• JOLI

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-05-29 12:28:29 följande:

Tack detsamma! Jag fick en teckning av min 3-åring idag där hon hade skrivit mamma för första gången, kom faktiskt en liten tår <3

Åh vad fint! Så mysigt med en liten redan <3

Jag fick en gravidbola av mannen som bebis ska få lyssna på!
  • JOLI

Vi fastnade ganska snabbt för en grå crescent infinity, har varit runt och testkört en del vagnar men inte kunnat hitta någon skönare än den!

Så vi la en beställning på den och hämtar ut den två o en halv månad innan bebis kommer!

Det finns ju helt galet många vagnar!!!

• JOLI
    Pusheen skrev 2016-05-30 15:09:47 följande:

Okej, ja för er som har haft blödningar så förstår jag den extra kollen.

Jag är i v 16+5. Känns tråkigt att inte jag har fått lyssna på hjärtat när alla andra fått göra det. Är min mvc dålig?

Känns dumt att behöva ringa dit och typ ljuga ihop nåt att jag har haft skitont eller så bara för att få en tid att lyssna på hjärtat.

Ska göra rul 18+0 så jag får väl stå ut tills dess men mellan all väntetid så hade det varit skönt att få lugna oron med att få lyssna på hjärtat iallafall.

Sen blir inte nästa besök hos mvc i augusti när jag är i v 26 och då kanske jag får lyssna på hjärtat för första gången.

Enda trösten när jag är orolig är att lägga mig ner då jag kan se min lilla bula på magen från kotten och att den blir större och större för var vecka. Då borde ju lillkotten leva iallafall..

Vi har inte heller fått lyssna på hjärtat än, min barnmorska sa att dom inte börjar med det förrän efter vecka 24!
  • JOLI

Usch, har fått så kraftiga smärtor nere i magen nu ikväll.. Ryggläge med värmedyna är det enda som funkar. Livrädd att det ska vara något tokigt med liten

• JOLI
    Libra1 skrev 2016-06-07 22:33:30 följande:

Hoppas det inte är någon fara. Jag får också det till och från. Har du kontaktat din BM?

Amie77 skrev 2016-06-08 07:24:41 följande:

Usch, vad jobbigt! Det behöver ju inte allsvara något, men jag förstår oron!

Tänkte jag skulle kontaktat BM nu på morgonen, men det släppte tidigt imorse! Så jag avvaktar! Tack snälla för er omtanke. Fy fasen vad rädd jag var
  • JOLI

Någon mer som ökat kraftigt i vikt? Känner mig som en val! Inte alls kul med påklädning längre då ingenting passar (så det slutar varje morgon med tårar).

Är i vecka 18 och har gått upp 11 kilo!!!! Hör och häpna!!

Fasen vad det tar på mig! Har ju aldrig varit stor innan, men är så himla svullen nu.

Jag vet inte vart det kommer från heller, har ett väldigt aktivt jobb och äter nyttig och fräsch mat.

Kan det vara småätandet för att undvika illamående som visat sig så mycket?

Magen har blivit stor nu på senaste veckorna ÄNTLIGEN, men det är ju inte bara den som växer på mig, tyvärr!

• JOLI
    Amie77 skrev 2016-06-11 20:41:43 följande:

Jag har gått upp 3-4 kg och går in i vecka 19 imorgon. Kan det vara så att du binder vatten? Graviditeten i sig kan inte vara mer än ett par kilo för oss nu.

irrbloss_83 skrev 2016-06-11 20:56:09 följande:

Jag har ökat nånstans runt 5-6 kg och är i v 19 idag. Men jag har varit ganska noga med vad jag ätit och när eftersom jag startade på en vikt över 80 och inte vill gå upp så mycket mer. 

Men det kan ju vara mycket vätska också... 

Vätska har jag inte haft en tanke på, det kan ju bidra lite till vikten såklart! Har också vart väldigt noga med vad jag ätit, däremot slutade jag motionera när jag blev gravid. Blev tvärnej för motion av läkaren då mina äggstockar svullnade upp rejält av stimuleringen. Vecka 15 fick jag börja lite smått igen då de återgått till någorlunda ok storlek.

