Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Precis vad jag planerar också och visar det +3 då slutar jag testa och väntar in ultraljudet bara.

monn skrev 2016-03-13 06:38:11 följande:

Skönt! Jag gjorde samma! Tänkte ta ett till nästa vecka och hoppas det visar 3+ :)

• Bell13
    björkis123 skrev 2016-03-13 07:31:42 följande:

Någon annan som redan nu är varm som en kamin främst på natten, är i v 5. Lite jobbigt är det för samtidigt är jag såå ttrött ???? otroligt svårt att somna igen då tankarna snabbt börjar snurra.. ?

Här är en till. Vaknar på natten av att jag är kokhet och somnar ofta inte om på flera timmar. Är så oerhört kissnödig med. Illamående kommer och går och är värre vissa dagar. Känner lukter mer också, min sambo drack en öl igår och mådde så illa av lukten.
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-13 07:45:18 följande:

Samma här! Är det ert första barn? Vi har försökt i 2 år och sju månader, stod i kö för IVF, har så svårt att tro att detta är sant :)

Det här är mitt fjärde barn har två barn med en annan man och de är 14 och 10 år så träffade jag min nuvarande sambo och vi ville ha ett gemensamt men det blev inget. Vi började försöka i juli 2012 och kontaktade en ivfklinik i april 2013 för det inte blev något och pga min ålder då 38 år och skulle fylla 39. Vi gjorde fyra ivf och det blev två graviditeter som först slutade i ett ma och den andra blev missfall, båda hade avstannat i v 8.
    Vi gjorde vår sista ivf i juni 2014 och började då tänka på äggdonation. Sen kom inte min mens i juli och när den var 9 dagar sen gjorde jag ett test som visade gravid. Kändes som ett litet mirakel. Nu efter jul pratade vi om ett syskon och att försöka fram till sommaren. Jag blev gravid på andra försöket och är så oerhört glad.

Det är så oerhört jobbigt med alla dessa negativa tester det blivit genom åren och säkert för dig med. Det gäller att inte ge upp och fortsätta kämpa. Stort grattis om jag inte sagt det redan skönt att du slapp ivf för det kan vara oerhört tungt med alla dessa hormoner.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-13 08:25:39 följande:

Smart det där att ta digitala test som ni gör för att lugna er själva att det går bra och går som det ska.. kanske man ska göra det själv I vilken vecka ska man ta då för att få 2-3 eller 3+ då?

I v 4+1 fick jag 1-2 och idag på 4+4 fick jag 2-3 och från v 5+1 ska man då få 3+ kan ju säkert diffa lite mer beroende på när ägget fäste. Det viktiga är ju att det ökar. Får du 1-2 och 10 dagar senare fortfarande har samma vecka är det nog läge att fundera lite.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-13 08:49:16 följande:
    Okej tack för svar! Ska kanske köpa hem två test och prova för att lugna sig lite då.
    Så gjorde jag men ska köpa ett till och ta om 1 v.
  • Bell13
    björkis123 skrev 2016-03-13 11:00:20 följande:
    Åh det är så jobbigt men är glad att jag inte mår illa än iaf, kan inte vara kul. Vilken vecka är du i? :)
    Jag är i v 5 4+4 enligt baby/gravidappen och 4+5 enligt natural cycles.
    Illamående kommer och går här men det är så svagt så det är inte jobbigt än så länge.
  • Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-13 18:08:00 följande:

Finns det någon bf lista eller ska vi göra en? Så kan man hålla koll hur långt alla kommit :)

Går det att göra en och koppla till trådststarten så man hittar lätt
  • Bell13
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 22:39:58 följande:
    Jag har fått det flera gånger. Riktigt läskigt ibland, speciellt på jobbet.
    Jag har ganska lågt blodtryck i vanliga fall och under grav sjunker väl blodtrycket? Tror iaf inte det är något farligt/omormalt.
    Blodmängden ökar under graviditet och blodtrycket sänks normalt sett så absolut inte onormalt eller farligt alls.
  • Bell13
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-14 06:23:02 följande:

Idag gick jag in i v.6 , och första gången som jag inte känner för kaffe på morgonen..jag undrade när de skulle komma , har varit så tidigare vid grav ( har dock inga barn)

Men hoppas jag kmr kunna dricka något iaf , för annars är denna graviditet helt anorlunds de andra..jag har ok humör eftet jag + ,brösten ömmar & jag är lite trött men i de stora hela mår jag fint , hoppas de förblir så haha

Vi är nästan lika i graviditeten jag är 4+6 så v 6 imorgon. Började må som värst i v 7 sist. Mår lite illa i perioder nu och då av nån speciell lukt.
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-14 11:43:00 följande:

Jag blir så trött på mig själv att jag inte kan sluta oroa mig för MA/MF. Jag skulle bli så glad om jag kände ett tydligt symptom någon gång, men de lyser med sin frånvaro. Är det nån som vet hur tidigt man kan göra ett VUL och se nåt alls? Jag vet att det är för tidigt nu, men jag känner att jag inte riktigt kan vänta tills jag är i v 10 för att kolla (det är då jag har fått tid hos BM). 

Jag har gjort im7+1 då såg man pyttelite men hjärtat såg man i alla fall.
Svar på tråden BF november 2016