• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    avigmaria skrev 2016-02-11 10:36:05 följande:

Hej!

Jag är gärna med här i tråden. Fick veta i måndags att jag är gravid, bf 17/10. Har en son april-14, fick ett missfall i somras i vecka 10. Är nu otroligt rädd att även denna graviditet ska sluta illa. Nån som har bra tips mot oron?

Har oxå en del mf i bagaget. Mitt senaste var i dec. Är jätte nojjig men försöker ta en dag i taget. Har en v semester nästa v så då ska jag försöka sysselsätta mig så gott det går. Sen tror jag eller hoppas jag tiden går fortare när jag jobbar igen. Många säger att man ska försöka tänka att man väntar barn inte missfall, jag tycker det är svårt... jag vågar inte hoppas än.
  • Vanja

Skrev ett meddelande till min syster och orkar inte skriva om det igen så jag lägger in en skärmdump istället.. Vad tror ni? Kan man gå såhär länge utan att ha märkt nåt?? O jag som har druckit alkohol.. :(

• Vanja

Känner mig som en Graviditetshypokondriker..

(Jag är inte galen egentligen!!) :)

• Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 11:55:33 följande:

Skrev ett meddelande till min syster och orkar inte skriva om det igen så jag lägger in en skärmdump istället.. Vad tror ni? Kan man gå såhär länge utan att ha märkt nåt?? O jag som har druckit alkohol.. :(

Jag gick till typ v 14 när jag var 17. Gjorde sen abort, var precis i gränsen för antal tillåtna veckor. Jag märkte ingenting.

Testa du med grav.test efter ditt mf o såg att det blev negativt? Ang alkoholen tror ja inte du behöver vara orolig. De första v får bebisen inte näring via mammans blod. Ring gym o be om UL
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 13:40:41 följande:

Jag gick till typ v 14 när jag var 17. Gjorde sen abort, var precis i gränsen för antal tillåtna veckor. Jag märkte ingenting.

Testa du med grav.test efter ditt mf o såg att det blev negativt? Ang alkoholen tror ja inte du behöver vara orolig. De första v får bebisen inte näring via mammans blod. Ring gym o be om UL

Jag testade negativt eftet ja, fick missfall v.12 så jag fick komma upp på vul efter o se att allt var ute ok ok.. Har fått en vul-tid pga tidigare mf men de e inte förrän den 25e.. Lång väntan. :( Tack snälla för svar!
  • IdaJ
    Lerumsmamma skrev 2016-02-11 01:40:16 följande:

Ida - å beklagar din dotter :( hoppas denna graviditet går vägen?? jag har själv 3 missfall före min första son oxå född 13 som kom tilll via Ivf, sen kom andra sonen till naturligt och även denna oplanerade graviditet. Är dock lite oroligt, eftersom den var oplanerad och jag inte haft en tanke på att jag kunde va gravid har jag druckit en massa kaffe pga tröttheten och även Ipren flera gånger senaste 10 dagarna pga huvudverk. Huvudverken va tydligen ett gravtecken som jag inte fattade.. :((

Ja, Får hoppas att det går bättre för oss denna gången. Detta syskonet är såå efterlängtat! :)
    Åh okej, då förstår jag att det finns oro för att det skulle hända igen!! Det där med kaffet och att du har ätit Ipren är garanterat ingen fara :)
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 13:50:49 följande:

Jag testade negativt eftet ja, fick missfall v.12 så jag fick komma upp på vul efter o se att allt var ute ok ok.. Har fått en vul-tid pga tidigare mf men de e inte förrän den 25e.. Lång väntan. :( Tack snälla för svar!

Jo jag vet den här eviga väntan. Jag ska till BM den 23 och prata och då hoppas jag att jag antingen får vul samma dag el väldigt fort...
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 14:05:03 följande:

Jo jag vet den här eviga väntan. Jag ska till BM den 23 och prata och då hoppas jag att jag antingen får vul samma dag el väldigt fort...

Ring o fråga om du inte vet med säkerhet att dom KAN göra de där. Inte alla som har utrustningen. Så kanske du kan boka nån annanstans o slippa vänta så länge..
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-11 14:05:03 följande:

Man får ljuga lite me tycker jag.. Säg att du haft en konstig blå flytning lr nåt! :) då lär dom vilja kolla!
Svar på tråden BF Oktober 2016