• Anonym (Eb)

    Jag är 23 år och har fem barn. Fråga mig vad du vill.

    Hej

    Jag är en 23-årig tjej som har fem barn. Fråga vad du vill Glad

  • Svar på tråden Jag är 23 år och har fem barn. Fråga mig vad du vill.
  • Anonym (Eb)
    Anonym (Klara) skrev 2016-02-04 09:41:11 följande:

    Är ni religiösa? Vilken religion i så fall?


    Vi är som sagt kristna.
  • Anonym (Eb)
    Anonym (Hun) skrev 2016-02-04 10:00:03 följande:

    Har alla barnen samma pappa?


    Ja, samma pappa.
  • Anonym (Eb)
    Anonym (Ida) skrev 2016-02-04 10:19:38 följande:

    Fantastiskt! Tycker det är så roligt med unga föräldrar. Jag själv fick mitt första som 17 åring, planerat :) Nu är han två år och jag och fästmannen (sonens pappa) planerar att försöka skaffa syskon inom närmsta året, ska bara bli helt klara med garagebygget och köksrenoveringen först


    Kul!
    Anonym (re) skrev 2016-02-04 11:34:54 följande:
    Ah, som vanligt... kontakter. Trist för mig, men kul att det funkade för dig.
    Ge dig inte. Tack!

  • Anonym (Eb)
    Anonym (Z) skrev 2016-02-04 11:47:06 följande:

    Har du alltid gillat barn? Var du sånt där barn som jämt lekte familj och fantiserade om att ha egna barn? Själv tyckte man barn bara var irriterande när man var i yngre tonåren (okej, det gör jag fortfarande trots att jag är vuxen). Hur länge hade du och pappan varit ihop när du blev gravid första gången?


    Har nog alltid gillat barn, men var ändå aldrig typen som satt barnvakt åt andras barn och sånt. Jag har alltid velat ha familj och flera barn, men tänkte alirg att det kunde bli så många barn och framförallt inte så tidigt som det blev.

    Jag och min man frågade chans när vi var 8 år, haha! Så fem år.
  • Anonym (Eb)
    Anonym (??) skrev 2016-02-04 13:14:29 följande:
    Jo, det är olagligt. Och egentligen skulle BM ha anmält.
    Herregud, ge dig. Det är inte olagligt och vem skulle isf utnyttjat vem menar du? Vi var ju lika gamla...
  • Anonym (Eb)
    Anonym (??) skrev 2016-02-04 13:16:09 följande:
    Kristen och sex innan äktenskapet....
    Ja och det är inget DU behöver bry dig om.
  • Anonym (Eb)
    SoulsWillRise skrev 2016-02-04 13:19:36 följande:

    Hej ts :) jag ville bara hoppa in lite snabbt och tala om hur fruktansvärt imponerad jag blir på dig :) jag tycker ni verkar helt fantastiska som klarar det så otroligt bra. Bra jobbat! :)


    Tack så mycket!
  • Anonym (Eb)
    Anonym (Undrande) skrev 2016-02-04 13:44:18 följande:

    Först och främst måste jag säga att jag är imponerad (och kanske lite avundsjuk). tog för givet när jag såg rubriken att det skulle vara ytterligare en tjej med fem barn med lika många pappor... Och ja... allt vad man tänker framför sig då.

    Starkt jobbat att ni började så tidigt och hållit ihop! Verkligen imponerande.


    Min dröm var också att bli ung mamma (dock inte så ung... men hoppades innan 25 iallafall...) och nu sitter jag här 36 år och utan barn... Men äntligen har jag träffat en person som jag kan tänka mig att ha barn med. Så nu skall det ändras :-P


    Men undrar vad kommer du göra annorlunda mot era föräldrar när det kommer till era barn. Hur skulle du känna det om dina barn började så tidigt som ni gjorde med att vara sexuellt aktiva? Tänker inte ens på att skaffa barn utan just bara att veta att ditt barn är sexuellt aktiv redan om 3 -4 år... Kommer ni försöka motverka det på något sätt? 


