Höstbebisar efter IVF 2016
Vad härligt det låter! Stort grattis!
Vi var hos BM imorse för att kolla blodtrycket, det är fortfarande lite högt men egentligen inte så alarmerande. Hon tyckte dock att idag när vi ändå är i Östersund (ska föda här och bor typ 2 timmar bort) så kunde vi åka upp på förlossningen för en kontroll, så vi får väl försöka göra det i eftermiddag tänker jag. Annars hade jag förvärkar igår, typ 5-10 st som jag klockade men sen avtog allt så det var falsklarm, men bra träning ändå :)
Det låter ju lite mysko att de vill göra det om det inte finns några egentliga skäl, men samtidigt så tror jag inte det är nåt du behöver oroa dig för egentligen utan det är väl bra att se hur det verkar inför dagen D. :)
Jag har varit på förlossningen halva eftermiddagen idag. CTG och urinprov var ok, blodtrycket sådär gränsfall som det varit tidigare. Fick träffa en gynekolog som tyckte jag skulle medicinera men jag är tveksam alltså... Om man läser guidelines så ska man vid mitt blodtryck och min graviditetsvecka istället fundera på om jag kan vara lämplig för igångsättning, men det sa han inget om. Mitt blodtryck ligger dessutom under det som rekommenderas som målblodtryck så då vet jag inte riktigt varför jag ska behandla.
Tror jag avvaktar med tabletterna till måndag så får jag prata igenom det med barnmorskan igen.