• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Sally Cinnamon skrev 2016-05-30 17:45:11 följande:
    Har inte heller lyssnat på hjärtat men hade RUL idag! Allt såg fint ut, så skönt!! Kollade inte kön så den statistiken får vi fylla på efter födseln :)
    Vad kul att allt såg bra ut! Det är ju det viktigaste. 
    Åh, jag längtar till vårt RUL också, tre låååånga veckor kvar!
  • irrbloss_83
    CB1982 skrev 2016-05-30 18:07:07 följande:
    Varit på RUL idag.
    Allt så bra ut med bebis men ska åter i vecka 24 för att kontrollera hjärtat då min dotter föddes med hjärtfel. Man såg dock inget fel idag men de vill ändå för säkerhets skull göra ett nytt v 24.
    Likaså ska jag göra ett nytt ultraljud i v 32 för att kolla moderkakans läge då den fortfarande ligger lågt.
    Vi väntat en liten pojke förresten!

Vad kul att allt såg bra ut, och grattis till lillkillen! Hoppas allt ser lika fint ut på de två kommande ultraljuden :)

Vad står det nu, 3-2 till pojkarna?

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-06-01 16:27:38 följande:
    Allt gick bra på UL idag. Tydligen låg moderkakan "lite" i framkant så antagligen har hon sparkat åt fel håll bara senaste veckan. :)

Hon visade upp sig fint också så det råder inga tvivel efter UL heller om att detta är en tjej.

NU klarar jag mig fram till RUL om två veckor. :D
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag kollade också till bebis idag på jobbet, den låg nog och sov för den var rätt still men hjärtat pickade på i alla fall så jag är nöjd :)
    Kanske kände en spark idag också, men det är så diffust och är över så snabbt att jag inte vet om det är det...
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-06-01 19:28:34 följande:
    Uppdaterar med ett fint rul! Allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej! smile1.gif
    Vad härligt! Grattis! :)
  • irrbloss_83

Vilken fin mage du har jewel! :)

Själv njuter jag av att känna små sparkar lite nu och då, oftast en stund efter frukost (dvs nu, var är dom idag då?!) och på kvällen runt 21-21:30. Inte så starka än förstås, men ändå tydliga små sparkar. Alldeles underbart :)

Idag är det också två veckor till RUL.

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-06-09 12:58:23 följande:
    Jag har börjat beställa några gratis babyboxar som finns att hämta på t ex apotek. Idag hämtade jag en på Kronans apotek, jättebra grejer! Bl a en nappflaska o våtservetter. Igår hämtade jag en på Lloyds apotek, den var rätt kass. Men gratis grejer är ju alltid roligt! Har beställt på Babyproffsen, Apoteket Hjärtat o Apoteksgruppen också :)

Perfekt, jag har funderat på vilken/vilka man ska beställa, men då kan ju du få vara försökskanin och recensera dom sen ;)
  • irrbloss_83

För mig har magen också synts ganska länge, jag har tyckt att sen var stor sen kanske v12-13 (går in i v19 imorgon), men de senaste två veckorna ungefär har även andra börjat kommentera. Jag är lite rund redan innan men det har nog snarast gjort att det synts mer än annars....

• irrbloss_83

Vecka 19 idag och jag har lyft en säck med havre och skaffat mig ryggont. Såhär nästan halvvägs är det kanske dags att låta maken ta hand om de tyngre lyften. Suck. 
    Annars är allt toppen här, lilla bebis sparkar på flera gånger om dagen, igår när jag skulle sova var det kickboxning på hög nivå. Kände till och med en spark på utsidan (tyvärr var maken, stackarn, ute och jobbade så han fick inte känna nåt).

• irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 17:21:08 följande:
    Nån mer med gravidnästäppa? Känner mig typ förkyld hela tiden. Funderar på om jag kan ha blivit allergisk mot nåt men det är samma inne som ute, hemma och på jobbet. Nyser och är täppt. Riktigt drygt är det och har hängt kvar i månader. Igenkänning någon?
    JA! Det är verkligen skitjobbigt. Har haft det i kanske 3-4 veckor nånting, och för två veckor sen så toppade jag det med en riktig mansförkylning där jag var tvungen att vara hemma från jobbet i två dagar. Och sen dess är det värre! Tittar längtansfullt på min nässpray mest hela tiden, när jag var förkyld fick jag "riktig" spray men nu får jag bara saltvattenspray. 
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-06-11 19:46:15 följande:
    Någon mer som ökat kraftigt i vikt? Känner mig som en val! Inte alls kul med påklädning längre då ingenting passar (så det slutar varje morgon med tårar).
    Är i vecka 18 och har gått upp 11 kilo!!!! Hör och häpna!!
    Fasen vad det tar på mig! Har ju aldrig varit stor innan, men är så himla svullen nu.
    Jag vet inte vart det kommer från heller, har ett väldigt aktivt jobb och äter nyttig och fräsch mat.
    Kan det vara småätandet för att undvika illamående som visat sig så mycket?

Magen har blivit stor nu på senaste veckorna ÄNTLIGEN, men det är ju inte bara den som växer på mig, tyvärr!
    Jag har ökat nånstans runt 5-6 kg och är i v 19 idag. Men jag har varit ganska noga med vad jag ätit och när eftersom jag startade på en vikt över 80 och inte vill gå upp så mycket mer. 
    Men det kan ju vara mycket vätska också... 
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016