BF november 2016
Det är inte logiskt såklart men kan vara kul att se om det stämmer. 50% chans ju ;)
Det är inte logiskt såklart men kan vara kul att se om det stämmer. 50% chans ju ;)
Hej alla! Hoppas jag får vara med här Jag plussade idag (plussade även svagt igår och iförrgår men "riktigt" idag) och är alltså gravid med mitt 3:e barn som beräknas komma runt 19:e november om allt går vägen Känns så overkligt att jag ska få gå igenom detta en gång till...det trodde jag aldrig då jag sagt att det inte blir fler, men sen träffade jag en ny kille och nu ska vi ha vårat första gemensamma då Vi är båda 30 år och jag har två flickor sen tidigare på 4 år och 7 år, och han har en flicka på 9 år. Känns underbart detta! Men är orolig för missfall men ska försöka att inte tänka på det...
Skrev ett inlagt i onsdags!
När jag vaknade så kände jag på mig att nåt skulle ske och tyvärr så hade jag rätt. Fick mitt 3 missfall och igår kväll började det ordentligt. Sjukt less. Har haft tre st efter varann så nu blir det utredning på gyn på måndag. Alla i v 6.
5+0 , 5+2 och nu 5+6. Är 36 år och fullt frisk och har två barn men skulle vilja njuta en sista gång. Så får se vad vul visar och vad de på gyn säger. Lycka till alla andra.
Hej tjejer! :)
Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p
Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D
Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?
Vad äter ni för kosttillskott med folsyra?
Just nu äter jag multi kvinna från friggs men funderar på att köpa nått med bara folsyra :)
Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.
Är det någon som har ett bra tips mot huduvärk har ingen lust att ta massa tabletter för det hela tiden.
Har prövat tiger balsam, men finns det något annat knep man kan använda någon som vet? ?
Gjorde ett digitalt i torsdags som visade gravid 1-2 v och blev lite orolig för det inte visade 2-3 v så jag tog ett till nu på morgonen som visade gravid 2-3 v och känner mig så oerhört lättad. Kanske löjligt men vid mina missfall har inte veckorna ökat från 1-2.
Är så glad nu