Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Hilda86 skrev 2016-03-21 22:35:48 följande:
    Åh nu gav du mig lite hopp att clearbluetestet inte alltid stämmer, trots blödning och värk!! Ska på vul imorgon och känner nu att det finns en gnutta hopp ändå
    Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 06:05:48 följande:
    Håller tummarna för att det är en helt ofarlig blödning. Jag blödde till och från när jag var gravid med dottern men allt gick bra ändå.
    Är inget blod utan var som rosa på pappret. Är väldigt torr i slemhinnorna känner jag för det svider lite när jag kissar. Har totalt kissat 4 ggr sen 5.30 och de tre senaste kom det inget. Mina missfall har börjat så här så är rädd.
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-22 06:32:58 följande:
    Ta inte ut något i förskott nu, för det KAN ju vara en UVI eller bara sköra slemhinnor också. Kram!
    En timme efteråt fick jag en släng av illamående och kräktes nästan. Hoppas att det inte är någon fara men kan inte släppa det. Avvaktar.
  • Bell13

Alltså fattar ingenting
    Blöder lite nu typ som slem. Kan detta stämma?

• Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 14:32:50 följande:
    Har du gått över 6+0 nu? Kan ju vara en helt ofarlig blödning, är det rödaktigt eller brunt? En brunblandad flytning t ex tyder på gammalt blod och då brukar man säga att det inte är någon fara!
    Är 6+0 idag och ja det är brunt/mörkrött.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-22 14:46:50 följande:
    Hmmm borde väl inte visa rätt i veckor där om det är någon fara tycker man? Men förstår att du är orolig...kontakta nån akutgyn eller så....för att se hur det ser ut. Hoppas verkligen att det inte är någon fara utan bara är en ofarlig blödning p.g.a något annat! Kram <3
    Veckorna bör väl inte öka om graviditeten stannat? Det är det som är konstigt tycker jag.
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 15:08:30 följande:
    Jag hade nog kontaktat gyn och bett att få komma på koll för att få veta hur det står till, jag håller alla tummar och tår för dig!!
    Tänker att om blödningen inte stannat av till imorgon så ringer jag gyn och frågar efter tid för vul. Åker nog inte in till gynakuten nu. Har aldrig blött om det inte blivit missfall men då ökade inte veckorna från 1-2 heller och nu vet jag att det var 2-3 v igår och 3+ nu på eftermiddagen. Hoppas på det bästa.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-22 15:38:20 följande:
    Nej precis det jag menar oxå, att det borde ju inte öka om det är något fel liksom.. Men kolla hos gyn hur det ser ut tycker jag! Inge roligt att gå runt och oroa sig ju.. Håller tummarna för dig!
    Tycker inte det jag heller men avvaktar till imorgon och ser om det stannar av. Är lite mer rödaktigt nu men avvaktar som sagt och håller modet uppe tack vare det 3+ jag fick på testet.
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-22 16:45:00 följande:
    Jag har ju blött varje dag i en och en halv vecka, både brunt och rosa. Idag på vul så såg vi ett litet foster med tickande hjärta, däremot en vecka mindre än vi trodde, v 6 ist för 7. Så blödning behöver inte betyda något :) Sedan är det ju inga garantier för fortsättningen såklart men jag är nöjd just nu :)
    Så alltså färskt blod med?
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-22 17:27:40 följande:
    Ja först var det färskt blod, rosa flytningar. Det började med det, sedan fortsatte det med brunt. Läkaren sa att man kan blöda även rent blod i början av grav utan att det är någon fara. Men börjar jag blöda jättemycket eller får väldigt ont i magen måste jag in till akuten och kolla.
    Som jag då också fast det har kommit en del färskt blod nu på slutet för att inte blöda alls nu. Tänker ringa gyn imorgon och fråga om det finns tid för vul och hoppas jag får komma in och kolla. Är 6+0 eller 5+6 beroende på vilken app jag går efter så det är ju väldigt tidigt.
  • Bell13
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-23 08:29:38 följande:

Tog mitt andra clearblue idag. Bara för att. 3+ :D är i 5+1 idag.

