• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-11-10 08:43:28 följande:

BF idag, tjoho!

Näe, det verkade inte bli mer än så. Lite förvärkar igår kväll, precis som kvällen innan. Men det känns ju i alla fall bra att jag har dom. Min bästa vän gick två veckor över tiden och hade en riktig skitförlossning och hon hade inga förvärkar alls, knappt ens sammandragningar. Så jag tolkar alla signaler på att kroppen förbereder sig som goda tecken. Lite nytta gör de ju säkert i alla fall, även om det inte drar igång på riktigt. 

Nu hoppas jag att det håller sig lugnt det kommande dygnet, för imorgon ska vi iväg på en grej som jag helst inte vill missa, men efter det är det fritt fram :)

Grattis! Wow, du stod ut ändå till BF du också. ;)

Jag gick fem dar över, det startade fyra dar över och de tre dagarna däremellan var nog de längsta i mitt liv. Jag som var helt säker på att få för tidigt efter alla förvärkar.
  • lallallalla
    Kajo skrev 2016-11-11 08:30:59 följande:

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

Åhh, grattis! Men vilken lång helg det måste ha varit.. Låter som en positiv upplevelse också. :)

Grattis!
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-11 14:39:36 följande:

Pratade med min bm nu. Hon sa att det endast var som bonus med ett ul till och att man eg inte gör så för det skulle kosta så sjukt mycket om alla fick det men hon är extra mån om oss för att vi har kämpat så länge för det här. Hon sa att det alltid är bra att veta så mycket som möjligt om bebisen innan den ska komma ut och att det kan vara extra bra vid en igångsättning. Enligt bebisens kurva så ser det bra ut och den växer fortfarande.

Undrar om det är för att förra gången så hade den fixerat sig men måttet på magen hade inte minskat.

Vet i tusan men hon försäkrade mig om att det bara var för att det är bra att veta mer om bebisen och att vi bara skulle se det som en bonus.

Om det nu ens blir idag, de skulle ringa mig om en tid då jag kunde komma idag annars blir det på måndag, dagen innan igångsättningen, om inte bebisen har kommit i helgen.

Hmm.. ja ja

Kom ut nu istället bebisen!

Det kan vara värt det!

Min bebbe låg för djupt när jag var på UL och skulle kolla storlek. Så de kunde inte mäta. Men magkurvan var fin, strax över medel och allt såg bra ut.

Under förlossningen visste ingen hur stor hon var och ingen visste varför hon aldrig sjönk ner ordentligt. När hon kom ut och visade sig väga 5 kg fick det sig en förklaring. :/

Jag hade gjort TUL om jag vore du. :)
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-11 18:32:55 följande:

Tack för lugnande ord!

Det blir ett TUL på måndag. Tycker ändå det känns lite lustigt att jag ska få göra ett extra.

Frågade hon på ultraljudsavdelningen varför jag eg skulle behöva göra det. Hon sa bara att det var för att min bm begärt det och att eftersom den inte visar några tecken alls på att vilja komma ut så kan det vara bra att kolla tillväxten.

Tycker nästan bara att detta gör mig onödigt orolig. Men jag är ju inget riskfall som min mamma sa.. det är ju helt normalt att gå över tiden lite. Är väl bara så att jag blir lite extra övervakad eller nåt!

Skulle du gjort TUL nära inpå bf eller efter?

Eftersom jag dels är lite äldre och dels extremt förlossningsrädd så fick jag lite extra. Det här UL var på BF+1 och de kollade bla flödet i navelsträngen (pga min ålder) och skulle ha gjort en storleksuppskattning också.

Om inte för nåt annat så är det ganska häftigt att se UL så sent. I v 18 fick ju hela bebisen plats på skärmen. Det fick den INTE nu.
  • lallallalla
    Pipam skrev 2016-11-12 04:40:59 följande:

Hej tråden!

I måndags, den 7 november kl 05.22 fick vi vår lilla kille!

3550 gram och 53 lång.

