• JOLI

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-03-29 08:46:43 följande:

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

Härligt att höra! Grattis till att ha sett hjärtslagen!! Visst är det en magisk känsla?
  • JOLI
    Libra1 skrev 2016-03-30 20:10:54 följande:

Idag träffade vi en läkare på MVC och fick både se och höra hjärtat slå. Kärlek!!! <3

Grattis, grattis! Vilken vecka är ni i?
  • JOLI
    Pusheen skrev 2016-03-31 13:08:43 följande:

Jag har molvärk och lite stick i magen då och då. Någon mer som har det?

Pratade med min kompis som är gravid i v 20 med barn nr 2 och hon har aldrig känt något.

Givetvis började jag noja för det.

Molvärk i mängder, det är vanligt i tidig graviditet. Livmodern växer och har sig ju. Sedan är min molvärk förstärkt pga överstimulering.

Man nojar över allt känns det som, men det är ju inte heller konstigt.
  • JOLI
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Usch nej, det högg i hjärtat att läsa! Massa styrkekramar
  • JOLI
    Filli89 skrev 2016-04-05 04:28:07 följande:

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

Jag lider sååå med dig, massa styrkekramar till er! Ta hand om er! Kram
  • JOLI

Någon här som upplevt smärta i svanken och överdelen av skinkorna? Jag kan knappt stå pga denna smärtan. Vet dock inte om den är kopplad till graviditeten, eller pga något annat.

• JOLI
    CB1982 skrev 2016-04-05 22:09:16 följande:

Det kan inte vara ischias nerven?

Det är ganska vanligt att man kan få problem med den under graviditeten.

Queen5683 skrev 2016-04-05 23:27:55 följande:

Det är ischias nerven,( vet inte om stavning är rätt) jag har samma smärta på båda sidorna. Har haft ont förut då och då men det har blivit mer nu under graviditeten. Men det är väldigt vanligt och ingen fara men vet precis vilken smärta du menar.

Mariana79 skrev 2016-04-06 07:15:51 följande:

Samma här, ibland ilar värken ner i benen också.

Pratade med kliniken vi går på om lite annat imorse. Passade då på att fråga om denna smärtan, dom pratade dels om att det kunde vara ischias, men det lät även som tidig foglossning sa hon. Det trodde jag inte man fick förrän i sista halvan av graviditeten, men det var inte helt ovanligt tidigare heller.
  • JOLI
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-06 09:45:09 följande:

Idag skall jag på vul. Känns så pirrigt. Som att domedagen är här. Antingen går man därifrån på moln med en bebis med tickande hjärta eller så är denna resan slut.

Lycka till, jag håller tummarna för er!
  • JOLI
    Libra1 skrev 2016-04-07 08:02:28 följande:

Grattis! :)

Flyttar dem er efter IVF? Min läkare sa att de inte får göra det eftersom man vet exakt.

Dom flyttade oss också, fast två dagar bakåt!
  • JOLI
    Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10 

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11