• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • FamÅsling

BF-lista OKTOBER 2016

1/10 EmelieB91, 2:a barnet

3/10 höstsolen, 1:a barnet

4/10 JennyNG 1:a barnet

4/10 Ankan112 1:à barnet

5/10 IdaJ 3:e barnet

8/10 miss september, 2:a barnet

8/10 famasling 3:e barnet

9/10 Alma88

10/10 nelpo, 1:a barnet

14/10 ett, 2:a barnet

15/10 mumsan30 3:e barnet

16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet

18/10 Lerumsmamma, 3e barnet

21/10 Nepe

• Anonym (orolig)
    malinp88 skrev 2016-02-13 18:33:50 följande:

Hej, jag hoppar gärna också med i den här tråden. Är gravid v.8 med vårt första barn. BF 1/10. Spännande och nervöst på samma gång. Har ännu inte berättat för någon.. När borde man berätta? Kram

vi väljer att vänta tills minst v 12, om jag inte får för stor mage
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 18:53:38 följande:

Det är bara en vän som vet än så länge, tänker inte berätta för fler förrän efter vi har gjort kub. Så nån gång i vecka 13 tror jag att vi kanske ska berätta. Känns säkrare så. Det var rätt många som fick veta tidigt förra gången och då var det också många vi var tvungna att berätta att det inte gick vägen för, det var väldigt jobbigt. Därför ska jag försöka hålla på det så länge som möjligt. :)

Har ni börjat fundera på namn ännu eller väntar ni med det? Sånt tycker jag är så mysigt, spåna i namn :)

Vi har redan börjat spåna kring namn, började redan förra graviditen med o spåna, då blev det ju tyvärr mf,men vi är inne på ungefär samma spår, eller nja inte hela tiden, jag har ett mkt ovanligt favoritnamn som han inte är helt övertygad om än ha ha
  • Lerumsmamma

Kub gör man ju för risken är större för kromosomavvikelser om mamman är över 35. Det är iallafall varför jag kommer göra kub. Varför inte göra det när man får det gratis dessutom? :)

• Anonym (orolig)
    Lerumsmamma skrev 2016-02-13 19:34:41 följande:

Kub gör man ju för risken är större för kromosomavvikelser om mamman är över 35. Det är iallafall varför jag kommer göra kub. Varför inte göra det när man får det gratis dessutom? :)

Okej, jag är 32 så jag blir nog inte erbjuden det, sen dessutom så vet vi inte hur vi skulle reagera om man får "dåliga" svar. Abort känns inte som ett alternativ om det inte skulle vara väldigt stora avikelser som gör att barnet tex bara lever ngn mån ef födseln
  • mumsan30

i länet jag bor får vi välja om vi vill göra kub eller ej, alla gravida erbjuds. Har gjort kub med våra flickor också och då var jag 24 och 25.

Jag väljer att göra kub för jag.känner att jag vill veta hur allt står till med bebisen. Det är även en gratis undersökning som jag gärna nyttjar. Att få se den lilla lugnar även mina nerver. Skulle det visa avvikelser så är det något vi får ta då, men då får jag åtminstone veta det tidigt och så får man ta det därefter. :)

• Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 19:59:30 följande:

i länet jag bor får vi välja om vi vill göra kub eller ej, alla gravida erbjuds. Har gjort kub med våra flickor också och då var jag 24 och 25.

Jag väljer att göra kub för jag.känner att jag vill veta hur allt står till med bebisen. Det är även en gratis undersökning som jag gärna nyttjar. Att få se den lilla lugnar även mina nerver. Skulle det visa avvikelser så är det något vi får ta då, men då får jag åtminstone veta det tidigt och så får man ta det därefter. :)

Aha

Får se vad de säger hos oss,kan ju ha ändrats sen jag gick på mvc (typ 9 år sen) Alla får kanske göra det här nu
  • mumsan30

Anonym (orolig) skrev 2016-02-13 20:06:39 följande:

Aha

Får se vad de säger hos oss,kan ju ha ändrats sen jag gick på mvc (typ 9 år sen) Alla får kanske göra det här nu

ja det är inte omöjligt! :) nu ska jag spendera min lördagkväll på nattjobb.. hade hellre suttit bänkad i soffan och tittat på mello..

Ha en trevlig kväll!
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 20:11:17 följande:

ja det är inte omöjligt! :) nu ska jag spendera min lördagkväll på nattjobb.. hade hellre suttit bänkad i soffan och tittat på mello..

Ha en trevlig kväll!
    Jag jobbar också natt inatt, men kan ha mellon igång i bakgrunden så det är ändå okej. Hoppas du får en trevlig o bra natt på jobb
Svar på tråden BF Oktober 2016