Anonym (krossad) skrev 2016-02-07 17:19:50 följande:
Tack alla som har skrivit och ett extra varmt tack till dig förstår och jag beklagar verkligen din förlust,
Det är om möjligt ännu värre när ett barn förlorar en förälder.
Min son hade inga barn.
Men sorgen är så total och den kommer och går, stundvis är jag avstängd och ingenting berör mig, ingenting har nån mening.
Sen kommer insikten om att han är död och det är som en hästspark rakt in i solaplexus och jag viker mig varje gång, jag har inget försvar och tårarna bara kommer och det känns som att det här kan jag inte överleva, vill jag inte överleva.
Jag orkar inte ha en sån smärta, och det är så fel, det borde varit jag som dog,
Inte mitt barn, det är så helfel det kan bli.
Då vill jag bara att mitt hjärta ska sluta slå, för det skulle stoppa smärtan.
Dina ord om en vecka ger både hopp och förtvivlan, hopp om att det finns ett slut på det värsta helvetet och förtvivlan över hur jag ska orka 5 hela dagar till.
Jag förstår fortfarande inte riktigt, jag väntar på att han ska höra av sig och be om ursäkt och att allt bara var ett smaklöst skämt.
Han ligger nu på rättsmedicinska i Solna och vi väntar på tid för att få ta ett sista farväl.
Jag är också rädd för hur jag kommer reagera då, jag har en dotter som kommer vara med och för hennes skull vill jag kunna hålla ihop någotsånär och vara nån slags stöd för henne, men jag vet inte alls om jag kommer klara det.
Men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har ett sånt fint stöd i min familj och framförallt min fru, som gråter med mig, som håller om mig, som låter mig prata och tvingar mig att äta och dricka en slurk brännvin igår kväll för att jag skulle få sova.
Utan det stödet från henne och från resten av min familj skulle jag gå under nu.
Dom bär mig just nu.
Och ni som har tagit er tid att skriva i min tråd ska också ha ett tack, för det, jag har läst varje inlägg och det hjälper mig en liten smula framåt för varje inlägg.
Jag har varit inne och läst på Vimil och lagt upp sidan som favorit jag kommer läsa mer när jag orkar.
Tack.
Så gott att höra att du har en fin familj.
Du är i chock nu, och troligen kommer du knappt minnas hur du började författa denna tråden längre fram. Hur du trots all förvirring och superkaos kunde sätta ord så tydligt på det du känner. Jag tänker att det är en styrka hos dig, att du kan uttrycka dig som du gör. Och är det via ett forum på nätet så funkar det jättebra som ventil.
Jag är naturligtvis förkrossad i denna situation men kan ändå redan nu se att det KAN gå framåt. Vi måste inte vara nedbrutna 24/7. Att det skiftar är självklart och något man är tvungen att lära sig leva med.
Vår son har en särskilt stor börda då han precis som jag o o hans far har en skör personlighet. Sedan i höstas får han medicin och utan den hade katastrofen varit ännu större nu. Världen är så liten, den läkare som insåg hur illa det var med honom gick just bort han med. Är så tacksam att vi hann få träffa honom.
Obduktionen tar tid, jag vet. Jag trodde i min enfald att de skulle ha ett klart svar efter att ha tittat en stund, men det kan ta upp till 3 månader med alla analyser.
Tur att det inte hindrar begravning dock.
Den var en milstolpe verkligen.
Det sista farvälet går inte att beskriva och det kan nog upplevas väldigt olika av olika personer.
Personligen är jag glad att jag gjorde det då det blev så tydligt att det inte var han längre. Samtidigt som en enorm vanmakt träder in i den insikten. Det som skulle vara han är inte han längre!!!
Men det hjälpte till begravningen. Hans barndomsvän hade svårt att lämna kistan och det hade jag också haft om min sista bild var den jag hade innan av honom.
Det var så uppenbart några veckor efter sista farvälet att han lämnat sin kropp.
Om jag förstår rätt kommer ni vara flera , och det kommer underlätta.
Du behöver inte vara stark för din dotter, även om jag förstår din tanke.
Du måste tillåta dig att känna det du behöver känna och få ut. Det är jag övertygad om att hon vill att du ska få göra.
Jag medger att jag knappt trodde på teorin om första veckan när jag hörde den. Men nånstans fäste tanken sig o efteråt inser jag att det låg sanning i det.
Den begravningsbyrå vi anlitade var underbara. De underlättade verkligen och det var så skönt att kunna delegera lite av eländet till dem.
Man funderar så mycket över mening hit o mening dit. Min älskade vän var en underbar människa men han har kämpat varenda dag i sitt liv för att orka leva. Han har försökt ta sitt liv flera gånger och önskat livet ur sig. Inga försök sedan sonen kom men alltid en ständig kamp.
Nu slapp han bevisa mer, och han slapp ta saken i egna händer.
Samtidigt som jag är lättad över det så finns tankarna om meningslöshet där. Allt detta slit...för vad?! För att bara dö plötsligt!
Nu måste jag upp o få sonen i säng.
Var rädda om er!
Försök sova lite, ta en sup om så krävs, nu ska ni bara orka!
Och det kommer ni göra!