Anonym (Förstår) skrev 2016-05-04 21:17:57 följande:
Kära du!
Har tänkt på dig!
Hur har du det? Såg i din ts att det måste varit exakt en månad mellan våra två fruktansvärda tragedier. Min sons far gick bort kvällen 6/1 eller tidig natt.
Jag tänkte extra på dig i förra veckan då jag fick det väntade brevet från rättsmedicinska. Usch, ångesten kom direkt. Nu skulle man alltså få svar på vad som hänt, såsom man har grubblat o ältat.
Det var ett oroväckande tunt kuvert.
Och då jag läst det väcks allt på nytt och jag mår så dåligt att jag inte kan andas knappt.
De skriver att han bragt sig själv om livet. Med olika skalor på tvivel som jag inte orkat förstå mig på. Helvete helvete helvete.
Men så väcks ilskan i mig. Jag o min sambo har satt oss in i detta tunna protokoll, granskat, luskat och gjort efterforskningar. I nästa vecka ska min sambo tala med en av de läkare som undertecknat. Han fick fatt i honom som hastigast i förra veckan och ställde några snabba frågor, men egentligen var han ledig så han lovade svara mer ingående deras nästa samtal.
Jag vill ha, nej jag kräver , ett nytt utlåtande om det vi tänker stämmer.
Han stod på sömntabletter varje kväll sedan lång lång tid. Detta visste inte läkaren. Hur är det möjligt?!
Det enda man sett vid den fysiska obduktionen var att hans hjärtmuskulatur var flammig o missfärgad. Jag hade helt hoppats på att det var nåt med hjärtat o då jag ringde dem vid det dagset sa de att de skulle ta prover, biopsier etc. På hjärtat tänkte jag, bl a.
Nej, protokollet tar bara upp hans färska rispor på armarna (bara anmärkningar)
Och så analysen av blodprovet. Inga spår av droger, men "höga" halter av sömnmedel. Plus en halt av ett ämne som sömnmedlet omvandlas till efter döden.
Och så har man lagt till det man redan vet om honom. Dvs att han försökt ta sitt liv tidigare, att han varit deprimerad och använt droger.
Jag o min sambo har kontaktat ett kemiskt lab och tillverkaren av den sömntablett han använde. Av de svar vi fått där tyder de angivna halterna på att dosen han tagit inte alls varit av den rang obduktionen vill påskina. Och om man ständigt står på medicinen innebär det att man har en "grundhalt" i blodet. Denna har ju alltså räknats in i den dos de har beräknat på totalen.
Jag kräver att få ett ordentligt svar på hur många tabletter man måste ta för att uppnå denna nivå. Får jag veta svart på vitt att det rör sig om mängder så ok, då fattar jag att han verkligen tog sitt liv.
Men den man jag känner honom som tog 4 tabletter om läkaren sagt att han ska ta 2.
Känns som att man dömt honom på förhand utifrån hans historia och tagit första bästa ledtråd. Jag vill inte att alla ska få veta att han tog sitt liv om det inte stämmer, Han förtjänar inte det. Och vår son! Det spelar väldigt stor roll för honom hur hans pappa gick bort!
Varför nämna lite ytliga rispor på armarna? Han hade alltid det och numera berodde de på allt hans mekande i bilverkstan. Herregud, de "rispor" han själv gjort är inga rispor - ena handleden var ihoptråcklad!!!
Gick de igenom hela hans hud? Hade han inte något litet blåmärke eller sår värt att skriva ned nånstans på kroppen eller varför skulle man lyfta dessa rispor? Jag känner att de kränkt honom!
Men så vet de ju inte heller vad han jobbade med , vilken medicin han tog och tagit, utan bara infon från polisen.
Jag blir så ledsen!!
Och nu är han begravd sedan länge ju, kremerad, och inga prover går att få!
Väntar på vad läkaren ska säga nu i näst vecka o om det finns nån möjlighet att gräva djupare.
Detta var lite av min frustration, TS...
Men som sagt, hur har du det? Har ni fått några svar?
Kram
Åh, kära medmänniska, som jag känner med dig.
Det är fruktansvärt att läsa det där protokollet, det väcker så många frågot nästan mer än svaren, ändå ville jag veta desperat vad där stod.
Jag gjorde så att jag skrev ner alla frågorna och så ringde jag upp obducenten och gav mig inte förrän jag fått allting klart för mig.
Hur gammal var ditt ex och hur gamla är barnen, kan det finnas något värre än när barn förlorar en förälder i förtid,
Jag mår bättre nu,sorgen är mer stillsam nu, inte mindre men lugnare, kanske för att jag fått tecken från min son, men också för att allt måste nångång bli en vardag.
När jag läser min ts nu ser jag ju att jag är i chock, när jag skriver det.
Idag vet jag att jag lever vidare, jag har ingen direkt livsglädje än men jag kan skratta igen, med jämna mellanrum blir jag påmind och det är som en hästspark i magen och tårarna kommer och jag bryter ihop, men jag har lärt mig att även det är en del av mitt liv idag.
Det är så mycket som har ändrats, så mycket som tidigare kändes viktigt som idag känns så futtigt, så mycket som tidigare gav guldkant på livet som saknar lockelse idag.
Det är nog det värsta, det finns inget jag vill längre, jag har inga drömmar kvar.
Vi vet nu vad som drabbade min son, han hade fått influensan och med den en aggressiv bakterie som satt sig längst ner i lungorna.
Det kan tydligen hända ibland mest drabbade skulle unga män vara enligt obducenten och det kan gå fort på 24 timmar så kan en person gå från frisk till död.
Helt osannolikt.
Bakterien hade även skapat en hjärnsvullnad och om min son hade överlevt så vet man inte hur skadad hjärnan hade varit av den svullnaden.
Det är så fruktansvärt tragiskt och imorgon är det 3 månader sen han dog.
Jag fattar fortfarande inte varför just han, världens snällaste kille, skulle drabbas.
Jag antar att det inte finns några svar på det vare sig det gäller min son eller ditt ex.
Ta hand om dig och kram.