du kommer att få ut i föräldrapenning

Fast jag fåt inte ihop det där. För enligt den får jag mer i månaden än vad jag har nu, på samma lön. :/
Svar på tråden BF Oktober 2016