Skall till MVC idag för ett hälsosamtal

Grattis
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-23 10:41:12 följande:

Just nu sitter jag på jobbet och har en jäkla molvärk/mensvärk och mår illa.. Illamåendet är väl "bra" men så fort man får denna molvärk så blir jag nojig att nått är fel.. Även fast jag vet att jag hade samma med mina andra två Skulle vilja gå på ett VUL jag med bara för att få se att allt ser bra ut!

Molvärken kan väl vara att livmodern växer? Det är säkert ingen fara. Här är det nog kört i alla fall har kommit färskt blod hela dagen.
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-23 11:19:43 följande:
    Ja det är ju garanterat det..hade ju mycket sånt med döttrarna oxå så..men man kan inte låta bli att bli orolig ändå.. :-P

Åhh stackare...ska du kolla upp det nått idag? Hoppas och håller tummarna iaf att det är något annat! Kram på dig
    vanjastina skrev 2016-03-23 10:54:12 följande:

Så har jag med - växtvärk! :)

Hehe ja det är ju det men man blir så orolig ändå ibland!
    Har ringt runt till gyn men finns ingen tid. På gynakuterna säger de att de inte kollar upp så tidigt men att jag ska göra ett test om 4 v
  • Bell13

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

• Bell13
    linolin skrev 2016-03-23 22:14:23 följande:
    Fy så trist att det blev så. Jag fick ju också det så jobbigt. Men hoppas vi snarast får våra plus igen. Det jag har lärt mig av detta är att digitala testen kan visa ökning fast det blir missfall. Verkar inte finnas några garantier tyvärr. Men lycka till med jakten på plusset. kram
    Fattade att det var nåt konstigt när det inte ökade från 2-3 v till 3+ men sen när ökningen kom trodde jag att jag var safe. Hcg ökade ju alldeles för långsamt. Igår när jag tog ett test på eftermiddagen så var det på 1-2 v så det minskar rejält. Vill bara att det här ska ur kroppen nu så vi kan prova igen.
  • Bell13
    Ztella skrev 2016-03-24 17:15:00 följande:

Ska jag vara orolig, gjorde ett digitalt clearblue och fick 2-3 igen. 5+4 idag borde det inte visa 3+? Eller kan det variera om det är morgonurin eller inte?

Jag har precis lämnat den här tråden egentligen för jag fick missfall. Testa på 6+2 för en del får ej 3+ förrän då. Jag fick 3+ på 5+6 och fick missfall samma dag. Är ingen garanti för att det går vägen.
  • Bell13
    Ztella skrev 2016-03-24 17:54:51 följande:
    Beklagar :( har också haft missfall många gånger.. Hoppas verkligen det blir eran tur snart!
    Vi försöker igen. Var förkrossad i 2 dagar men bättre nu. Tack för omtanken.
  • Bell13
    mamalolo skrev 2016-04-01 13:48:46 följande:

Usch vad jag är dålig på ovisshet. Jag kunde inte hålla mig från att göra ytterligare ett CB-test och fick fortfarande 2-3 v i vecka 5+5. Jag vet att det inte behöver betyda något med jag känner på mig att det inte är som det ska vara. Någon annan som är i vecka 6 som också gjort ett test nyligen. Vad får ni? Hur mår ni? Jag är trött, småöm i brösten, lite svullen och småöm i livmodern. I övrigt inget. 

Borde jag gå till gynakuten och kolla trots att jag inte har blödningar? Bara för att kolla?

Vill gärna svara dig trots att jag inte längre är gravid. Jag fick en rosa flytning på 5+6 som övergick i lite brunt blod. Tog ett digitalt på eftermiddagen som hade stegrats från 2-3 till 3+ men jag visste att det var kört att det stegrats för sent. Dagen därpå på onsdagen blödde det rejält var som olja som bara forsade ur mig.
    Sker missfall innan v 7 är det ju ofta celldelningen eller kromosomfel. Hoppas du vågar prova igen. Jag blödde exakt 6 dagar och nu tempar jag igen och hoppas på att bli snabbt gravid med ett guldägg kram
Svar på tråden BF november 2016