• Kajo

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-09-14 15:23:27 följande:

Jaha då har vi varit på tillväxtultraljud idag!

Lilla rackarn hade vänt sig från att ha huvudet nedåt till att ha det uppe mellan mina revben haha.. Låg i en nästintill omöjlig position till att se något vettigt alls. En arm över huvudet och ett ben rakt fram och nedåt medan en fot och en hand var framför ansiktet

Allt såg dock bra ut och det är en perfekt medelbebis som vägde ca 2029g idag. Kommer väga runt 3500g vid BF.

Man såg till och med lite hår sticka ut från nacken haha, svingulligt.

Lyckades skymta ansiktet lite och den såg ju givetvis urgullig ut.

Längtar så tills vi får se vem det är! Flicka eller pojke!

Sköterskan sa att den borde ha lagt sig rätt fram till vecka 35-36 nånting. Annars får den ha lite hjälp på traven och ev ett nytt ultraljud för att se hur den ligger då om inte min bm kan känna det tydligt.

Åh så mysigt att se liten igen! Det hade jag också gärna gjort. Men då har hen några veckor på sig att vända sig rätt!
  • Kajo
    Gingerpool skrev 2016-09-22 06:10:12 följande:

Tack för alla fina grattis för vår lilltjej!
    Hon vägde nästan 2700 gram fast hon var så tidig och igår var BVC här och det har tagit 2 veckor men nu har hon passerat sin födelsevikt.

De här 14 dagarna har varit minst sagt omtumlande men vi börjar hitta våra rutiner och nu vaknar hon av sig själv och vill ha mat - något som underlättar enormt! Att mata en prematur med mild gulsot som hellre sover än överlever är inte jättekul. ;)

Så skönt att allt verkar gå framåt! Grattis igen:) förstår att det varit omtumlande veckor.
  • Kajo

Hur ligger alla till här i tråden?
    Jag har 55 dagar kvar. 32+0 idag! Längtar!

• Kajo

Gud det blir snart babyboom här:)

Jag börjar få svårt att sova på natten. Magen börjar bli stor på riktigt nu och andnöd och sura uppstötningar hälsar på varje natt nu:(
    Börjar känna att jobbet är en belastning och jag känner mig stressad. Ska träffa en läkare nästa vecka. Hur har ni gjort med jobb?

• Kajo
    jewel skrev 2016-09-22 19:33:18 följande:
    Visst var det du som också jobbade med förorenad mark? Är du fortfarande ute i fält? Jag slutade jobba för nästan tre veckor sen, jag var då i v 33+4. Hade inte tänkt gå hem riktigt så tidigt, men jag orkade inte mer trots att jag inte var ute i fält alls efter semestern. Hjärnan var inte med heller o jag var riktigt less. 

Jag var inne på förlossningen i v 34 pga sammandragningar o molvärk, men jag fick ingen sjukskrivning eftersom tappen inte var påverkad. Jag tog ut lite semester i början men har nu börjat ta ut föräldradagar. Känns helt okej.
    Ja, jag jobbar också med förorenad mark. Jag va ute lite i fält efter semestern men nu har jag inte varit ute på några veckor. Jag tror det bara blir 2 v jobb till. Jag känner att jag inte orkar eller har hjärnan i styr.
  • Kajo

Ett stort stort grattis till er pojke!! Så fantastiskt! Rå om varandra nu efter all dramatik. Usch måste varit förfärligt! Tänker på er!

• Kajo

Lycka till Jewel!! Så häftigt att ni ska få träffa er lilla skatt imorgon!

• Kajo
    Pusheen skrev 2016-10-10 20:11:22 följande:

Har inte packat BB-väskan än..

kom på att jag kanske borde det då vi ska göra ett vändningsförsök av bebben imorgon. Läste att det i värsta fall kan leda till akut snitt om bebisen blir påverkad! :-O

Blandade känslor för vändningen.. några säger att det gör svinont andra att det inte kändes alls.

Det kanske inte ens lyckas eller så vänder sig bebben igen.. vill verkligen föda vaginalt.. sett fram emot det hela livet. Men men.. det blir vad det blir. Allt det bästa för bebben

Stort lycka till imorgon jewel!!! Äntligen ska ni få träffa er lilla skatt

Lycka till imorgon med vändningsförsöket Pusheen! Jag förstår fin oro. Har också hört både bra och sämre historier kring vändningsförsök. Jag håller tummarna att liten vänder sig!!

Jag började tvätta litens kläder idag först. Visserligen är det 4 veckor kvar men jag började känna mig lite stressad när alla pratade om BB-väskan. Vad ska du packa ner?
  • Kajo
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

Åh stort grattis!! Så härligt! Ingen liten kille ju :) grattis grattis. Hoppas du och övriga i familjen mår bra!
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-10-11 12:12:43 följande:

Nyss lämnat förlossningen. Busungen hade vänt sig rätt. Så skönt att slippa vända! Hen var inte fixerad utan låg rörlig så nu hoppas jag att hen lägger sig till rätta där nere!

Måste vänt sig i förrgår kväll, var ett jäkla bökande och stökande då

Men så skönt! Vad sa dom, trodde dom att liten ligger kvar så nu? Jag blev lite nojig idag för jag har känt hickan långt nere ett tag, men idag kände jag hickan högt uppe i magen. Tänk så har hon vänt sig igen?!:(
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016