• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Oj vad spännande! Hoppas det kommer igång libra, och att det inte riktigt kommer igång innan snittet jewel :) Lycka till bägge två, oavsett! :)

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:
    Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :) Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :) Så härligt att han är här nu!

Grattis! Vad skönt att allt gått bra! Grattis pusheen till att inte behöva vända lilla busungen :) Och grattis libra och lallalla till eventuell förlossningsstart :)
  • irrbloss_83

Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!

• irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-10-16 08:27:15 följande:
    Haha, skönt!!! Jag är hemma nu. Det är så skönt. Ska ta tag i bakandet och matlagandet i veckan som kommer :)
    Åh, jag kan tänka mig att det är skönt! Är avis på er som slipper jobba mer nu :P
    lallallalla skrev 2016-10-16 09:25:33 följande:
    Du har sån energi! (Blir lite avundsjuk ;). ) Själv sitter jag mest i soffan och vilar. Dristar jag mig till att stå i köket och laga mat en halvtimme så kan jag knappt röra mig dan efter. :P
    Hoppas du får fortsätta må bra! Och skriv gärna om det, det ger faktiskt lite positiv energi över nätet också. :)
    Mja, vi får väl se hur det blir med energin när jag faktiskt slutar jobba, finns risk att jag lägger mig i soffan då och inte flyttar på mig förrän det är dags att åka till förlossningen :D 
    Näe, men jag har ju veckopendlat typ 60 mil bort hela hösten, så jag ser faktiskt riktigt fram emot att få pyssla och städa i mitt eget hem, och göra klart inför lillkillens ankomst. Har en hel lista på projekt, som väl förstås är mer eller mindre viktiga, men vi får se. Har samtidigt ganska låga krav på vad jag ska göra också. 

• irrbloss_83

Jag har verkligen noll förlossningstecken, men eftersom jag har lagt in min bebis-beställning på tidigast om två veckor så känns det helt ok. Från 38+0 är jag redo. :P

• irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-10-16 16:41:40 följande:
    Ja, Läs föda utan rädsla, bra bok! Jag har precis börjat på "Att möta förlossningssmärtan" av Gudrun Abascal efter att ha läst "Att föda" av samma författare.
    Programmet jag tittar på emellanåt då jag får tråkigt är ett brittiskt förlossningsprogram där man får följa födande par på en förlossning.
    Jag har också läst den boktrion, gillade föda utan rädsla bäst och hade tänkt försöka hinna läsa om den nu innan förlossningen och förhoppningsvis träna lite. Vi bor ju så avigt till att det inte erbjuds några profylaxkurser och sådär, så man får klara sig på egen hand. 
  • irrbloss_83

Jag oroar mig just nu mest att han ska födas för snart. 36+5 idag, så från och med imorgon är han ju officiellt välkommen enligt sjukvården. För min del får han gärna vänta minst en vecka till så jag hinner hem, vila och boa lite. 
    De skojade lite på jobbet igår och nån av tjejerna sa "han kommer säkert i helgen", och min spontana känsla var bara "neeeej, då slutar det garanterat med kejsarsnitt för jag kommer inte orka med nån förlossning nu". Så jag håller verkligen alla tummar att han stannar en vecka till minst. 

lallallalla: så har jag också haft. Om han är extra aktiv en dag är det nästan garanterat att han dagen efter vilar sig och inte rör sig så mycket. 

Är det förresten nån annan vars bebis verkar ha vänt sig nu på slutet? Han ligger nog med huvudet ner som han ska, och har i flera veckor legat med sin rygg mot min vänstra sida (som de "ska"), men nu verkar han ha vänt sig och har sin rygg mot min högra sida istället. Antar att det inte är nåt man gör nåt åt, men är det nån som vet nåt mer?

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-19 10:57:15 följande:
    Irrbloss: Det är en ganska skum känsla när man går från att hoppas att bebisen inte kommer för tidigt till att längta efter att den ska titta ut. Hoppas du hinner uppleva det. Men man blir snabbt tyngre och sover sämre på slutet, så du hinner säkert tröttna på det du också. :)
    Min bebbe är ruckbar och inte fixerad. BM har sagt att det ger bebisen mer utrymme att vrida sig men inte att göra kullerbytta. (Det kanske beror på hur långt ner hon ligger också?) Så här varvas bebisens rygg mot min mage med rygg åt höger. Hon har testat rygg åt vänster en gång, men verkar inte gilla det. Hon är fortfarande ganska rörlig dock. 5 dar kvar. :D
    För mig har det nog varit att jag fram tills helt nyligen varit så stensäker på att definitivt inte föda före BF och kanske till och med bli inducerad, att det är det jag har oroat mig för. Men nu plötsligt, nu känner jag hur trött jag är, samtidigt som det slog mig att han ju faktiskt "får" komma nu, rent medicinskt. Kombinationen var otrevlig... 

Jag hoppas faktiskt också jag hinner tröttna på graviditeten, känner att jag är på väg ditåt nu, är tung och har ont i symfysen och sådär, men sover fortfarande som en död. 

Jag tror min har roterat nu under lunchen så att jag har hans rygg mot min rygg, Känns som två knän högt upp på varsin sida om magen i alla fall... men man vet ju aldrig. :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016