• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-10-23 21:45:26 följande:

Fötterna är så svullna så nu när jag gick så kände jag hur det typ skvalpade i dom haha!

Hoppas det inte blir värre eller ska var så här fram till bf!

Ja jäklar vad det trycker på nedåt nu. Kan inte gå långa sträckor innan det blir för jobbigt.

Håller med; hur ska man orka en förlossning?

Roliga förlossningshistorier, var hittar jag det? Nyfiken!

Jag fick svullna fötter en dag. Då hade jag haft strumpor som satt åt. Efter det är jag antingen barfota eller använder enda paret utan mudd som jag äger. Det har funkat, men tvättmaskinen går ofta. :)

Hoppas det går över för dig.
  • lallallalla

BF idag! :)

Jag vaknade kvart över fem för ett toabesök och fick en söt, liten rosastrimmig slempropp på papperet. Inte ens en tiondel så stor som förra, men med teckenblödning. :)

Hoppas, hoppas, hoppas!!!! :D

• lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-24 09:54:14 följande:

Spännande!! Men har du hunnit få bullarna? ;)

Haha, de kommer i em, så jag borde hinna få dem.

Det har varit superlugnt på morgonen nu, knappt en sammandragning. Däremot har jag haft en svag molande värk konstant sen jag vaknade.
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-24 18:24:10 följande:

I eftermiddags var det sista besöket hos BM, hinnsvepning gjorde och det gick bra. Gjorde inte ont alls i jämförelse med äggplocket.. 1 cm öppen och livmodertappen var 2 cm, så lite förkortad.

Nu däremot har jag ont! Rejäl molvärk och enstaka värk, hoppas så att det sätter igång snart :D

Annars blir det igångsättning nästa vecka.

Åhh, vad spännande. Jag har en kontroll planerad imorgon, med eventuell hinnsvepning. Har varit lite nervös för att det ska göra ont, så liknelsen med äggplock var uppskattad.

Det låter ju lovande för din del med värk efter svepningen. Hoppas!
  • lallallalla

Jag började få förvärkar igen vid lunch idag och eftermiddan har varit ungefär som vanligt. De kommer lite tätare nu på kvällen, men de har tyvärr inte tilltagit i intensitet. Så det känns som ännu ett falsklarm. Får se vad som sägs på kontrollen imorgon.

• lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

Yay! Vad spännande! Hoppas ni får en bra dag nu! (Om än lite intensiv kanske ;). )
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Åhh, grattis!! Vad underbart att äntligen få kramas med lilltjejen. <3
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-10-26 15:04:02 följande:

Blev riktigt nervös idag när jag såg att mitt kiss var illgrönt!

Tills jag kom på att jag hade lagt i en sån där grej som gör vattnet blått haha, så dumt

:D
  • lallallalla

Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016