• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag vill dela nåt roligt också. :)

Nu har jag ju fått två fantastiska tjejer med snitt. Efter det första snittet så sa jag att ärret på min mage är magen som ler, för den blev så glad att den fick den stora äran att förlösa dottern. Nu har jag klamrar istället för stygn, så leendet har blivit ett litet skratt. För inte kunde magen tro att den skulle få en sån ära två gånger.

Jag berättade den här historien för min dotter samtidigt som hon fick se ärret. Då säger hon, om man ritar en näsa där och ögon där, då får du en glad gubbe på magen mamma.

Ja, sa jag... och nu har jag en fin gubbe på magen, ritad av en liten fyraåring. :)

Min man tycker att jag är galen, men jag blir glad varje gång jag ser de där strecken. :D

• lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 13:27:32 följande:

Usch, varit hos BM idag, blodtrycket har gått upp (fast jag tror jag har en bättre förklaring till det än att det har med graviditeten att göra, M en nu ska trycket kollas om på onsdag och fredag, och fortsätter det ligga högt så pratade hon om ev igångsättning efter det. Nu oroar jag mig bara för att lillkillen inte ska ha det bra där inne, skulle vilja att han kom ut bums!

Nej, vad tråkigt. Hoppas din förklaring är bättre än havandeskapsförgiftning. Men du är så långt gången nu och de håller koll med kontroller, så oavsett vad det är och vad som händer så går det nog bra.

Men fy, det är jobbigt när nåt avviker och som blivande mamma har man ju ingen aning om vad som händer därinne. Jag känner med dig.
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 15:01:10 följande:

Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?

Awhh, vad härligt att känna så för sin livspartner. Det gör jag också, men jag har tänkt på att alla inte haft den turen i livet. Och som han växte i mina ögon vid förlossningen. Han hade stenkoll på allt och bara var lugn och trygg. Jag kunde fokusera helt på att "gå in i mig själv" och möta värkarna. Lyllo oss med såna makar. :)
  • lallallalla
    jewel skrev 2016-11-07 15:19:56 följande:

Vilket härligt sätt att tänka! O gulligt med gubben på magen :) Själv har jag bara sagt till min 3-åring att bebisar kommer ur snippan, har inte sagt nåt om kejsarsnitten. Dumt egentligen kanske men jag har tänkt att hon är för liten för att förstå. Vilket hon inte är när jag tänker efter...

Vi gick inte heller så djupt när hon var tre. Men nu vid fyra, nära fem så kommer man inte undan. Hon har frågat om allt! Vi håller inne med sånt som är jobbigt, men rent sakliga frågor svarar vi på. Och hon har älskat att titta på när jag tagit fragmin-sprutorna. :)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 16:11:52 följande:

Det hoppas jag också. BM sa att hon hade en känsla av att det var på G, men det har inte jag. Det enda jag har som skulle kunna tolkas så är att sammandragningarna har ändrat karaktär de senaste dagarna. De gör inte ont, direkt, men tar i mer liksom. Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket. 

Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D

Oj, vad tiden går. Jag tyckte du precis slutade jobba. (Fast tiden före bebis och tiden efter har iofs inte samma tempo) Och nu är det bara 2 dar till BF. :D

Hoppas det startar snart ändå, väntan är ju sååå dryg, även utan högt blodtryck.
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-11-07 17:07:20 följande:

Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).

Åh, tack! Vet du nåt mer? Författare eller förlag eller nåt? Jag köpte en bok för över ett år sen, men tyckte inte den var bra.
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-08 13:25:48 följande:

Jaha, då har man kommit till dagen som jag aldrig trodde skulle komma; BF!

100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå?

Yay! Du stod ut alla 40 veckor! :)

Blev du också besviken på mobilapparna som bara liksom konstaterade 100%, sen var det inget mer. Jag tyckte det kändes sååå snopet. Inte en enda liten raket eller fyrverkeri. Men visst, det är ju en dag av alla andra.
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-08 14:57:24 följande:

Haha! Ja? Det kunde väl iallafall kommit en liten ballong eller ngt? Dåligt!

Hmm, antar det.. en dag som alla andra.. i väntans tider..

Inga känningar?
  • lallallalla

Klart man ska analysera lite mer på BF. Det är ju den dan man räknat ner till under nio månader. :)

Men ni har ju lite småkänningar båda två, irrbloss och Pusheen. :D Tryck nedåt och stickningar, då händer ju nåtmed tappen. Och så lite förvärkar. :)

Inga symptom på att förlossningen startar kanske, men nåt att analysera lite. Vad ska man annars sysselsätta sig med medan man väntar. ;)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016