Höstbebisar efter IVF 2016
Oj vad spännande! Hoppas det kommer igång libra, och att det inte riktigt kommer igång innan snittet jewel :) Lycka till bägge två, oavsett! :)
Oj vad spännande! Hoppas det kommer igång libra, och att det inte riktigt kommer igång innan snittet jewel :) Lycka till bägge två, oavsett! :)
Här händer det verkligen grejer idag!
Vilken liten sötis Pontus är! :)
Grattis till lilla underverket Libra!
Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!
Jag har verkligen noll förlossningstecken, men eftersom jag har lagt in min bebis-beställning på tidigast om två veckor så känns det helt ok. Från 38+0 är jag redo. :P
Jag oroar mig just nu mest att han ska födas för snart. 36+5 idag, så från och med imorgon är han ju officiellt välkommen enligt sjukvården. För min del får han gärna vänta minst en vecka till så jag hinner hem, vila och boa lite.
De skojade lite på jobbet igår och nån av tjejerna sa "han kommer säkert i helgen", och min spontana känsla var bara "neeeej, då slutar det garanterat med kejsarsnitt för jag kommer inte orka med nån förlossning nu". Så jag håller verkligen alla tummar att han stannar en vecka till minst.
lallallalla: så har jag också haft. Om han är extra aktiv en dag är det nästan garanterat att han dagen efter vilar sig och inte rör sig så mycket.
Är det förresten nån annan vars bebis verkar ha vänt sig nu på slutet? Han ligger nog med huvudet ner som han ska, och har i flera veckor legat med sin rygg mot min vänstra sida (som de "ska"), men nu verkar han ha vänt sig och har sin rygg mot min högra sida istället. Antar att det inte är nåt man gör nåt åt, men är det nån som vet nåt mer?