• Anonym (Chockad)

Min pojkvän gav mig en örfil

Igår var jag hos min pojkvän (han är 26) och vi började tjafsa om facebook *suck*. Han ville ha mitt lösenord och jag sa att han får kolla min facebook hur mycket han vill men att jag inte vill att han ska sitta och göra det när jag inte är med. Det känns inte bra helt enkelt. 
    Så då börjar han skrika om allt och inget och jag gav väldigt nonchalanta svar för att jag orkade inte bry mig eftersom jag tyckte att allt var så onödigt. 
    Han började kasta och slå saker och till slut gav han mig en rejäl örfil. 
    Efteråt fortsatte han att skrika men efter en stund lugnade han ner sig (för att jag blev tyst och inte lika provocerande antar jag).

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.. Han var väldigt ångerfull efteråt och menade att han inte alls är en sån person som slår. 
    Jag älskar ju den här killen och tror på att det var en engångsgrej som hände i stundens vrede. Samtidigt känner jag att nästa gång han blir arg, kanske jag inte måste vara så retsam för att han inte ska göra det igen. Och efteråt kommer jag på mig själv, vad i helvete sitter jag och tänker?!
    Någon som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Hur är er relation idag? 
  • Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil
  • Anonym (Va)

Den här killen saknar respekt,självkontroll .Han har inte med din FB att göra,när du säger nej!Han har inte rätt att behandla dig sådär,spring från honom.Helst polisanmäla idioten.

• Alessia

"Han har aldrig varit sådan förut."  Standardpåståendet från den som blivit slagen.
    Nej, han har kanske inte varit sådan förut,men från och med NU är han det och det är i det närmaste 100% sannolikhet att han fortsätter att vara sådan nu. Han vill kontrollera dig och han har nyss börjat med att begära ditt lösenord. Han kommer inte att sluta där.

Packa ihop dina tillhörigheter och gå. Det är vad varje kvinna med självrespekt gör.

• Lord Hans

Du har en oerhörd tur! I år är det skottår och den 29e februari får även kvinnor fria enligt traditionen. Jag tycker du ska göra slag i saken nu när du har hittat en riktig guldklimp.

• Anonym (Va)

Den typen är ju bottennapp .Nejj tack.Skulle inte vilja vara närä honom.

• Nomanisanisland
    Anonym (Chockad) skrev 2016-02-09 13:25:22 följande:
    Igår var jag hos min pojkvän (han är 26) och vi började tjafsa om facebook *suck*. Han ville ha mitt lösenord och jag sa att han får kolla min facebook hur mycket han vill men att jag inte vill att han ska sitta och göra det när jag inte är med. Det känns inte bra helt enkelt. 
    Så då börjar han skrika om allt och inget och jag gav väldigt nonchalanta svar för att jag orkade inte bry mig eftersom jag tyckte att allt var så onödigt. 
    Han började kasta och slå saker och till slut gav han mig en rejäl örfil. 
    Efteråt fortsatte han att skrika men efter en stund lugnade han ner sig (för att jag blev tyst och inte lika provocerande antar jag).

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.. Han var väldigt ångerfull efteråt och menade att han inte alls är en sån person som slår. 
    Jag älskar ju den här killen och tror på att det var en engångsgrej som hände i stundens vrede. Samtidigt känner jag att nästa gång han blir arg, kanske jag inte måste vara så retsam för att han inte ska göra det igen. Och efteråt kommer jag på mig själv, vad i helvete sitter jag och tänker?!
    Någon som varit i samma sits? Hur gjorde ni? Hur är er relation idag? 
    Oavsett om han är en som slår eller inte (han har ju bevisligen valt att slå dig en gång), så är han helt klart ett kontrollerande arschle. Han har inte med din Facebook att göra mer än vad du bjuder in honom till att ta del av det.
  • Nomanisanisland
    Anders 386 skrev 2016-02-09 14:05:33 följande:

Var försiktig med att lyssna på alla olyckskorpar. Jag har gett min fru en örfil en gång. Det hände i början av vårt förhållande - men det sitter fortfarande som en tagg i mig - och jag skulle självfallet önska det ogjort. Vi har nu varit tillsammans i över 40 år - jag har aldrig nånsin höjt min hand mot henne sedan den gången. Och jag ser oss som ett ganska lyckligt par som i princip aldrig grälar eller höjer rösten mot varandra, utan tvärtom alltid värnar om varandra.SoligSå gör inte nåt du kommer att få ångra.

Jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur människor kan döma en okänd människa för ett misstag som förhoppningsvis aldrig nånsin kommer att upprepas. Men skulle det hända igen kan det vara en indikation på fortsättningen..

fast grundproblemet är ju förutom att det är ett medvetet val att slå, att TS kille verkar vara ett kontrolllerand arschle i allmänhet som väljer att skrika, gorma, slå sönder saker, agera hotfullt och otrevligt, försöka tvinga sig till saker som inte angår honom, utövar ett svartsjukt kontrollbeteende.
  • Nomanisanisland
    Anonym (puhh) skrev 2016-02-09 13:37:24 följande:

ja o min kille e i samma ålder som du

han har spottat på mig och puttat och lavettat mig vid något tillfälle men då va han full. men han ångrar sig alltid sen.... ja har suttit o tänkt hr ska ja göra slut? för nu e allt perfekt???

