• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • mumsan30

jobbar du också inom vården? :)

• EmelieB91

BF-lista OKTOBER 2016

1/10 EmelieB91, 2:a barnet

1/10 malinp88, 1:a barnet

2/10 Emma91s, 1:a barnet

3/10 höstsolen, 1:a barnet

4/10 JennyNG 1:a barnet

4/10 Ankan112 1:à barnet

5/10 IdaJ 3:e barnet

8/10 miss september, 2:a barnet

8/10 famasling 3:e barnet

9/10 Alma88

10/10 nelpo, 1:a barnet

14/10 ett, 2:a barnet

15/10 mumsan30 3:e barnet

16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet

18/10 Lerumsmamma, 3e barnet

21/10 Nepe

• Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 21:03:04 följande:

Nej, jobbar extra varannan helg i annat serviceyrke
  • mumsan30

• mumsan30

nu blev det visst galet..

Ja okej :) hoppas natten blir lugn för oss båda!

• Loppan84

Hej alla!

Hoppas jag kan va med här!

Plussade i fredags och har bf 26/10. Det blir vårt första barn. Plussade också i januari men fick mf vecka 5, är på 4+1 nu så är väligt tidigt ännu så får se hur det går men hoppas såklart innerligt att det ska gå hela vägen.

En (dum) fråga - när man säger att det är förhöjd mf-risk till vecka 12 så räknar man från första mensdagen inte äl-dagen, eller hur? Så jag har 8 veckor kvar nu när jag är i vecka 4? Eller har jag 10 veckor kvar (2 veckor sen äl och befruktning)?

• Anonym (orolig)

Är idag i v 6+0 Fick jättemkt hugg i vänster sida inatt när ja jobbade. Kunde varken sitta el ligga. Åkte in akut. Där såg dr ett foster, dock var det för tidigt o se hjärtljud. Dr såg även 2 st andra prickar som kunde vara foster. Det är oxå många fall där en tillbakabildas men hon var förvånad. Fick ta blodprov, ska ta nytt på tisdag.. sen blir der fler UL om ca 2 v. Hon sa att hon inte kan säga med säkerhet men att vi ska förbereda oss på minst tvillingar.

• Loppan84

Oj vilken grej! Hur känns det med tvillingar? Är det ivf?

Anonym (orolig) skrev 2016-02-14 10:48:05 följande:

Är idag i v 6+0 Fick jättemkt hugg i vänster sida inatt när ja jobbade. Kunde varken sitta el ligga. Åkte in akut. Där såg dr ett foster, dock var det för tidigt o se hjärtljud. Dr såg även 2 st andra prickar som kunde vara foster. Det är oxå många fall där en tillbakabildas men hon var förvånad. Fick ta blodprov, ska ta nytt på tisdag.. sen blir der fler UL om ca 2 v. Hon sa att hon inte kan säga med säkerhet men att vi ska förbereda oss på minst tvillingar.

• HelenaSaga
    Loppan84 skrev 2016-02-14 08:41:42 följande:

Hej alla!

Hoppas jag kan va med här!

Plussade i fredags och har bf 26/10. Det blir vårt första barn. Plussade också i januari men fick mf vecka 5, är på 4+1 nu så är väligt tidigt ännu så får se hur det går men hoppas såklart innerligt att det ska gå hela vägen.

En (dum) fråga - när man säger att det är förhöjd mf-risk till vecka 12 så räknar man från första mensdagen inte äl-dagen, eller hur? Så jag har 8 veckor kvar nu när jag är i vecka 4? Eller har jag 10 veckor kvar (2 veckor sen äl och befruktning)?

Man räknar fullgångna graviditetsveckor. Så 11+6. Så "bara" 8 veckor kvar. Men med din historia borde du ju kunna få ett tidigt ultraljud och om man ser ett hjärta som slår då sänks risken drastiskt.
Svar på tråden BF Oktober 2016