• Nykär15

BIM Mars 2016

vanjastina skrev 2016-02-25 11:44:15 följande:

Är det någon här som fått en blödning i samband med ÄL? När kom den i förhållande till att ägget släppte så tror ni? Före eller när det släppt?

Blödningen vid ÄL brukar uppstå när ägget väl har släppt. Jag fick så förra månaden och har hänt nån gång innan.
  • Nykär15
    MittNyaJag skrev 2016-02-26 07:41:36 följande:

Molvärken fortsätter. Vaknade upp med molvärk & upplever det riktigt irriterande men kan ju samtidigt hoppas det betyder något bra & då blir det lättare att stå ut :) Om man bara visste. 

Har även oerhört rikliga vita flytningar.. Speciellt sedan 3 dagar tillbaka. 

Inne på ÄL+5 nu. Tiden får gärna gå fortare :)

Hur mår ni andra?

Förra cykeln hade jag så grymt ont från ÄL+3 hela vägen till BIM, fick ett par nätter ta värktabletter för att kunna sova :/ men inte fick jag nåt plus för det...

Har ont denna gången med, men läst på en massa och det känns som jag helt enkelt fått mer PMS sen jag slutade med hormonspiralen. Att jag reagerar starkt på progresteronet och det är som högst ca en vecka efter ÄL vilket förklarar mitt illamående igår...suck. Jag kommer inte våga lita på några tidiga tecken pga detta känns det som, vilket är tråkigt, Med de andra barnen visste jag liksom en vecka innan BIM att det var nåt annorlunda. Men nu känner jag ju så hela tiden från ÄL nästan...de är 5 och 8 år så är ju några år sen så klart kroppen är annorlunda då..är 39 idag med.

Mammamiia10 skrev 2016-02-25 10:26:00 följande:
    Hoppas det blir ett plus för dej på söndag!!!
    Ja det är svårt att säga exakt när ägget släpper o när det fäster om det blivit befruktat. Testar man nån dag för tidigt kan det va neg o dan efter positivt.

Håller mina tummar hårt för alla som ska testa i helgen o mig själv

Hoppas på plus för alla helgtestare jag med!<
    Ja jättesvårt säga när ägget fäster, kan ju vara så sent som dag 10 så man kan ju inte riktigt ge upp hoppet förrän ett par dagar efter BIM om mensen inte kommer...

Kan vi inte notera i BIM-listan vilka som sen fick plus, det hade vart skoj se hur många vi får.

• Nykär15
    Loncelot skrev 2016-02-26 10:02:55 följande:

Tänk på att inte äta värktabletter tex Ipren då den tar bort inflammation och ja har läst på nätet att inför att ägget fäster så räknas det som en inflammation och då kan det hända att man tar bort en tidig graviditet med värktabletten.

OM du syftar på mitt inlägg så vet jag om det och har inte ätit Ipren sen vi började försöka bli gravida ;)
  • Nykär15
    Milli_1 skrev 2016-02-26 11:22:49 följande:

Värk över tjejmagen idag också. Frusen också. ÄL +4-5 någonting. Osäker. Ska testa på nu under helgen hoppas vi får se några plus i tråden!

Tror det är lite slöseri med tester redan i helgen. Ägget brukar ju fästa nån gång på dag 5-10...visst har det hänt att nåt har fäst på dag 3 redan, men det är ju inget man går och hoppas på eftersom det tar ett visst antal dagar för ägget att dela sig och bli moget för att fästa. Så runt ÄL+10 är det nog bäst att börja testa...

Men klart fritt fram göra som du önskar :)

• Nykär15
    Loncelot skrev 2016-02-26 12:40:35 följande:
    Menade i största allmänhet visste själv inte om det från början så när vi utreddes innan första barnet blev till så berätta dom även det där, tänker bara bra för alla som försöker att veta det så man inte tar o inte vet om det, o bara för att det försämrar ens chanser så är inga påhopp eller elakheter menat

Idag fick vi vårat nya matbord! Yey så fint o vilket lyft det blev i köket!
    Ingen fara, tog det inte illa menat. Ville bara bemöta det med att jag vet att det är så :)
  • Nykär15
    MittNyaJag skrev 2016-02-27 20:19:44 följande:

Ni som inte brukar kunna hålla er från att testa tidigt, hur många dagar efter äl brukar ni testa?:)

ÄL+10...vilket är i morgon...men känns som jag kommer få negativt...vet inte varför, bara känns så :/
  • Nykär15
    Mammamiia10 skrev 2016-02-27 17:55:23 följande:

Bim-4 fick detta inom tiden. Positivt!??! Jihoooo!!!!! Jag är så jäkla glad!!!!:)

Grattis!!!!
  • Nykär15

Testade med RFSU testa tidigt i morse...negativt. Kan vara för tidigt men hoppet sjönk rejält.., ÄL+10 idag

• Nykär15
    Fian88 skrev 2016-02-28 09:20:00 följande:
    Dels är du tidigt ute och sen så har jag inte hört så positivt om RFSU testa tidigt! Så ge inte upp hoppet än!:)
    Tack <3
    Vet jag inte borde ge upp och har inte läst mycket positivt om dem heller... Ska ta en sticka från Testlagret i morgon :)
  • Nykär15
    Loncelot skrev 2016-02-28 21:30:16 följande:
    Det är Clearblues fertilitetsmonitorn, man kissar på en sticka ca 10dgr av varje cykel (en gång per dag) sätter in den i monitorn och så visar den när man har ägglossning och de andra dagarna man har hög chans att bli gravid, man har en tidsintervall på 6Timmar men ska vara första kisset efter man sovit. Monitorn har lätt varit min väg till våra barn. Med den nya monitorn får man även graviditetstest till 4st och man kan gravtesta vilken dag som helst under hela cykeln...
    Vad menar du med gravtesta under hela cykeln? Måste ju ändå vara i ordning minst 10 dgr efter äl?
Svar på tråden BIM Mars 2016