Höstbebisar efter IVF 2016
Kan känna mig så löjlig ibland när jag tänker efter, men när jag står där och känner mig så stor och ful, så brister det för mig.
För några år sedan hade jag det väldigt jobbigt med vikten (eller jag var inte speciellt stor, men några få kilo mer än vad som ansågs vara perfekt), fick höra det av dåvarande "vänner" ganska ofta. Vilket har jagat mig länge. Började äntligen trivas med min kropp och utseende, därav har det nog tagit mig hårt.
Pratade med mamma för någon timme sedan, hon gick tydligen också upp väldigt mycket under sina graviditeter.
Får försöka ta mig i kragen och fokusera på det som egentligen betyder något, liten där inne, som är sååå efterlängtad.
Skönt att få prata av sig lite iallafall, tack tjejer!
Jag tror också det har lite att göra med gener osv, det är ju inte bara gravidhormoner som ökar under graviditeten utan insulin också tex vilket gör att man får mycket lättare att lägga på sig kilon.
Det är väl bara att försöka jobba med känslorna, och se till att köpa kläder som passar så blir det lite mindre jobbigt varje morgon. Kram!