-
Du verkade så oklar över cykeln. Men ibland är de ju långa, men om du bara testar morgon kan du missa, vissa får utslag endast på emeg90 skrev 2016-02-21 16:46:30 följande:Nä men jag är ju på cykeldag 18. Då kan jag väl inte se att jag är gravid redan? :P -
Jag har svinömma bröst...är på ÄL+ 4, men så hade jag hela förra cykeln från ÄL fram till mens, så två veckor med tokömma bröst och molvärk. Även lite mjölk vilket jag hade sist med. Men det är rätt vanligt ju att man kan ha från ÄL eftersom kroppen varje cykel förbereder sig för en graviditet och sen försvinner det om man får mens. Så jag tar det med ro. De gånger jag faktiskt har vart gravid så har jag börjat frysa som en galning när ägget har fäst på runt ÄL+8-9..så det har vart första riktiga symptomen som fått mig att börja tänka att det kanske tagit sig.
Men ännu är det för tidigt för att känna nåt sånt då ägget nog håller på att vandra sin väg och sen får man väl se om det är befruktat och fäster eller ej - men lär väl märkas tidigast framåt helgen.
Tänker testa på söndag morgon, då är jag på ÄL + 10 -
Spännande vi är på samma dag!Fian88 skrev 2016-02-22 09:59:21 följande:Är också på äl+4 och måste erkänna att jag fått upp förhoppningarna denna månaden imed positivt äl-test (eller ja, nästan positivt, missade antagligen bara toppen på stegringen). Så jag tror verkligen jag fick äl denna cykeln. Funderar också på om jag ska testa redan på söndag, väntar eventuellt till måndag tror jag, får se:)Mammamiia10 skrev 2016-02-22 09:58:11 följande:Är på äl+5/4 idag och har lite lätt mensvärk i ljumskarna till och från.. Annars känner jag inte nåt...
Minns med mina två andra barn att jag kände som små nålstick i livmodern 6-7 dagar efter ägglossning så nu tänker jag att jag ska känna det om 1-2 dagar om jag e gravid..
Kände även av såna stick förra månaden men då blev det tidigt missfall..:(
Se om man vågar testa till helgen.. Söndag kanske...:/
Usch om bara dagarna kunde gå lite snabbare tills dess.. Nån mer som ska testa i helgen redan?
Även vi är nära!
Jag kommer testa söndag just för att det är sista dagen jag är barnfri innan barnen kommer hem igen en vecka. Så OM det mot förmodan är något och det går att se så kan vi riktigt vara ifred och mysa med det tänkte jag..men visar det inget på söndag så kommer jag nog testa fram till BIM ändå. Får se hur känslan är till helgen, om jag fryser eller inte. Men övriga symptom som brösten, molvärk mm kan jag inte låta lura mig eftersom jag verkar få det mellan ÄL och mens nu.
Mår lite illa idag, men det kan lika väl vara inbillning för det är ju för tidigt. Kan vara progesteronet med som man ändå får oavsett om man är gravid eller inte, är ju för tidigt för ägget att ha fäst ändå så nåt hcg lär det inte vara.
Det är intressant sitta och fundera om inte annat på vad som är vad :)
Kul det närmar sig testdags iaf känner jag. En cykel är så himla lång....
-
Ja kul! Hoppas hoppas på många fina plus snart när alla börjar testa :)Fian88 skrev 2016-02-22 13:13:09 följande:Många vi är med bim 3/3! Spännande!:)
-
JO man tänker så det knakar mest hela tiden...upptar så mycket tid. Nästan lite skönt under mensen för då är man tvungen att släppa det en vecka och behöver inte känna efter nåt...
Häromdagen så skulle jag berätta om en utflykt för barnen, så jag sa till dem, kom jag ska berätta en grej. Och så gjorde jag det. Efteråt så sa stora tjejen: Jag trodde du skulle säga att du har en bäbis i magen!
Blev väldigt förvånad (de vet ju inte att vi ens försöker, hon är 8 år). Frågade om hon ville det, eller hoppades? Jag vet inte sa hon bara, på barns vis...
