• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Kpax

Jag får både stor mage och går upp mycket i vikt. Nu födde jag ju barn i mars förra året, så magen hade väl inte repat sig riktigt... Sist gick jag upp 25 kilo, väger normalt 58-60 typ. Hehe.

• Kary
    Kpax skrev 2016-04-17 21:20:22 följande:

Jag får både stor mage och går upp mycket i vikt. Nu födde jag ju barn i mars förra året, så magen hade väl inte repat sig riktigt... Sist gick jag upp 25 kilo, väger normalt 58-60 typ. Hehe.

Det var ganska tätt. :) jag har funderat på hur kroppen mår med graviditeter så tätt, du kanske kan berätta lite? Har nämligen fått råd att börja försöka med syskon i princip omedelbart efter första så undrar en del hur det blir... :O
  • tillyra

Hellan 82, vi är visst på dagen lika långt gångna. Roligt :)

Jag tycker att det är så oerhört skönt att ha kommit över den första tiden eftersom det betyder att jag känner mig som mig själv igen. Jag har inte varit orolig någonting egentligen, för att det ska vara något fel med ungen menar jag. Men däremot har jag tyckt att det varit riktigt trist att känna sig sjuk och obekväm i kroppen. Nu känner jag mig stark och frisk gen. Kan äta vad jag vill (nästan) och motionera.

Om drygt två veckor har jag RUL, kommer säkert känna mig lite nervös precis innan för att allt ska se bra ut, men tar det då så att säga. Hoppas vi alla får må bättre nu och njuta lite över tanken på att bli föräldrar (igen för en del då..).

• Hellan82
    Isabellalindahl skrev 2016-04-17 18:17:07 följande:

Någon mer som bara känner sig tjock och inte har fått de fina gravid utseende? Är nu i v17 (v16+4).

Jag har dock börjat känna rörelser redan tror jag iallafall :))

Hejsan, jag tror man ska tänka på att vi alla är olika när det gäller form och underhudsfett kring magen mm. Själv så var jag lite överviktig kring nyår men det var tur för då har bebisen haft lite extra att ta av när den växer och jag hade dålig aptit. Plus att jag kanske inte får så mycket bristningar kring mage ????
  • Emmasofiabe

Hejsan! Hoppar gärna in här om det går för sig!

Jag ska få mitt första barn,flicka, den 1/9 är jag beräknad :)

Är det någon som har moderkakan i bakvägg som kan säga hur tidigt ni börjat känna rörelser? Är i v.21 och känner ingenting börjar bli lite orolig nu.. Har känt en eller två gånger att det liksom bubblat till längst ner i magen, kan det vara bebis??

• matildanerdna
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 09:25:33 följande:

Är det någon som har moderkakan i bakvägg som kan säga hur tidigt ni börjat känna rörelser? Är i v.21 och känner ingenting börjar bli lite orolig nu.. Har känt en eller två gånger att det liksom bubblat till längst ner i magen, kan det vara bebis??

Välkommen och grattis!

Jag har moderkakan i bakvägg, började känna rörelser i början av v.19 men då hade jag svårt att fatta att det verkligen var den lille som rörde sig. Är i slutet av v.20 nu och känner honom varje dag! Först tyckte jag det kändes som om jag var kass i magen (haha! Panik varje gång!) men jag känner det som bubblor i magen, under naveln.

Din lilla tjej kanske puttar bak mot ryggen och då är det väl svårare att känna? :)
  • Melisande
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 09:25:33 följande:

Välkommen!
    Jag har moderkakan i bakvägg och kände bebisen i vecka 12 (är i vecka 17 nu) - men betänk då att jag väntar barn för fjärde gången (ett missfall, två fantastiska flickor hemma), så jag vet vid det här laget hur det "ska kännas".
    Snärtar/bubblor/buffar som sitter långt ner i magen, längre ner i buken än där det normalt kurrar om man är hungrig eller pruttig är nästan säkert bebisen. Mest känner jag det om jag böjer mig i obekväm ställning, då brukar lillen protestera med en knuff.
  • Sussaa

Hej allihopa!

Äntligen har jag börjat känna lite sprattel från bäbisen, men måste krångla lite med han för att få känns nåt. :)

Kommer nån ihåg vilken vecka de är som man ska börja känna dom dagligen?

Var dessutom hos BM idag och fick lyssna på hjärtat för första gången! Underbart! <3

• Hellan82
    tillyra skrev 2016-04-18 09:50:03 följande:

Hellan 82, vi är visst på dagen lika långt gångna. Roligt :)

Jag tycker att det är så oerhört skönt att ha kommit över den första tiden eftersom det betyder att jag känner mig som mig själv igen. Jag har inte varit orolig någonting egentligen, för att det ska vara något fel med ungen menar jag. Men däremot har jag tyckt att det varit riktigt trist att känna sig sjuk och obekväm i kroppen. Nu känner jag mig stark och frisk gen. Kan äta vad jag vill (nästan) och motionera.

Om drygt två veckor har jag RUL, kommer säkert känna mig lite nervös precis innan för att allt ska se bra ut, men tar det då så att säga. Hoppas vi alla får må bättre nu och njuta lite över tanken på att bli föräldrar (igen för en del då..).

Har lyssnat på hjärtljuden idag hos min kollega som är barnmorska, lite fördelar ska man ju ha Tickade på där inne. Nej nu ska jag bara njuta och vara nöjd över att jag mår bra RUL nästa fredag!
  • fotbollsmorsan

En sprallig fullt frisk liten tjej fick vi se idag på ultraljudet. Allt var normalt, min moderkaka låg för lågt så den måste de övervaka från v30 så den flyttar sig uppåt. Den låg alltså i framvägg så lär inte känna något på länge. Annars var allt kanon!
Svar på tråden Septemberbebisar 16'