• Anonym (Ts)

Bröllop - Byxor till klädkod kavaj

Hej!

Ska på bröllop i dagarna. Klädkod är kavaj och själva vigseln är utomhus (kan vara allt mellan 2+ grader till -15). Den enda ytterligare info vi fått är att "klä sig varmt".

Jag har en sjukdom som gör att jag får kärlkramp i kapillärerna i händer och fötter när de utsätts för kyla. Eftersom jag är gravid så kan jag inte medicinera mot detta just nu. Därför är det uteslutet att ha några finare skor. Jag måste ha ett par diskreta svarta vinterboots.

Skorna passar inte särskilt väl till klänning. Så jag spånar lite på om jag kan ha svarta stretchjeans (i finare material), ett ljusrosa propert linne (matt slätt material med knytband i sidan), samt en vit (inte kritvit utan mer beigevit) kofta över. Är det för oklätt för klädkoden? Bör jag ändra någon del i outfiten?

• Svar på tråden Bröllop - Byxor till klädkod kavaj
  • Anonym (Petrus)

Köp täckbyxor och ha en varm jacka. Sen kan du klä dig fint under.

Ta med skor som ombyte.

Krångla inte till det.

• Anonym (Ts)
    Anonym (1) skrev 2016-02-02 16:18:28 följande:

Inga grova skor!

Jag antar att du menar på festen? På vigseln är dock grova skor ett måste, om jag inte vill riskera att amputera några tår. Men jag håller med om att grova skor inte passar sig till t.ex klänningen.
  • Anonym (Ts)

Här är den andra outfiten jag funderar på. Ser ju att den är för vardaglig. Men frågan är. Ska jag försöka "rädda upp" den första (grå klänning) eller denna?
  • Fjäril kär

Den första klänningen med fina skor och färgglada accessoarer.

Jag skulle inte gå på bröllop i vardagskläder (bild 2) . Där skulle du nog också känna dig lite underklädd om de andra gästerna ändå har kavajer, kjolar och fina klänningar.

• Tokbus

Kavaj . Valfri finklädsel Smoking lång klänning Frack Balklänning

• Anonym (1)

Bild 2 är vardag. Fint, men passar inte ett dugg på bröllop.

• Anonym (Ts)

Något sånt här kanske? Behöver skaffa en ny bolero , men fotade med en gammal för att se på ett ungefär. Kan jag ha dessa skor? Syns dåligt på bilden men det är ett par nättare stövlar med liten klack, ganska korta skaft. Om jag ska ha svarta strumpbyxor så känns inte ballerinaskor aktuellt. Kan jag välja fritt mellan genomskinliga svarta strumbyxor och tjockare leggings? Leggings känns ju lite vardagligt, men samtidigt passande för årstid och klimat.
  • Anonym (Jopp)
    Anonym (Ts) skrev 2016-02-02 21:31:10 följande:
    Något sånt här kanske? Behöver skaffa en ny bolero , men fotade med en gammal för att se på ett ungefär. Kan jag ha dessa skor? Syns dåligt på bilden men det är ett par nättare stövlar med liten klack, ganska korta skaft. Om jag ska ha svarta strumpbyxor så känns inte ballerinaskor aktuellt. Kan jag välja fritt mellan genomskinliga svarta strumbyxor och tjockare leggings? Leggings känns ju lite vardagligt, men samtidigt passande för årstid och klimat.
    Tunna genomskinliga strumpbyxor är nog att föredra. Men svarta alltså.
Svar på tråden Bröllop - Byxor till klädkod kavaj