• Anonym (Chockad)

Min pojkvän gav mig en örfil

Igår var jag hos min pojkvän (han är 26) och vi började tjafsa om facebook *suck*. Han ville ha mitt lösenord och jag sa att han får kolla min facebook hur mycket han vill men att jag inte vill att han ska sitta och göra det när jag inte är med. Det känns inte bra helt enkelt. 
    Så då börjar han skrika om allt och inget och jag gav väldigt nonchalanta svar för att jag orkade inte bry mig eftersom jag tyckte att allt var så onödigt. 
    Han började kasta och slå saker och till slut gav han mig en rejäl örfil. 
    Efteråt fortsatte han att skrika men efter en stund lugnade han ner sig (för att jag blev tyst och inte lika provocerande antar jag).

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.. Han var väldigt ångerfull efteråt och menade att han inte alls är en sån person som slår. 
    Jag älskar ju den här killen och tror på att det var en engångsgrej som hände i stundens vrede. Samtidigt känner jag att nästa gång han blir arg, kanske jag inte måste vara så retsam för att han inte ska göra det igen. Och efteråt kommer jag på mig själv, vad i helvete sitter jag och tänker?!
    Någon som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Hur är er relation idag? 
  • Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil
  • Anonym (Lämna)

För det första.
    Varför ska han kolla din FB?
    Bygger inte ert förhållande på tillit, kärlek och respekt? Det borde det, och då har han inget att göra på din FB,

Det andra är respekten när du säger nej! Att han blir arg och kräver inlogg till din FB. Det visar på brist på repsekt för dig som individ!!

Det tredje är slaget! Det är inte okej. Även om han blev arg och du provocerade genom att vara nonchalant finns det aldrig någon ursäkt för att slå! 

Lämna! Kontrollen, ilskan och slagen kommer inte att gå över. Oavsett vem du är så förtjänar du bättre. Du är värd respekt, tillit och äkta kärlek. Inte kärlek genom kontroll.

• Aikido

Det här är ju upplagt för hämnd men det kräver lite förberedelser.

Köp en bit plywood så där en 40x40 cm minst (ca 10 mm tjock), band som man lindar tennisracketar med, 10 kg köttfärs.

Såga ut någonting som liknar ett jättestort pingisracket. Gör inte för smalt handtag. Det här ska hålla för hårda tag. Du behöver inte sandpappra eller så. Lite stickor gör bara saken bättre.

Linda ett rejält handtag som har bra grepp.

Borra ett antal hål i racketdelen (ger mindre luftmotstånd när den rör sig snabbt genom luften).

Forma köttfärsen till en oval boll (ungefär som en stor skinka). Öva dig i att slå på köttfärsen. När köttfärsen gråter vet du att du slagit tillräckligt hårt.

Nu gömmer du ditt nya verktyg under sängen och väntar till karlsloken somnat. Håll dig vaken och när han rullar över på mage drar du diskret ner täcket och tar fram ditt verktyg. Tag sikte på skinkorna, tänk gråtande köttfärs och dräm till för kung och fosterland.

Öga för öga.

• Anonym (HotSauce)

Jag tycker ni borde skaffa barn, det brukar hjälpa kvinnor som befinner sig i liknande situationer. Lycka till!

• Anonym (Filippa)
    Anonym (HotSauce) skrev 2016-02-09 14:29:01 följande:

Jag tycker ni borde skaffa barn, det brukar hjälpa kvinnor som befinner sig i liknande situationer. Lycka till!

På fullt allvar tycker jag inte den här tråden är en tråd någon ska försöka göra sig lustig i. Om du har långtråkigt - gör något annat än att skriva idiotiska saker i Känsliga rummet.
  • Anonym (lämna utan tvivel)

Fast jo. Att knuffa någon är ju faktiskt misshandel. Till och med nu, för snart femton år sedan, försöker jag hitta förmildrande omständigheter. Våld är alltid våld. 
    Förlåt att jag kidnappat din tråd ts, inte alls meningen. Men hoppas som sagt att du klarar att lämna honom. Du kommer inte att ångra dig. 

• Anders 386
    Påven Johanna skrev 2016-02-09 14:17:54 följande:
    Själv skulle jag hellre avstått från 40 lyckliga år tillsammans med dig än accepterat en örfil.
    Men jag är ganska säker på att min fru inte har ångrat sig att hon fortsatte. Solig
    Hon har troligen känt sig mer uppskattad och fått mer kärlek än många andra kvinnor..Glad.
  • Anonym (Filippa)
    Anders 386 skrev 2016-02-09 14:05:33 följande:

Var försiktig med att lyssna på alla olyckskorpar. Jag har gett min fru en örfil en gång. Det hände i början av vårt förhållande - men det sitter fortfarande som en tagg i mig - och jag skulle självfallet önska det ogjort. Vi har nu varit tillsammans i över 40 år - jag har aldrig nånsin höjt min hand mot henne sedan den gången. Och jag ser oss som ett ganska lyckligt par som i princip aldrig grälar eller höjer rösten mot varandra, utan tvärtom alltid värnar om varandra.SoligSå gör inte nåt du kommer att få ångra.

Jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur människor kan döma en okänd människa för ett misstag som förhoppningsvis aldrig nånsin kommer att upprepas. Men skulle det hända igen kan det vara en indikation på fortsättningen..

Läs trådstarten igen. Menar du att det här låter som en engångsföreteelse?!

Den här killen bråkar, skriker, slår till slut. Han vill åt hennes lösenord, kräver att få tillgång till hennes Facebook för att kunna läsa när hon inte är hemma.

Låter det sunt tycker du?
  • Anonym (Filippa)
    Påven Johanna skrev 2016-02-09 14:17:54 följande:
    Själv skulle jag hellre avstått från 40 lyckliga år tillsammans med dig än accepterat en örfil.
  • Fairydust

För det första, vafan ska han ha ditt lösenord till FB för?? Inte normalt, bara ett sjukt kontrollbehov.

Och sen slå dig pga att han inte får det??

Nej för guds skull, lämna på en gång! Killen är inte frisk.

• Påven Johanna
    Anders 386 skrev 2016-02-09 14:34:18 följande:
    Men jag är ganska säker på att min fru inte har ångrat sig att hon fortsatte. Solig
    Hon har troligen känt sig mer uppskattad och fått mer kärlek än många andra kvinnor..Glad.
    Visst, det är säkert så för henne. För min del skulle emellertid inget kunna kompensera för att någon tagit sig rätten att slå mig. Sådana människor är helt ointressanta i mina ögon.

Det handlar helt enkelt om vilket värde man anser sig ha. För mig är det viktigast vad jag tycker om mig själv, och jag skulle inte ha gillat mig själv om jag stannat så mycket som en kvart hos en karl som gett mig en örfil. 
Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil