• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

JOLI skrev 2016-07-11 14:43:40 följande:

Ringde till förlossningen, vecka 22+0 sa dom med. BM har nog virrar ihop det bara. Men oturligt nog är vi i vecka 21+5..

Väntar på att få träffa gynläkare nu, fick bli akuten! Nu håller vi tummarna att allt ser bra ut!

Håller tummarna för er!!
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-07-15 10:41:09 följande:
    Nej det har jag inte fått. Min sambo har inte heller fått ngt, eller han måste bege sig till kommunhuset för att intyga att det är han som är pappa eftersom vi inte är gifta. Minns inte om han behövde papper om det eller om man ansöker om det hos kommunen men känns ju lite svårt när inte bebben "finns" än på papper?
    Görs inte det efter att barnet är fött? Jag är gift så jag vet inte hur det funkar för er, men har hört från kompisar att de gjort det efter födseln. Kanske är olika i olika kommuner?
  • jewel
    Jag fick mitt moderskapsintyg i v 21, men det tog några veckor för mig att få in det till FK. Idag fick jag en bekräftelse på att de tagit emot det.

Idag fick jag även ett brev med en tid för planerat kejsarsnitt! Vilken lättnad att slippa kämpa denna gången. Jag fick det pga förlossningsrädsla o förra graviditeten fick jag gå på tre samtal med Aurora o sedan träffa en läkare i v 36+0 som godkände snitt. Fem dagar senare gick vattnet så jag hade tur som hann få det godkänt. Nu vet jag redan i v 27 när han senast är här! :)

Hur har det gått för er andra som vill ha planerat kejsarsnitt?
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-07-16 07:15:14 följande:
    De sa bara att det är typ smidigast att göra det innan födseln för sen har man fullt upp med den lilla bebben och då kanske tiden sprang iväg och så länge man inte har gjort det så har barnet ingen pappa ifall det skulle hända mig någonting.

Sjukt eg!
    Det är ju jättebra att ni kan göra det innan, så borde det alltid vara. Ja egentligen är det lite sjukt, som att alla som är gifta kan veta med säkerhet att de är pappor till barnen ;) Fast det är ju en pappersgrej, de kan väl inte ha koll på sambos på samma sätt som gifta.
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-07-16 09:01:24 följande:

Min BM skickade intyget direkt till FK nu. Smidigt!

Igår var vi på Prenatal för första gången. Mina sammandragningar ville inte släppa och de gjorde ont. Men allt såg bra ut och jag ska vila i helgen.

Vad bra! Det tog mig tre veckor att köpa frimärke för att kunna skicka in det :)

Jobbigt med sammandragningarna. Men skönt att allt såg bra ut! Jag borde nog också vila mer egentligen men det är svårt..
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-07-18 09:01:11 följande:

Jag var hos min läkare på VC och tog lite blodprover. Mitt Ferritin låg på 20. Så måste börja med ännu mer järn än de 2 tabletter jag tar i veckan. Stackars mage!!! Vad tar ni för järntillskott?

Jag tar Duroferon 2st/dag, det går som tur är bra för min mage. Jag tar dem på fastande mage med ett halvt glas juice (t ex när jag går upp o kissar på natten). Min mage gillar inte när jag tar dem med mat. Niferex klarade jag inte alls. Det finns även tabletter som heter Iron Response som jag har ätit tidigare, googla på det så hittar du. De innehåller även B12 o folsyra så om man tar dem är det bra att ha koll på eventuella andra tabletter man tar (det är inte bra att ta för mycket folsyra t ex). En annan bra grej för att få i sig järn är torkade aprikoser (osvavlade). Saltå kvarn har de godaste tycker jag, jag gillar när de är mjuka :) Hoppas du hittar nåt som funkar!
  • jewel

Igår tapetserade jag lillebrors rum o idag har jag börjat med inredningen så smått. Så mysigt! Nån mer som boar där hemma?

• jewel
    Frmid skrev 2016-07-19 12:30:37 följande:
    Så fint!

Jag håller på att rensa ut vårt fd gästrum som ska förvandlas till babyrum. Inte kommit så långt än, har en plan och det börjar ta form! Bild kommer :)

Viljan att boa är enorm, vilket min man tycker är lite tidigt än.. Men jag kan inte vänta längre :)
    Jag tycker inte att det är tidigt än, tiden går snabbt på slutet! Bebisen kan ju komma tidigare än beräknat också. Jag hade räknat med två veckor semester innan kejsarsnittet med dottern, men jag fick vara ledig en dag innan vattnet gick :) Så passa du på att boa när lusten finns o du orkar!
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-07-21 12:43:38 följande:

Lampan var supersöt!

Längtar också tills man kan plocka upp allt och bädda och göra mysigt. Har samlat på mig en massa men har inte satt upp det på plats.

Någon mer som lider av gravidhjärna? Jag har blivit hopplös! Helt förvirrad.. Glömmer en massa saker hela tiden.

Igår glömde jag ta ur bilnyckeln ur bilen så lysena stod på en halv dag. Gubben undrade varför lysena var på när han kom hem från jobbet. Svarade "det vet jag inte?"

Haha ja gravidhjärna deluxe här! Måste skriva upp saker om jag vill komma ihåg nåt. Rätt jobbigt på jobbet. Kommer ihåg att det höll i sig länge efter graviditeten med dottern, men det kanske berodde på järnbrist då ;)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016