Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Trasan87 skrev 2016-03-14 16:35:54 följande:
    Vecka 8 ska man kunna göra i Sthlm iaf, mamma mia gör tidiga.
    Gör de det i samband med inskrivning? Jag gör i v 9 fast ultraljudsbarnmorskorna
  • Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-14 18:44:08 följande:
    Tror inte det om man inte frågar om det? Har dock inte hört talas om dem, så det kanske är annorlunda.
    Ultraljudsbarnmorskorna är en privat enhet bara för ultraljud, jag går dit privat och betalar för mitt ultraljud.
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-14 21:22:18 följande:
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
    Hej, gällande äggreserven så behöver inte det betyda att det är svårt eller kört jag och min sambo började försöka skaffa barn för 4 år sedan men det blev inget så vi kontaktade sophiahemmets ivfklinik och vi fick komma dit och ta prover som visade att mitt fsh var förhöjt och amh visade på nedsatt äggreserv. Vi fick ändå göra ivf och fick ut 5 ägg per behandling som blev 2 graviditeter och lika många missfall. 1 månad efter vi gjorde sista behandlingen blev jag gravid och resultatet av det är nu 11 månader och heter Douglas vi kände runt jul att vi vill ha ett syskon så vi försökte och det tog sig på andra försöket jag är 41 år gammal och fyller 42 i sommar och bor också i Stockholm.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-15 12:03:16 följande:
    Tog ett test nyss som visade 1-2. Men som sagt har ju bara gått nån dag sen jag plussade och är på 4+2 nu, dessutom hade jag knappt hållt mig i en timma då jag kissar hela tiden Är inte direkt orolig heller då jag har massa symtom men hade varit kul att få 2-3 men är nog nån dag tidig. Men kan aldrig hålla mig, har sämst tålamod!! Haha Nu ska jag spara sista testet och ta nästa vecka istället!
    Jag gjorde test förra torsdagen och var 4+2 och fick 1-2 gjorde ett nytt på söndagen alltså 4+5 och fick 2-3 så oroa dig inte för det
    Idag har dessutom illamåendet kommit med besked och har fått i mig ett halvt glas yoghurt. Fy är helt sänkt
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-15 12:56:30 följande:

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Vilken vecka är du i? Symptomen brukar ju komma ordentligt i v 7-8
  • Bell13
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:23:06 följande:

Tjena babes!
    GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)

Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.

Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?

Det viktiga är väl just ägglossningen för det brukar väl vara 14 dagar till mens för de flesta? Mens till ägglossning kan ju variera lite mer. Räkna ägglossningen som 2+0
  • Bell13

Igår kom mitt illamående på riktigt. Fick knappt i mig nån mat alls. Idag likadant men lite bättre efter en lång promenad. V 5+1 idag
    Hur mår ni andra?

• Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-16 13:28:03 följande:
    Bättre än någonsin utan några symptom alls! Vill iofs känna nåt... Dock så är jag bara i vecka 4+3 (5).
    Mådde också bra fram till 5+0 då brakade hormonerna loss.
    Det är skönt att det kommer ska till läkaren imorgon och få lergigan komp utskrivet.
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-17 04:06:24 följande:

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

Stort grattis till graviditeten. Har två missfall i bagaget så förstår din oro. Vid mina missfall ökade inte mina veckor heller på clearblue. Hoppas att du får behålla ditt lilla gryn och att allt går vägen för er stort grattis igen. Det här är mitt fjärde barn jag väntar och jag är i 5+2 idag
  • Bell13
    Ztella skrev 2016-03-17 05:57:49 följande:

Hoppar in här jag också. Detta är helt otroligt, har en son efter många års försök som slutligen kom till genom IVF.
    Nu hade vi bestämt oss för syskonförsök och använda ett nerfryst redan befruktat ägg. Sagt och gjort så börjar jag med tabletterna som ska stimulera ägglossning, testar med ägglossningstest för att se om det stämmer in så vi kan åka till kliniken. Tyvärr infaller insättningen på en helg så det skjuts en månad.
    Men i tisdags så plussade jag alltså :)

Har flertalet missfall i bagaget, senast för ett år sen då jag också blev gravid helt naturligt.
    Hoppas på att ärtan vill stanna. Denna gång känns det dock väldigt annorlunda mot sist så jag hoppas det är ett gott tecken!
    Är i V.4+4 enligt sista mensens första dag.

Stort grattis till din graviditet hoppas allt ska gå vägen för dig.
Svar på tråden BF november 2016