• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-10-29 19:59:53 följande:
    Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3
    Grattis! Vad roligt med alla dessa små bebisar! :)
  • irrbloss_83

Inga känningar här heller, bara vanliga hederliga icke-smärtsamma sammandragningar. Kommer nog dröja innan jag får träffa lilla sprattlet.

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-10-30 09:04:10 följande:
    Eller så blir det som för mig första gången, trodde verkligen inte jag skulle föda 10 dagar innan BF iom att jag inte känt något alls... Sen var han där helt plötsligt. :)
    Ja, inget är ju omöjligt förstås, man får väl leva på hoppet antar jag :)
  • irrbloss_83

Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....

• irrbloss_83

Ja, det är ju just det där med tappens riktning och mjukhet jag är sjukt nyfiken på, men samtidigt så tror jag inte att det har hänt nåt där så det kanske är lika bra att inget veta.... :D

Tack för era svar i alla fall, jag tycker det verkar i andra trådar som att BM är där och petar mest hela tiden, men det kanske är bara inbillning då.

• irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-10-30 19:57:45 följande:
    Lycka till imorgon!

Min bm har heller aldrig undersökt mig där nere. Skulle faktiskt kännas lite lustigt. Har ju inte träffat henne på "det viset" på hela tiden. Känns som att man känner varandra bra nu och då känns det lite lustigt om hon skulle ner där och gräva!
    Verkar som att det ändå är hon som ska sköta efterkontrollen sen och kolla så man läkt och så. Då kanske hon ändå lär undersöka där.. det är väl bara att bita ihop. Resan med ivf gjorde man ju inte helt bekvämt det heller!
    Precis, det är lite så jag känner också. Varenda annan vårdpersonal i norrland har ju varit där nere och grävt men inte just min BM på MVC. Det är ganska skönt att hon inte har det. 

Aja, imorgon ska jag besöka henne igen, nu tror jag envisa sonen har vänt sig rätt igen, och möjligen att han har sjunkit ner en aning till, fast jag vet inte om han är fixerad än eller hur det är. Det visar sig :)
  • irrbloss_83

Hoppas det sätter igång för dig också Pipam!

Jag har också varit hos BM idag. Lillskrutten har vänt sig rätt och fixerat sig, vilket känns skönt. Allt annat såg också bra ut, så nu är det bara att hoppas på att han känner sig färdigbakad snart och vill komma ut och hälsa på :)

• irrbloss_83

Här är det 9 dagar till BF och deppigt idag. Var så glad igår när han var rättvänd och fixerad, men imorse när jag vaknade låg han rygg mot rygg igen. Suck. 
    Typiskt graviditetsproblem, men det känns verkligen som ett stort steg tillbaka. BLÄ!

• irrbloss_83

Jag har också börjat få sömnproblem, jag som aldrig har sovit så bra som under graviditeten, men nu vaknar jag innan klockan ringer på morgonen och ibland där runt 4-snåret också. Både igår och idag har jag varit lite smådeppig och slö och tjurig mot maken som absolut inte förtjänar det. Så det gör mig ännu mer deppig. Max tre veckor kvar idag, men det känns som en hel jäkla evighet att ens vänta till BF. 

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-11-03 08:05:45 följande:
    Jag visste väl att du skulle hinna börja tröttna du med tillslut. ;)
    Det är så sjukt jobbigt den sista tiden, framförallt mentalt - att vänta. Men min upplevelse är att jag efteråt fått ännu starka känslor pga av längtan. Så upplevde jag med båda barnen. :)
    Och du, släpp det dåliga samvetet mot din man. Din uppgift är att bära bebis och åka känslomässig berg och dalbana, hans är att bortse från känsloutbrotten och trösta.
    När jag och min man pratat om det så har iaf han uppskattat att ha "egna uppgifter" för han känner sig så hjälplös. Det och ordet förlåt (från dig), det tog oss igenom alla känslor. :)
    Du hade alldeles rätt :) 
    Jag tycker det är så drygt att han inte vill lägga sig rätt, så blev jag glad när han hade gjort det, och bara några dagar senare så hade jag hoppat tillbaks ett steg igen. Det är ju egentligen inget problem, han KAN ju vända sig igen och gör han inte det så går han att föda fram vidöppet också (well, beroende på hur han har huvudet), och det är ju liksom inget jag kan påverka. Men fan vad det stör mig. Grr!

Maken förstår inte riktigt problemet, tror jag. Fast det kan han inte klandras för för det gör knappt jag heller :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016