• fotbollsmorsan

Septemberbebisar 16'

Hej! Jag väntar mitt första barn i september och hade velat prata med andra gravida. Allt ifrån illamående till drömmande om body's på H&M! Jag går in i v12 nu och det börjar kännas på riktigt. Med missfall i ryggen börjar jag nu slappna av mer och planera inför framtiden! Kram på er

• Svar på tråden Septemberbebisar 16'
  • Melisande
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 21:28:21 följande:

Hade panik och skrev överallt om rörelser, och nu har jag känt av min lilla fisk flera ggr under kvällen om jag sätter upp benen och lägger armen uppe på magen så hon får lite trångt ,taskigt tycker hennes pappa men ville bara veta att hon mådde bra!

Hur många vet kön på bebis? I augusti gruppen jag vad med i tidigare var det ca 50/50 pojkar och flickor hur ser det ut här? :D

Pojke.
  • varmlanning
    Hellan82 skrev 2016-04-19 23:38:41 följande:

Har funderingar kring föräldragrupper. Min sambo jobbar och reser en del så han kanske inte kan vara med. Lät heller inte så intresserad av att delta...

Det är första barnet för oss. Hur har era sambos/män gjort?

Min sambo ser väldigt mycket fram emot (mer än jag själv verkar det som) när det är dags för föräldragrupp. Men han reser inte via jobb så han kommer inte ha några problem att delta heller. Men om man reser blir det ju svårare :( Det är första barnet för oss också. Han känner nog lite oro för att han har så många frågor om hur man tar hand om ett spädbarn x)
  • Sariisen

Hejsan sara heter jag ,jag är ny i här i detts forum, vore lite intressant me att snacka me nogon mer som d gravid än jag , o så :) hur era graviditeter har varit :)

• Kary

Välkomna alla nya :)
    På tal om pappa-grupper, hur tänker ni göra med uppdelning av föräldraledigheten?  I nuläget tänker vi att vi kommer att ta nio månader var. 

• 8295

Min sambo önskar han kan vara hemma länge när bebis kommer, men jag är arbetslös så tyvärr måste han tillbaka ut och arbeta :/ däremot ska vi dela upp det så bra som möjligt med föräldraledigheten

• Kary
    8295 skrev 2016-04-22 11:11:19 följande:

Min sambo önskar han kan vara hemma länge när bebis kommer, men jag är arbetslös så tyvärr måste han tillbaka ut och arbeta :/ däremot ska vi dela upp det så bra som möjligt med föräldraledigheten

Åh jag hade gärna velat att min kille var hemma lite mer än 10 dagar i början också, men det är väldigt svårt med ledighet på hans jobb i september varje år så det blir nog inte så. Det är vårt första barn så är lite rädd för kaos och att jag inte ska veta hur man gör osv.
  • 8295
    Kary skrev 2016-04-22 13:19:43 följande:

Åh jag hade gärna velat att min kille var hemma lite mer än 10 dagar i början också, men det är väldigt svårt med ledighet på hans jobb i september varje år så det blir nog inte så. Det är vårt första barn så är lite rädd för kaos och att jag inte ska veta hur man gör osv.

Eller hur, känns lite läskigt att vara ensam första tiden. Är vårt första barn också.

När min kompis fick barn var hennes sambo arbetslös så båda var hemma de första månaderna, vilket hon tyckte var jätteskönt (förutom det med ekonomin dock haha..)
  • Emmasofiabe

Jag är också lite nervös att han inte ska va hemma mer än 10 dagar men både hans mamma och min mamma vill hjälpa till och min lillasyster ville sova hos oss i två veckor pga hennes sambo ska resa bort så det känns lite lugnande, men man vet ju aldrig man kanske bara vill vara ifred också haha

• Kpax
    Hellan82 skrev 2016-04-19 23:38:41 följande:

Har funderingar kring föräldragrupper. Min sambo jobbar och reser en del så han kanske inte kan vara med. Lät heller inte så intresserad av att delta...

Det är första barnet för oss. Hur har era sambos/män gjort?

Våran grupp började under graviditeten och fortsatte efter att barnen fötts. Min sambo var inte varit med efter födseln eftersom träffarna legat under dagtid. Men när jag börjat jobba har han gått och jag har missat. Flera mammor gick ensamma även under graviditeten eftersom deras män jobbade borta. Jag hade lätt gått själv! :)
Svar på tråden Septemberbebisar 16'