-
Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.Pusheen skrev 2016-04-07 20:10:35 följande:Åh nej vännen! Vilken fruktansvärd upplevelse Jag håller tummarna för att allt är bra med kotten trots detta. Lider med dig. Stor kram! -
Min blödning har lagt sig. Kom inte mer färskt blod som när vi satt på akuten. Idag har det bara kommit lite mer mörkrött/brunt. Men så fort jag får mensvärk blir jag livrädd. Den värken kommer vara så förknippad med blod numera. Jag har bara legat hela dagen och kommer fortsätta så resten av helgen. Kram till alla ni andra som haft blödning och panikångest! Det flög förbi i mitt huvud med att jag hade inte orkat med fler ivf-försök.
-
Jag har legat största delen av helgen. Har kännt mig sjuk. Känslig på huden och varm, och extremt illamående. Köpte åkband mot illamående idag, någon som provat dom? Min blödning har inte varit speciellt riklig. Jag får brunt på pappret när jag torkar mig fortfarande, vet inte hur länge det ska hålla på?!
-
CB 1982 20/10CB1982 skrev 2016-04-10 20:13:05 följande:CB1982 BF 20/10
Cinnamon 28/10
Amie77 - BF 12/11
Irrbloss_83 - BF 12/11
Cinnamon 28/10
Amie77 12/11
Irrbloss83 12/11
Kajo 16/11 -
Va på kontroll igår en vecka efter min blödning och det konstaterades att jag har fortfarande ett hematom under hinnsäcken. Fostret mådde bra iaf men det kan finnas risk för missfall om blödningen vill blöda ut. Skitjobbigt! Har ni andra hört talas om detta eller erfarenhet?
-
Jag har blivit sjukskriven 1 månad. Ska bara vila och t det lugnt. Jag har också positiva tAnkar om graviditeten (fostret), men blir lite nojig på att livmodern vill blöda.jewel skrev 2016-04-15 10:56:55 följande:Mina blödningar/färgade flytningar hade avtagit men jag började jobba igår o nu har det blivit mer bruna flytningar igen. Sitter hemma o jobbar idag men jag tror att jag ska lägga mig i sängen resten av dagen. Är orolig o rädd att förlora Pricken men samtidigt är jag lugn o tror på det bästa. Konstig känsla...
-
Lycka till imorgon Pusheen! Min känsla är att allt är bra med din bebis :) <3
Och grattis till alla ni andra som fått fina ul-stunder! -
Åh jag sa väl det! Gud så skönt och fantastiskt! Grattis grattis grattis!Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:Rosa moln och fågelkvitter var det här!
Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.
Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!
Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något
Jag lämnade blodprov idag, har tid den 11e. Kommer också vara nervös. Har du börjat få någon liten mage? Mina tarmar har helt checkat ut. Ena dagen är jag hård som bly, nästa lös som fil (usch det lät inte trevligt sorry) -
Ja grattis till alla lyckade kub! Det är nog bara jag kvar nu. Jag har mitt ul på onsdag, känner oro emellanåt, och den kommer nog bara stiga ju närmre man kommer.
-
Hej och välkommen!FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:Hej!
Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.
Jo det är inte så lätt att förstå att där är ett litet liv där inne. Jag är i vecka 12+1 och har haft en blödning, så haft en del kontroller. Men det är ändå svårt att ta in när man inte känner sin bebis än. Nu väntar kub för oss på onsdag nästa vecka. Är det ditt första barn?