    Tack! Haha, det är måna som tänker så. Hoppas du får ditt barn snart!

    Jag tänker att mina föräldrar egentligen inte gjorde något fel. Vi pratade mycket om sex och relationer hemma, men jag var ung och dum och tänkte att det händer andra och inte mig. Och att det blev så tidigt var ju p.g.a att jag råkade ha pojkvän tidigt.
    Vi pratar också mycket om sex och relationer hemma, men är ännu tydligare med att vi är ovanliga och att det nästan aldrig går bra om man får barn så ung som vi fick. Och att det är jätteovanligt att det går bra med en så tidig relation.
    Vi försöker nog också att vara lite mer närvarande för våra barn. Jag tror att en av anledningarna till att min och min mans relation så tidigt blev på blodigt allvar var för att mina föräldrar var väldigt upptagna personer som inte riktigt alltid hann eller orkade med allt kring oss barn. Det försöker vi göra annorlunda så att våra barn inte ska känna att de vill söka bekräftelse från andra, kanske genom sex.
  • Anonym (Eb)
    Malla1 skrev 2016-02-04 14:29:33 följande:

    Jag är 26 år och väNtar min 5e flicka :)


    Kul!
  • Anonym (Eb)
    lillefröe skrev 2016-02-04 18:17:43 följande:

    Hur har dina förlossningar sett ut? 


    Vad tänker du nu när din äldsta son närmar sig din ålder då du blev gravid? (T.ex finns en oro att han kommer göra någon gravid också, eller finns det en oro att några av dina döttrar kommer bli tidigt gravid?) 


    Har dina graviditeter vart enkla eller jobbiga? 


     


    Alla förlossningar utom fjärde har gått väldigt smidigt. Första var såklart väldigt läskig och jag behövde mycket stöd från min man, bm och min mamma för att klara det och inte bryta ihop många gånger. Fjärde förlossningen var otäck, tog lång tid, barnet var väldigt stort och det blev lite bråttom på slutet eftersom hjärtljuden gick ner. Jag fick faktiskt gå i samtal efter förlossningen för att bearbeta allt.

    Jag oroar mig såklart för att mina barn ska hamna i en liknande sits. Jag oroar mig nog nästan mer för mina söner eftersom mina döttrar i alla fall själva kan välja om de vill göra abort eller inte.

    Mina graviditeter har gått bra allihopa. Haft lite krämpor fram och tillbaka, men det är ju normalt.
  • Anonym (Eb)
    Anonym (lucky u) skrev 2016-02-05 00:02:25 följande:
    Åh, sicken tur du haft där! Kontakter är verkligen allt, på gott och ont.. Suger ju för oss som inte har några. ;) Själv har jag universitetsutbildning inom översättning, och har ändå svårt att hitta frilansjobb. Specialkompetens teknik/medicin eller 5 års erfarenhet efterfrågas typ alltid. Plus Trados då, kära svindyra Trados.. Roligt att du lyckats med jobbet i alla fall, jag är avis.
    Vad tråkigt :(
  • Anonym (Undrar)

    Hur har ert sexliv påverkats av så många och täta graviditeter och så många barn?

  • Anonym (Eb)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-02-08 11:49:14 följande:

    Hur har ert sexliv påverkats av så många och täta graviditeter och så många barn?


    Haha, det kanske finns en anledning till att vi har så många barn ;P
  • banan123

    Va trevligt. Jag är oxå23 o vill ha 5-6 barn. Har en son på 16 månader just nu :) än är man ju ung. Här även 5 syskon :)

  • Anonym (Eb)
    banan123 skrev 2016-02-09 05:52:28 följande:

    Va trevligt. Jag är oxå23 o vill ha 5-6 barn. Har en son på 16 månader just nu :) än är man ju ung. Här även 5 syskon :)


    Kul!
Svar på tråden Jag är 23 år och har fem barn. Fråga mig vad du vill.