Vadå perfekt? Din kalle har medvetet valt att vara ett litet patetiskt våldskriminellt as. Det finns inget försvar för att välja att spotta, slå och putta på sin partner. Oavsett om man är full eller inte. Lämna kräket, du förtjänar så mycket bättre. Sådana där puckon kan man lämna åt att puckla på varann istället. Askyr slödder som skyller på fyllan när de väljer att bete sig som as.
  • Anonym (Va)

Sen"är det lugnt igen och han är snäll".Ja,men bara en period,tills det är dags igen...

• Anonym (Kvinnlig idiot)
    Mrs Moneybags skrev 2016-02-09 13:29:53 följande:

Du är bara 26 år. Jag skulle dra öronen åt mig om jag var du. 

Vill du att han ska behandla era framtida barn såhär om de inte gör som han vill ögonblickligen...? 

Nej...visst kan det vara en engångshändelse, men det finns så många trevliga män därute att du inte behöver slösa bort din tid på den här. En riktig man saknar inte impulskontroll. 

Ett råd från en 45-åring... 

"om de inte gör som han vill ögonblickligen...? "

Hur är det relevant? Hon skriver själv att hon ignorerade hans känslor när han blev mer och mer upprörd och provocerade honom till att bli mer och mer förbannad.

"
    En riktig man"

Är en man som gör saker som kvinnor vill enligt kvinnliga idioter som du själv. Alla män är naturligtvis riktiga män, vilket är något män är naturligt. En riktig kvinna bör vara tyst och ta kuk. Jag antar att du gillar att bli definierad utifrån eftersom du själv ägnar dig åt det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kvinnlig idiot) skrev 2016-02-11 14:14:39 följande:

Hur är det relevant? Hon skriver själv att hon ignorerade hans känslor när han blev mer och mer upprörd och provocerade honom till att bli mer och mer förbannad.

"En riktig man"

Är en man som gör saker som kvinnor vill enligt kvinnliga idioter som du själv. Alla män är naturligtvis riktiga män, vilket är något män är naturligt. En riktig kvinna bör vara tyst och ta kuk. Jag antar att du gillar att bli definierad utifrån eftersom du själv ägnar dig åt det.
    Vad menar du?
  • Nomanisanisland

"En riktig man"

Och ja endast ynkliga kräk tar till våld som TS:s kille. Det är ju bara att gå därifrån om man känner sig provocerad. Att gå innan första slaget är ett utmärkt råd, särskilt om man riskerar att vara den som utdelar det.
    Nomanisanisland skrev 2016-02-11 14:34:13 följande:
    Och ja endast ynkliga kräk tar till våld som TS:s kille. Det är ju bara att gå därifrån om man känner sig provocerad. Att gå innan första slaget är ett utmärkt råd, särskilt om man riskerar att vara den som utdelar det.
    Ja, spring i väg och göm dig. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kvinnlig idiot) skrev 2016-02-11 14:42:46 följande:
    Vad babblar du om? Du är fullständigt obegriplig och skriver bara en massa gojja!
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kvinnlig idiot) skrev 2016-02-11 14:42:46 följande:
    Varför ska jag springa och gömma mig för att du inte orkar skriva ordentligt?
  • Nomanisanisland

"En riktig man"

Och nej barn ska inte behöva utsättas för våldskriminella.
    Nomanisanisland skrev 2016-02-11 14:44:33 följande:
    Varför ska jag springa och gömma mig för att du inte orkar skriva ordentligt?
    Det var ditt eget förslag eftersom du är rädd för dig själv.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kvinnlig idiot) skrev 2016-02-11 15:04:40 följande:
    Det var ditt eget förslag eftersom du är rädd för dig själv.
    Nej. Jag är inte rädd för mig själv. Och nej jag tar inte till våld. Förstår fortfarande inte vad du yrar om.
    Nomanisanisland skrev 2016-02-11 15:05:55 följande:
    Nej. Jag är inte rädd för mig själv. Och nej jag tar inte till våld. Förstår fortfarande inte vad du yrar om.
    "...särskilt om man riskerar att vara den som utdelar det."

Låter som du har rätt kass kontroll. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Kvinnlig idiot) skrev 2016-02-11 16:13:48 följande:
    "...särskilt om man riskerar att vara den som utdelar det."

Låter som du har rätt kass kontroll. 
    Du fortsätter att göra dig dum eller medvetet förolämpa mig.
    Jag resonerar om TS:s kille som bevisligen saknar kontroll eftersom han väljer att misshandla TS.
  • Marre1

TS - Lyssna på det kloka som har sagts. Nog kan man bli så arg på sin partner eller sina barn så man skulle ha lust att ge dem en örfil ibland - och det är säkert ömsesidigt. Men är man normalt fungerande så är det uteslutet och otänkbart - man skall ha inbyggda spärrar för sådant. Det skall inte ens hända på krogen oavsett hur provocerad man blir. Enda gången det är motiverat det är om någon tar till våld och jag måste försvara mig. Det har inte hänt hittills. (Vet inte hur det skulle sluta då jag tränat kampsport från o till större del av mitt liv). Slutsats: lämna honom DIR och låt dig inte övertalas om något annat!!!!!

Svar på tråden Min pojkvän gav mig en örfil