jewel skrev 2016-07-26 18:01:29 följande:
Det låter jobbigt med veckopendlingen, men du får ju känna efter hur du mår helt enkelt. Med mitt första barn hade jag tänkt vara ledig två veckor innan BF, men sen bestämde jag mig för att ta tre veckor istället o tur var det för jag jobbade sista dagen en fredag, vattnet gick på lördag kväll o dottern föddes på söndagen :) Jag var inte alls beredd på det. Jag vill inte göra dig orolig i onödan, men det kanske är jobbigt att vara långt ifrån maken om det startar tidigare.
Jag tror inte att det är nån fara alls att du inte gått upp i vikt det senaste. Det viktiga är ju att magen växer. Jag gick inte upp nåt alls förrän vecka 16-17, men nu har jag gått upp ca 10 kg tror jag (vecka 29). Det verkar vara olika för alla o förbränningen ökar vid olika tidpunkter.
Ja, lite så resonerar jag. Min chef "hemma" och min chef på nya jobbet vet ju båda om att jag är gravid och att det är lite tight där på slutet.
Jag och maken har pratat lite om det där, och han får helt enkelt hoppa in i bilen och köra ner om det verkar starta innan jag kommer hem. Fast jag hoppas verkligen inte det gör det, jag tror jag kommer behöva de där 10 dagarna ledigt för att liksom ordna upp allt inför bebisens ankomst, för det blir inte samma sak att försöka pyssla iordning det på helgerna.
Ah, vi får se, det går så länge det går som sagt.
Ja, när jag har funderat på det har min aptit minskat lite på senaste tiden också, tror det beror på vädret mest, vem orkar äta när det är så galet hett! Jag vill bara ha sallad, frukt och fil. :P