• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Här är en till som vill boa och göra fint! Ska titta på tapet efter semestern:) Har shoppat världens sötaste elefantlampan till lilltjejens rum! V. 24 här, jag tycker det går lite långsamt...men får njuta av sommaren och att man är hyfsat smidig fortfarande!

• Kajo
    Frmid skrev 2016-07-21 09:39:35 följande:
    Åh, vart köpte du den? Har du nån bild?

Jag har hittat en ursöt elefantkudde och en gosig elefant som jag köpt, en lampa kanske vore pricken över i :)
    www.ebbesbutik.se/irislights-belysning/zzzoolight-elefant-elefantlampa-led/

Jag hittade lampan i Ebbes butik i Malmö. Men jag tror du kan köpa den på nätet också. Superfin!! Längtar tills man jan piffa och göra det riktigt mysigt i rummet!
  • Kajo

När började ni få sammandragningar? Jag har inte haft en enda. Är det ovanligt att inte ha några? Jag går in i v. 25 imorgon.

• Kajo

Usch jag är jättenojig. Har haft rosa flytningar igår och nu idag på morgonen. Pratade med kk igår och de tyckte inte jag skulle vara orolig. Hur har ni haft det? Jag har rätt mkt flytningar men ofta gula/vita. Blir tokig på all denna oro!

• Kajo
    JOLI skrev 2016-08-02 07:42:45 följande:
    Jag var ju inne för ett par veckor sedan pga blodblandad flytning, var ju skönt nog bara irriterande slemhinnor som blödde kombinerat med svamp.

Men fick ändå stänga order om att ifall det kommer blod/blodblandad fytning efter vecka 20, så ska man ALLTID åka in. Och det är ju så värt det, om man får veta att liten mår bra och att slippa vara orolig.
    Jag tycker ju inte att min flytning hade blod i sig, den va ljus ljus rosa visserligen men inget färskt blod. Jag har iaf känt henne sen dess och bestämt mig för att ta det med BM på torsdag när jag ska dit. Det där med svamp kliar väl? Eller finns det en risk att man inte känner av det?
  • Kajo
    CB1982 skrev 2016-08-11 22:09:54 följande:
    Beror helt och håller på hur allt går här. Vet inget om det alls så de inte kan säga.

Det kan bli snitt när som beroende på hur allt är.

Men förhoppningen är att det går bra i 3 veckor till men viktigast till kl 4:00 på lördag morgon då medicinen har full effekt.

Livrädd för att bli hemskickad om allt lägger sig samtidigt som jag vill att det ska lägga sig

Dubbelmoral!

Men känner mig trygg här, hemma kommer jag bara vara sjukt orolig över att det ska inträffa hemma igen. Tar ju ändå litet tag att komma in till sjukhuset.
    Kära du, håller tummarna att medicinen kickar in imorgon och att bebis stannar så länge som möjligt! Men i värsta fall så tänk så duktiga läkarvården är idag med förtidigt födda!
    Jag tror det är bra med positivt tänkande! Alla dem hormoner som utsöndras vid positivt tänkande är toppen nu! Tänker på dig!
  • Kajo

Hallå damer! Så spännande det är nu när det börjar närma sig för oss alla. Även om jag kan tycka det är en evighet till 16 november. Ca 10 veckor kvar till bf och 7 veckor till jag går på mammaledighet. Hur tidigt går ni andra? Är så himla jobbtrött nu, saknar motivation helt och hållet!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-09-09 16:23:09 följande:
    Du har rätt, stiltje är ju bra på ett sätt

Jadå, kontrollen gick bra och kotten följer sin kurva fint.

Hade hicka när vi lyssnade på hjärtljudet hehe

Region Skåne har kvar tillväxtultraljudet för ivf-bebisar så det är det vi ska på.

Har förstått att många landsting inte har kvar det ultraljudet pga att de inte har sett någon skillnad på tillväxt om det är ivf eller inte.
    Jag har inte hört något om tillväxtultraljud, vilken klinik går du på nu? Är det på sjukhuset du ska på ultraljud då? Och nät fick du reda på detta? Tusen frågor :)
  • Kajo
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Åh grattis!! Så fantastiskt! Nu längtar vi nog alla efter våra bebisar. Grattis igen:)
  • Kajo

Jag börjar oroa mig för att lilltjejen inte ska vända sig. Jag vet inte varför egentligen. Kan ni känna hur ers små ligger i magen?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016