Ska prata med min BM om det, för det tar riktigt hårt på mig.
  • JOLI
    jewel skrev 2016-06-11 21:25:03 följande:

Jag har gått upp 5 kg o är i vecka 22. Jag har ätit rätt onyttigt faktiskt, unnat mig godsaker ofta. Det är klart att det påverkar vad man äter men jag tror inte att det handlar mest om det vid en graviditet. Alla är olika helt enkelt. Jag känner mig stor o inte speciellt snygg just nu men jag är så glad o tacksam över magen o bebisen så det spelar ingen roll hur jag ser ut. Jag har lagt så mycket energi o mått dåligt över min vikt under många år men jag har som tur var lyckats släppa det den senaste tiden o hoppas att jag aldrig mer ska må dåligt över min vikt eller mitt utseende. För min del handlar det nog mycket om att jag inte vill att min dotter ska känna så som jag gjorde när jag var yngre. I stort sett alla tjejer jag känner har någon gång mått dåligt över sin vikt vare sig de är överviktiga eller inte, det är verkligen hemskt att det är så!

Ja visst är det så, att så länge bebis i magen mår bra så spelar inget annat någon roll egentligen.

Kan känna mig så löjlig ibland när jag tänker efter, men när jag står där och känner mig så stor och ful, så brister det för mig.

För några år sedan hade jag det väldigt jobbigt med vikten (eller jag var inte speciellt stor, men några få kilo mer än vad som ansågs vara perfekt), fick höra det av dåvarande "vänner" ganska ofta. Vilket har jagat mig länge. Började äntligen trivas med min kropp och utseende, därav har det nog tagit mig hårt.

Pratade med mamma för någon timme sedan, hon gick tydligen också upp väldigt mycket under sina graviditeter.

Får försöka ta mig i kragen och fokusera på det som egentligen betyder något, liten där inne, som är sååå efterlängtad.

Skönt att få prata av sig lite iallafall, tack tjejer!
  • JOLI
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 23:27:04 följande:

Och JOLI, kramar till dig. Jag gick upp 22 kg med första barnet. Åt normalt och rörde på mig hyfsat. Men alla kilona rann av snabbt med amningen. Tror det också var mkt vätska. Svettades som en galning de första månaderna med bebisen trots att det var mitt i vintern :)

Tack snälla! Får försöka lägga fokus på annat då jag inte kan påverka det så mycket mer just nu! Kram
    jewel skrev 2016-06-12 05:49:43 följande:

Jag tycker inte heller att dina känslor är löjliga, det går ju inte att styra över sina känslor alltid, speciellt inte som gravid ;) Men jag önskar så att synen på vikt m.m. kan förändras så att människor i alla åldrar slipper må dåligt. Bara för att man har några kilo extra betyder inte det att man lever osunt. När jag berättade för min mamma att vi skulle göra IVF igen så var det första hon frågade om de på kliniken inte sagt att jag borde gå ner i vikt först. Jag grät efter det samtalet, jag trodde ju att hon bara skulle bli glad. O då låg mitt BMI strax över 25 tror jag. Jag vill aldrig att min dotter ska känna så o det bästa sättet att undvika det är att själv visa att man får vara som man är o att vikt eller utseende inte spelar någon roll. Det har tagit några år för mig att inse det själv...

Klockan är snart 6 o jag har sovit en timme i natt. Nån mer som har svårt att somna om på natten? Min dotter var iofs vaken några timmar men hon somnade för 1,5h sen o jag lyckas ändå inte somna. Lillkillen busar omkring i magen också men det är ju mest mysigt :)

Ja synen på hur en kropp "ska vara" är så himla skev, jag hoppas med på en förråndring!

Men oj, vad ledsen man hade blivit! Kan det dåligt med BMI, men strax över 25 är väl bara precis över gränsen till vad som anses normalvikt? Eller är jag helt ute o cyklar nu?

Skönt att du kommit till en punkt och insett att du är bra som du är! Jag ska också dit igen, har jag bestämt mig för!
  • JOLI
    Kajo skrev 2016-06-15 17:01:42 följande:

Nix, jag har mitt den 27e. Så himla sent :(

Vi har ju samma dag, känns som en evighet kvar! Vi har ju samma BF också, det är lite kul att vi går så jämnt!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016