• JOLI

Höstbebisar efter IVF 2016

Queen5683 skrev 2016-04-12 09:24:49 följande:

Är det nån annan som mensvärk liknade smärtor..? har själv haft det sen igår. jag som redan var orolig för att alla symtom har försvunnit, det lilla symtom som jag hade. Jag har som jag sagt tidigare inte haft nån graviditet symptom alls förutom lite ömma bröst. Sen har man ju läst om dem som har fått missfall och inte känt nåt fram till ultraljudet i v18-20 och fått resultat att barnet dog i magen typ v7 eller 8. Har världens rädsla att det ska hända mig och det är det enda jag tänker på varje dag.. usch det här är hemskt. Det som inte gör saken lättare är ju att jag jobbar inom vården och det kan ta på kraften även om det inte är tungt så är man ju nervös varje gång. Men om jag har samma smärta även idag så åker jag in på gynakuten och kollar.

Skulle precis skriva om min "mensvärk" som har kommit idag och slagit på rejält! Fy fasen vad rädd jag är! Vilken vecka är du i?
  • JOLI
    Mariana79 skrev 2016-04-12 13:05:23 följande:

Jag har det också mer frekvent nu, men hoppas att det är växtvärk. Har mega ont i ena skinkan också från mitten av den och ner.. Jag är i v 11 och illamåendet är i stort sätt helt borta. Brösten ömmar inget längre.. Vill ha symptomen kvar och ha dem hela tiden så jag slipper bli skraj :/

Jag har också ont i skinkorna, fast överdelen av dom. Även vid svanken. Ja det är lite läskigt att symptomen börjar försvinna, den lilla smärtan jag hade i brösten är som bortblåst. Illamåendet var bara här och hälsade på i någon vecka. Så kvar har jag min trötthet. Har ju i och för sig inte haft supermycket symptom, men det har varit en trygghet att känna dom!

Jag är hur rädd som helst, samtidigt som jag är helt hundra på att detta går vägen för oss.
  • JOLI
    Queen5683 skrev 2016-04-12 14:49:51 följande:

Är i v 12, du då?

Klart man blir rädd speciellt när alla symptom försvinner.. tror jag åker in och kolla upp läget.

Ja vad skönt att du ska kolla upp det. Hoppas allt ser bra ut. Min smärta i magen har försvunnit för tillfället! Vi går in i vecka 10 imorgon!

Skriv gärna sen, och berätta hur det gick! Håller tummarna och tänker på dig sålänge!
  • JOLI

Har dykt upp ett streck på min mage, från naveln och neråt. Det syns ganska tydligt, något som vet vad det är?

Första gången jag är gravid, så jag är så nyfiken och spänd på allt! Är i vecka 10 nu.

Trevlig helg på er!

• JOLI
    Libra1 skrev 2016-04-17 12:37:16 följande:

Har ni mycket växtvärk? Ibland har jag så ont att jag inte kan sova. Vet inte om det är min endometrios som gör det värre. Man blir ju så orolig.

Japp, det har jag med! Tror det är växtvärk iallafall, ganska jobbiga smärtor.

Jag har också endo, tror det kan påverka ganska mycket!
  • JOLI
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Stackars, kan inte föreställa mig sorgen! Jag skickar massa styrkekramar till er! Det är så fruktansvärt
  • JOLI

Kraftig mensvärk idag, vet inte vad jag ska ta mig till!! Så fruktansvärt rädd

• JOLI
    jewel skrev 2016-04-29 17:44:38 följande:

Har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det bara är vanlig växtvärk!

Går fram och tillbaka, i nuläget känns det inte alls! Pustar ut och försöker njuta nu, men fasen vad svårt! Jag trodde allt skulle vara glädje och lycka, men mest oro och rädsla hela tiden! (Självklart är vi lyckliga, men svårt att våga vara för lycklig)
  • JOLI

Grattis till lyckade KUB! :)

Kul att det går så bra för så många här inne!

• JOLI
    Kajo skrev 2016-05-13 08:34:44 följande:

Jag räknade på det nu, mitt rul kommer ske på dag 19+5. Är inte det ganska sent?

Vi har också vårt ultraljud på 19+5! Vår BM sa att dom har vecka 19 som standard att göra ultraljudet, de har flyttat fram det från v18 för att det sker så mycket på en vecka, så man kan se så himla mycket tydligare då!

Vi har även fått ett ultraljud insatt nästa vecka (13+6) för att kolla mina äggstockar, då de svullnade upp rejält efter sprutstimuleringen. Så jag är både spänd inför det, men också nervös för att det ska vara något tokigt med lille busen i magen. Men vi hoppas och tror att allt ska vara fint där inne!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016