CB1982 skrev 2016-06-01 10:57:50 följande:
Jag var igår för min årliga kontroll av mina lungor då men då jag är väldigt andfådd samt gravid så gjorde de inte de vanliga testerna.
Läkaren lyssnade på mig men man konstaterade snabbt att det inte är mina lungor (tack och lov) som blivit sämre. Så vi kollade blodvärdet som då gått ner till 109, i normala fall kan man ju ta olika preparat när man har lågt blodvärde men då jag inte tåler dessa så är det intenaviöst (stavning?) som gäller för mig. Dock så är det enligt läkaren lite tidigt att börja med det redan.
Ska dock ta upp det i nästa vecka när jag är hos barnmorskan och höra vad dom tycker.
Det är ju jobbigt att jämt gå runt och vara andfådd som jag är, speciellt nu i denna högsommar värme som råder här!
Det låter riktigt jobbigt! Tog de prov på järndepåerna/ferritin också? Jag hade problem med WED (restless legs) under o efter förra graviditeten. Efter lång tid fick jag själv ta reda på att jag borde få järndropp. Först fick jag Venofer i dropp, låg dos fem gånger. Hjälpte inte mycket. Sen fick jag Ferinject som man får som injektion en gång o blev helt bra! Fick dock kämpa mycket för detta. Mitt råd är iaf att försöka få Ferinject för det är så mycket bättre o effektivare än Venofer. Hoppas att jag ska slippa få det igen under denna graviditeten men vi får se...