• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-09-14 15:23:27 följande:

Jaha då har vi varit på tillväxtultraljud idag!

Lilla rackarn hade vänt sig från att ha huvudet nedåt till att ha det uppe mellan mina revben haha.. Låg i en nästintill omöjlig position till att se något vettigt alls. En arm över huvudet och ett ben rakt fram och nedåt medan en fot och en hand var framför ansiktet

Allt såg dock bra ut och det är en perfekt medelbebis som vägde ca 2029g idag. Kommer väga runt 3500g vid BF.

Man såg till och med lite hår sticka ut från nacken haha, svingulligt.

Lyckades skymta ansiktet lite och den såg ju givetvis urgullig ut.

Längtar så tills vi får se vem det är! Flicka eller pojke!

Sköterskan sa att den borde ha lagt sig rätt fram till vecka 35-36 nånting. Annars får den ha lite hjälp på traven och ev ett nytt ultraljud för att se hur den ligger då om inte min bm kan känna det tydligt.

Hoppas bebisen vänder sig igen. :)
  • Libra1

Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-09-15 04:55:31 följande:
    Har du möjlighet att vila/sova på dagen Libra?

Minns med dottern i slutet så var det just vila på dagen och varma bad som fick mig att ladda energi.

Själv svårt och sova för att jag behöver springa på toaletten jämt sedan har det även varit en del nätter även med en del sammandragningar som hållt mig vaken.

Har sedan igår eftermiddag haft riktigt molnande värk i ryggen som inte släppt ännu.

Ringde förlossningen igår kväll men de tyckte jag kunde avvakta. Så vi får se om det lägger sig under dagen idag annars får jag åka upp på kontroll.
    Jag försöker vila lite på dagen när jag hinner.

Har också börjat få ont bakåt svanskotan och som mensvärk fram. Förvärkar trodde de. Inget på g förra veckan i alla fall.

Hur har det gått för dig?
  • Libra1

Min största rädsla är nog att inte hinna in. Vill vara övervakad till max. Så jag kommer antagligen att ringa för minsta lilla. Hi hi! Tycker det är både spännande och lite jobbigt att inte veta hur det kommer att starta. 5 1/2 vecka kvar!!!

• Libra1

Man märker att det börjar närma sig när sömnen blir påverkad. :P

Har en del förvärkar. Säkert ingen fara. Men man tänker för mycket på hur och när det hela ska starta. Har blivit väldigt kass i magen också som kan vara ett tecken på att det är på g. Någon som känner samma?

34+5 idag. Så liiiiite tidigt ännu! :)

• Libra1
    CB1982 skrev 2016-09-18 07:54:53 följande:
    Jag var kass i magen för någon vecka sedan också men då var inget på gång men samtidigt är vi alla olika.

En liten knäpp tanke bara om något helt annat.

Du är tre dagar efter mig, vi gick på samma klinik. Du måste ha varit på äggplock samma dag som jag hade insättning (hade insättning dag 3). Då vi var uppe i en flytt just då fick vi komma på förmiddagen för insättning så visst borde vi varit där samtidigt?
    Man analyserar nog bara för mycket! :)

Vi hade ÄP den 2 februari och ET 5 februari.
  • Libra1

Ikväll ligger jag på prenatal. Har mycket sammandragningar som gör ont så blev lite orolig att det är på g. 34+6 idag. Nu kommer de inte att stoppa det om han vill ut. Nervöst!!! :)

• Libra1

Nu har jag äntligen fått komma hem igen. BM ville att en läkare skulle kolla på mig. Livmodertappen var som tur är opåverkad ännu. Så bebis stannar nog kvar ett tag till. Men får väldiga sammandragningar nu som gör ont. De kommer inte att stoppa det nu om det sätter igång. Nervöst!!! :D

• Libra1
    lallallalla skrev 2016-09-20 17:12:44 följande:
    Vad skönt att ha kollat tappen och få veta att den är opåverkad. :) Hoppas liten stannar några veckor till.

Vi verkar ha samma BF. Är i v 35+0 idag.

Jag har också massor av onda sammandragningar. Barnmorskan kallar dem förvärkar nu. Har blivit erbjuden att kolla påverkan på tappen, men de kommer ju i alla fall inte stoppa nåt, så jag avböjde. Jag sover hellre den timmen just nu.. är så trött!
    Spännande! Då får vi se vem som får först. :D
  • Libra1
    lallallalla skrev 2016-09-20 17:16:19 följande:

För några nätter sen fick jag riktig skrämselhicka här. Vaknade vid midnatt av en riktig värk! Fick sex stycken med nästan exakt tio minuter mellan och sen slutade det lika plötsligt.

Nån som fått nåt liknande?

Jag får förvärkar som beter sig så! Kommer och går.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016