Förlossningen fick avslutas efter 35 timmar med akutsnitt och jag har vart under isen helt men nu är vi hemma och lillkillen har mått super från start!

Grattis till alla våra underbara små bebisar!

Grattis Pipam! Det var tråkigt att höra att din förlossning inte var så bra. Men skönt att lillkillen mått bra hela tiden. Hoppas du kan njuta till fullo av bebisen nu när ni är hemma. <3
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-11-14 09:28:50 följande:

...

Haha så tänkte jag med när jag gick över; okej det är en bebis i magen för alltid nu! Och jag kommer vara så här tjock..

Så tänkte jag också. Jag gav upp. :D

Jag hade också varit nervös inför igångsättning, men skulle nog försöka tänka positivt ändå.

Man vet ju tex att nu får man rätt snart träffa sin bebbe ändå. Och för det mesta går det ju väldigt bra. Annars skulle man inte använda sig av det.

Oavsett hur så håller jag tummarna för er som är kvar nu. Hoppas ni får bebisgos i veckan. :)
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-11-15 16:09:12 följande:

Här hemma kämpar vi vidare i motvind efter min baby blues, nu har vi en liten tjej med både förstoppning emellanåt och magknip. Så mammas självförtroende och mentala hälsa är en aning skört nu :(

Så gråtandet fortsätter för min del.

Hoppas verkligen det går över snart! Och ursäkta negativt inlägg..

Jag håller med Amie, be inte om ursäkt!

Det låter som att ni har det ganska tufft. Ledsen bebis brukar innebära ledsna föräldrar. Det är ju jättejobbigt att se sin lilla ha ont.

Jag hoppas du har stunder som går att njuta av emellanåt också. Om inte är det nog dags att prata med bvc/mvc om det. (Depression)

Ta hand om varandra lite extra och släpp på alla "måsten". Kram!
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-16 18:16:26 följande:

Hej alla!

Det visade sig igår att min bm hade sagt fel dag till mig om igångsättningen. Det var idag den skulle ske. Det var jättejobbigt igår och idag skulle de ringa när jag kunde få komma in sjuk oändlig väntan. Fick en tid 11.30. Då skulle doktorn avgöra om jag skulle sättas igång eller inte så jag visste inte ens då om det skulle bli av eller inte. Tog nästan hela dagen, kl 15 bestämdes det att jag skulle sättas igång.

Bebisens hjärta slog en aning fort, mängden fostervatten var åt det lägre måttet, bebisens storlek avgjorde samt att livmoderhalsen inte var mogen så det tydde på att den inte var på väg inom de närmsta dagarna så därför blev det igångsättning.

Fick första dosen tablett vid 16 och nu har jag precis tagit andra dosen så nu får vi se vart det bär hän!

Tack för alla lyckönskningar! <3

Åhh, vilken jobbig väntan..

Jag fortsätter att tänka på er. Lycka till!
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-17 10:02:05 följande:

Visst är det bara jag kvar i tråden nu som har bebis kvar på insidan (Om man bortser från Pusheen där vi ju inte riktigt vet än)?

Idag är jag på 41+0, ska fira med att skruva ihop och bädda spjälsängen och kanske åka till BM för en extra-koll, beroende lite på hur blodtrycket ligger nu på förmiddagen. 

Har haft ganska mycket förvärkar och sammandragningar idag på morgonen, vilket jag inte brukar ha. Så jag kan inte riktigt låta bli att hoppas att nåt händer :)

Hur har ni andra det i era bebisbubblor?

Skruva ihop spjälsängen? Haha, bättre sent än aldrig. ;)

Fast vi har en spjälsäng som används som avlastningsyta visserligen. Bebbans sover i liggdelen till vagnen som vi ställer i vår säng. Hon väcker sigsjälv av de där armreflexerna. Men i vagnen slår armarna i väggarna och det verkar lugna henne. :)

Hur går det med att få dagarna att gå och ditt schema? Funkar det? Hoppas iaf du inte behöver vänta så mycket längre nu.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016