Men jag hoppas förstås att hon har rätt! :)
-
Loncelot skrev 2016-02-23 07:59:57 följande:Oh ja bara längtar tills man får berätta för barnen att dom ska få en till
kommer ihåg sist sa ja till mannen vi väntar tills vi nått v13 innan vi berättar för familjen o vänner...gjorde gravtest då 4dgr innan bim och fick ett svagt plus vart då helt överlycklig ringde mannen o sa nu berättar vi inte förens v13 o han sa okej självklart! Typ 5min efter vi lagt på så börja ja ringa runt o berätta hahahhaa så bra gick det, nu får vi väl se hur snabbt det går denna gång...väntan är olidlig fram till plussen !!!Jag har bara berättat för föräldrar o syskon..för det har känts som att OM nåt går dåligt så blir det lite svårt att förklara att man är ledsen om de inte vetat nåt heller..så har känts bäst så ändå att dela allt med några.
Men stora tjejen fick veta att lillebror låg i magen först efter KUB, känner de är för små för att ta in varför bäbisen inte finns om man får missfall eller avbryter...
Sen kan allt hända längs vägen och man vet först när barnet är ute att det lever och mår bra. Men händer nåt då så får man ju bara ta det och överleva det...
-
Jag har haft nidblödning och ja, det var ljusrosa under några timmar, lite lätt inslag av blod. Fick det runt ÄL+8Kroa skrev 2016-02-23 10:32:54 följande:Har någon haft nidblödningar innan eller har koll på hur de är?
Idag har jag haft lite ondare på vänster sida, som mensvärk men lite värre än dagarna innan, och nyss när jag var på toa så såg jag när jag torkade mig att kommit svagt rosa flytningar. De ser inte direkt ut att vara blod, inte så rött alls, utan bara svagt rosa.
Jag är på äl+5 eller +6, inte riktigt hundra. Känns lite tidigt att vara mens?
-
Kroa skrev 2016-02-23 10:54:00 följande:Åh vilket hopp! Min första tanke var "nu är det kört", trodde att nidblödning var en liten blödning med blod.
Men nu finns det lite hopp kvar iaf; fast nu blev väntan inför bim ännu längre.. haha
Tack för ditt svar :*Klart det finns hopp!
Nej ägget är ju så himla litet så det framkallar ju ingen stor blödning alls och hinner ju blanda sig med flytningar innan det väl kommer ut...så hade blivit mer orolig om det kom mycket blod faktiskt.
De flesta varken märker eller får en blödning så att man ser nåt är rätt ovanligt ändå vad jag förstått.
-
Loncelot skrev 2016-02-24 07:21:19 följande:Ägglossning på Max idag JIPPI! äntligen! Frågade maken om han kunde komma hem under lunchen haha ;) fick till svars..."Rolig du e"... Aja vi får la se, sexa på dom närmaste 48 timmarna då :), men skönt att veta man har ägglossning och nu börjar nedräkningen :)
Har ni sexat innan ÄL med så lär ni ha säkrat er ganska så bra! Men alltid fint fortsätta ett par dagar efter, känns ju säkrast så.
Åhhh vad tiden går långsamt...ÄL +6 idag....
-
Förstår hur det är...längtar så himla mycket till söndag, ÄL+10 då och jag ska få testa har jag bestämt...men kan även vara så att ägget släppte lite senare och man vet ju inte när det fäst...så kan likaväl vara som appen säger ÄL+8 då..men eftersom jag fick positivt ÄL-test två dagar innan appen ansåg jag skulle ha ÄL så kommer jag gå på det faktiska resultatet även om jag vet att jag kan få minus och ändå vara gravid..hoppas hoppas hoppas så himla mycket...Mammamiia10 skrev 2016-02-25 10:03:13 följande:6 dagar till bim o jag kunde inte hålla mig tills på söndag som jag hade bestämt som testdag:) samma sak varje månad haha.
Fick nån typ av svagt spökstreck... Så nu klickade jag hem mer gravtest på billiga tester så jag kan testa varje dag fram till bim! Fastän att jag lovat mig själv att inte göra så denna månad också.. Ja herregud man e hopplös!!