Amie77 skrev 2016-08-11 21:29:03 följande:
Ja, då man börjar få in de stora prylarna så känns det verkligen på riktigt. Vagn, spjälsäng och babyskydd var såna där "wow"-moments för mig förra gången. Det kändes så galet att just vi skulle ha denna tur att lyckas med IVF och allt blev på riktigt liksom då man till skillnad från många andra hunnit drömma och fantisera om ett planerat barn i åratal och inte "bara" månader.
Jag har köpt två saker till lillasyster: ett fint byxa/onesie-set från affärens pojkavdelning (så trots att det inte är arvegods från storebror så köper jag tydligen "killkläder" - för små bebisar tycker jag oftast att pojkkläderna är finare och roligare) och en liten snutte. Storebror har en snutte som han har ett fint förhållande till så nu har jag köpt en liknande i annan färg. :)
Men med det så tror jag att jag är färdigshoppad till lillasyster nu. Allt annat finns, vilket är jätteskönt, men också lite tråkigt.
Ja det är en häftig känsla, det är första barnet för oss. Har fortfarande svårt att förstå att vi ska ha en sådan liten. Det kändes så långt borta när vi fick veta att vi inte kunde få barn utan hjälp, men nu står vi här, men liten i magen.
Åh det är ju så kul att köpa små kläder, vi har köpt en hel del kläder nu, kan inte få nog av allt fint.
Vi flyttar nu i månadsskiftet, då ska spjälsäng inhandlas och ett litet bebisrum inredas, längtar så jag hade kunnat spricka!