Amie77 skrev 2016-04-04 09:46:54 följande:
Grattis!!
Min var bara en suddig blob i 7+2. :) Men jag tror inte att det är så bra UL-maskin hos min privata gyn. Förra graviditeten så var jag på KUB och ett privat UL veckorna efter varandra och skillnaden i skärpa var enorm.
Ja, jag gjorde ju ett supersnabbt i 6+4 eller nåt sånt också och då såg man ingenting, bara lite flimmer på skärmen som var hjärtat. Men nu såg man mycket, placenta, navelsträng och huvud och ben och allt möjligt. Bilderna vart inte toppen, för man såg bäst när gynekologen liksom flyttade lite på ultraljudet. Men den hade växt bra, från typ 7mm sist till 20 mm nu. På KUB-ultraljudet kommer den vara gigantisk :P
Sally Cinnamon skrev 2016-04-04 10:07:27 följande:
Grattis! Det var en god glass kan jag tänka mig! :)
Ja, den satt verkligen fint! :) Tack
Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:
Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.
Vad jobbigt med ovissheten kring blodet, men vad underbart att den sitter kvar i alla fall! Hoppas det lilla livet klarar sig och att blödningen bara är nåt slags grymt spratt från universum eller nåt...